Reply on: Mike #59965:
No, moj nazor je, ze vzhladom na to, aku obrovsku linkovu redundanciu tu v E trakcii mame, by bolo z pohladu cestujuceho prirodzenejsie oznacit to ako linku, po trase ktorej to ide, cize 9 po Vinohrady ako 5. Ale za este rozumnejsie by som povazoval oznacenie X5 (prip. X9), kedze to nejde celu trasu ako dana linka, ale konci skor.No suhlasim ze "bolo by to bars zlozite" pri ratani kilometrov, a mozno aj pri programovani...
Ale v kazdom pripade si myslim, ze v sucasnom stave tuto vec nema zmysel riesit. Najprv treba totiz postavit z brusu nove linkove vedenie s vyrazne mensim poctom liniek a s tym, ze sa v nom rata aj s potiahnutim vybranych liniek do Petrzalky (aby sa po jej dobudovani nemuselo znova prerabat). Potom, ked bude nove linkove vedenie, ma zmysel sa zamyslat nad tym, ako budu oznacene dojazdove spoje konciace vo vozovniach

Hoci, kedze nove linkove vedenie este urcite rok nebude, ako provizorium pre dojazdy by som sa dovtedy priklanal k oznaceniu X9 a pod.


Mike
Lebo keby si sa skúsil vcítiť aj do opačnej strany (empatia) (do DPB) tak tam to možno niektomu príde úplne prirodzené, keď to celý deň behá ako tá linka a dojazdová trasa je iba mierne odklonená od pôvodnej (povedzme L9 TRnko - Ružinov), že sa zmení iba cieľ.
To že vlkä sú naučené čítať iba linku sa môže riešiť na dojazdoch tak, že sa číslo linky zmení (teda možno sa toho v budúcnosti dočkáme; aj dojazdy elín a trolejbusov sa ako dlho "nedali" a až raz to vzniklo a teraz sa to berie ako samozrejmosť). Ale úloha má aj iné riešenie: že sa vlkä postupne naučia čítať aj cieľ (a zvlášť, keď je inverzný by to mohlo niečo znamenať
A ešte na utvorenie kompletného obrazu presne túto istú dilemu riešili na k-reporte: pri dojazde sa linka zmení na inú linku (ako to xeš Ty eripmav) v Ostrave. Zato linka, ktorá ide do vozovne ako dojazd aj mimo svojej trasy, (ako je to v BA) funguje v Brne a Prahe. ? ? ?