Anndy008: veru, ten termin vcerajsej diskusie bol uplne mizerne. A navyse som sa o tom dozvedel len v ten den rano :-((
V SME sa pise aj o dostavbe zeleznicnych zastavok, dovolim si citovat (link je na titulnej strane imhd.sk): "Podobný projekt však v meste už existuje – Bratislavská integrovaná doprava (BID). Opýtali sme sa Ota Mošovského z magistrátu, či neuvažovali urobiť tieto zastávky už skôr, čo by zvýšilo počet ľudí, ktorí do mesta prichádzajú vlakom bez čakania v zápchach. „Uvažovali sme o tom, veľmi by sa tieto zastávky pre BID hodili, ale narážame na dva problémy – administratívny a problém peňazí. Monopolné železnice zatiaľ nechcú tieto zástavky, muselo by ich celé zaplatiť mesto. " (koniec citatu)
Preco nezacat budovat nosny system (ci uz to budu elektricky + zeleznice alebo metro) napr. tratou DNV - Dolne Hony, resp DNV - Petrzalka. Ci preto, ze by to bolo realne a lacnejsia vetva by sa stavala prva (a mala sancu na dokoncenie). Ved tak ci tak stanice budu sucastou nosneho systemu (ak to bude metro), takze sa postavit budu musiet (zrejme z vladnou garanciou). Tak preco nezacat nimi? Za (relativne) malo penazi (v pomere k Petrzalskej vetve) by sme mali system regionalnej dopravy v smere na Malacky, Pezinok, Senec, Dunajsku Stredu a Rusovce s rozumne umiestnenymi zastavkami. A potom by uz len stacilo dostavat bud chybajuce tunely (v pripade metra) alebo rozvinut siet klasickej dopravy (eliny, tbusy, busy, (lode, lanovky
)
V SME sa pise aj o dostavbe zeleznicnych zastavok, dovolim si citovat (link je na titulnej strane imhd.sk): "Podobný projekt však v meste už existuje – Bratislavská integrovaná doprava (BID). Opýtali sme sa Ota Mošovského z magistrátu, či neuvažovali urobiť tieto zastávky už skôr, čo by zvýšilo počet ľudí, ktorí do mesta prichádzajú vlakom bez čakania v zápchach. „Uvažovali sme o tom, veľmi by sa tieto zastávky pre BID hodili, ale narážame na dva problémy – administratívny a problém peňazí. Monopolné železnice zatiaľ nechcú tieto zástavky, muselo by ich celé zaplatiť mesto. " (koniec citatu)
Preco nezacat budovat nosny system (ci uz to budu elektricky + zeleznice alebo metro) napr. tratou DNV - Dolne Hony, resp DNV - Petrzalka. Ci preto, ze by to bolo realne a lacnejsia vetva by sa stavala prva (a mala sancu na dokoncenie). Ved tak ci tak stanice budu sucastou nosneho systemu (ak to bude metro), takze sa postavit budu musiet (zrejme z vladnou garanciou). Tak preco nezacat nimi? Za (relativne) malo penazi (v pomere k Petrzalskej vetve) by sme mali system regionalnej dopravy v smere na Malacky, Pezinok, Senec, Dunajsku Stredu a Rusovce s rozumne umiestnenymi zastavkami. A potom by uz len stacilo dostavat bud chybajuce tunely (v pripade metra) alebo rozvinut siet klasickej dopravy (eliny, tbusy, busy, (lode, lanovky

Andrej (Anndy008)
to akoze jedna linka znamena, ze to funguje?
ale pokial viem, tak to ma fungovat u nas na 30+ rokov, najlepsie na vzdy nie?
Podla mna tato diskusia nevedie (tu na tomto serveri) k nicomu.
Vasim argumentom je stale cena a to je vsetko. Ale podla ceny to nema zmysel vobec robit - to zruste MHD a je to lacnejsie (ze to uz nic neriesi, to je asi podruzny problem - hlavne, ze to bude lacno).
Raz tu bol nejaky clanok teda odkaz to pravdy ci kam, a tam nejaky clovek hovoril o tom ako sa stava metro v madride, ci kde v spanielsku - ze to ide relativne lacno a rychlo postavat.