Dnesna sprava vydana agenturou SITA:
RE-BA-DPB-dotácie-vozidlový-park-zastávky
BRATISLAVA 4. marca (SITA) - V organizácii dopravy neplánuje v tomto roku Dopravný podnik Bratislava, a.s., (DPB) výraznejšie zmeny. Plánované nie je ani zvyšovanie cestovného. Najväčší objem financií použije na splátky úverov vo výške 138 miliónov korún, ostatných 115 miliónov korún kapitálovej dotácie použije na nákup a modernizáciu vozidlového parku a na sociálne stavby. Na prevádzku schválilo mestské zastupiteľstvo dopravnému podniku 262 miliónov korún.
Napriek tomu, že najnovšie trendy v mestskej hromadnej doprave vo vyspelom svete už bežne uprednostňujú nízkopodlažné vozidlá umožňujúce rýchlejší a pohodlnejší nástup a výstup cestujúcich, v Bratislave nerátajú s ich masívnejším nákupom. Podľa riaditeľa rezortu prevádzky a techniky DPB Bronislava Weigla totiž dopravný podnik nemá dosť prostriedkov na obmenu vozidlového parku ani s normálnou konštrukciou a nízkopodlažné vozidlá sú teraz o zhruba 20 percent drahšie. Pripomenul, že na obmenu vozidiel by potrebovali ročne 770 miliónov korún kapitálových zdrojov, nákup nízkopodlažných by si vyžiadal o 198 miliónov viac.
Výrazné zmeny neočakáva DPB ani v oblasti osadzovania zastávok. Dôraz bude kladený na bežné opravy, ale ich rýchlosť a počet je limitovaný finančnými zdrojmi. Podľa Weigla nepribudnú žiadne nové zastávky, ale v prípade, že firma JCDecaux prevezme do svojej starostlivosti ďalšie zastávky v centre mesta, použijú niektoré najzachovalejšie prístrešky na vylepšenie zastávok v okrajových častiach. Ako Weigl dodal, zdroje na tento rok sú limitované rovnako ako v predchádzajúcich rokoch, čo znamená, že na opravy a zasklievanie zastávok pôjde zhruba 0,6 milióna korún.
RE-BA-DPB-dotácie-vozidlový-park-zastávky
BRATISLAVA 4. marca (SITA) - V organizácii dopravy neplánuje v tomto roku Dopravný podnik Bratislava, a.s., (DPB) výraznejšie zmeny. Plánované nie je ani zvyšovanie cestovného. Najväčší objem financií použije na splátky úverov vo výške 138 miliónov korún, ostatných 115 miliónov korún kapitálovej dotácie použije na nákup a modernizáciu vozidlového parku a na sociálne stavby. Na prevádzku schválilo mestské zastupiteľstvo dopravnému podniku 262 miliónov korún.
Napriek tomu, že najnovšie trendy v mestskej hromadnej doprave vo vyspelom svete už bežne uprednostňujú nízkopodlažné vozidlá umožňujúce rýchlejší a pohodlnejší nástup a výstup cestujúcich, v Bratislave nerátajú s ich masívnejším nákupom. Podľa riaditeľa rezortu prevádzky a techniky DPB Bronislava Weigla totiž dopravný podnik nemá dosť prostriedkov na obmenu vozidlového parku ani s normálnou konštrukciou a nízkopodlažné vozidlá sú teraz o zhruba 20 percent drahšie. Pripomenul, že na obmenu vozidiel by potrebovali ročne 770 miliónov korún kapitálových zdrojov, nákup nízkopodlažných by si vyžiadal o 198 miliónov viac.
Výrazné zmeny neočakáva DPB ani v oblasti osadzovania zastávok. Dôraz bude kladený na bežné opravy, ale ich rýchlosť a počet je limitovaný finančnými zdrojmi. Podľa Weigla nepribudnú žiadne nové zastávky, ale v prípade, že firma JCDecaux prevezme do svojej starostlivosti ďalšie zastávky v centre mesta, použijú niektoré najzachovalejšie prístrešky na vylepšenie zastávok v okrajových častiach. Ako Weigl dodal, zdroje na tento rok sú limitované rovnako ako v predchádzajúcich rokoch, čo znamená, že na opravy a zasklievanie zastávok pôjde zhruba 0,6 milióna korún.
klimo
KLF #5753: oni este funguju??? ja mam od nich par modelov este z cias totaca a tesne po nom. Dlho som nic od nich nevidel (ale zase na druhu stranu som nehladal :))) a tak som myslel, ze skrachovali. To ze robia kvalitne veci som vedel.
Ad diskusia auto vs. MHD:
Osobne vacsinu zivota jazdim MHD. Ale v momentalnej situacii to pre man vyzera tak, ze akonahle splasim peniaze na auto, tak ho kupujem a jazdim s nim. BOHUZIAL. Tak napriklad doprava BBC (Bratislava Business Centrum - Plynarenska) - Karlovka: cez spicku super - akakolvek elektricka pod most, tam na 71-ku a vystupim rovno pred vchodom :))) Ale vo vecernych hodinach je to bieda. Da sa ta cesta bez problemov spravit s 1 prestupom opat, ale tie intervaly....
Este horsie to je, ked ide clovek z Ruzovej Doliny... Tam by uplne stacilo, ak by 9-ka nekoncila o 19:55 zo zastavky Zahradnicka (nehovoriac o tom, ze chodi skor)...
Alebo iny priklad: cesta cez vikend z KV do Lamaca: auto - 10min, MHD (ak ide vsetko nacas) 20min. Ma to vsak jeden hacik - 37-ka s odchodom xx:[0,2,4]2 od PKO povacsinou chodi o 2-4minuty skorej. To znamena, ze musi ist skor uz z konecnej. Ak teda pride elina (12-ka) napr 12:40 ku PKO, tak sa casto stava, ze 37-ka uz odchadza zo zastavky a pritom ma ist az za 2 minuty, co je cas v pohode na prejdenie na druhu stranu cesty.
Vyhody IAD:
- vacsie pohodlie,
- vacsinou vyssia rychlost,
- kultura cestovania zavisi iba odo mna, ako sa o to auto staram
a pod...
Vyhody MHD:
- lacnejsia(minimalne, ak sa jazdi na 3-mesacnu studentsku elektricenku),
- nemusim sa starat o to, kde zaparkovat, ked idem s kamosmi niekam do mesta a pod.,
- nemusim sa vracat na miesto, kde som zaparkoval,
- nemusim sa bat o to, ze mi to auto ukradnu
a pod..
Kultura cestovania je zial u MHD nizka. V elektrickach sa po veceroch vyvazaju bezdomovci s celym svojim majetkom a aj poriadnym zapachom. Nevravim, ze je to vinou vodica, ale malo by sa s tym nieco robit.
Uvital by som nieco na sposob sickovha planu elektriciek ako nosneho dopravneho systemu, len by to chcelo na par usekoch ju hodit pod zem, lebo inac sa tam nedostane (napr trat do Lamaca) :))
Toto je moj osobny nazor, tak ma zanho neukamenujte :))))
Ad revizori:
Zial mam s nimi tiez na 90% zle skusenosti :(((
Ad svetla:
Malo by sa svietit po cely den. Najlepsie, ak by sa svetla vypinali spolu s motorom (ako to tu uz tulenique #5746 napisal). Potom by sa fakt dalo rozlisit stojace vozidlo od magora bez svetiel.
A sorry za dlhy prispevok...