Dnesna sprava vydana agenturou SITA:
RE-BA-DPB-dotácie-vozidlový-park-zastávky
BRATISLAVA 4. marca (SITA) - V organizácii dopravy neplánuje v tomto roku Dopravný podnik Bratislava, a.s., (DPB) výraznejšie zmeny. Plánované nie je ani zvyšovanie cestovného. Najväčší objem financií použije na splátky úverov vo výške 138 miliónov korún, ostatných 115 miliónov korún kapitálovej dotácie použije na nákup a modernizáciu vozidlového parku a na sociálne stavby. Na prevádzku schválilo mestské zastupiteľstvo dopravnému podniku 262 miliónov korún.
Napriek tomu, že najnovšie trendy v mestskej hromadnej doprave vo vyspelom svete už bežne uprednostňujú nízkopodlažné vozidlá umožňujúce rýchlejší a pohodlnejší nástup a výstup cestujúcich, v Bratislave nerátajú s ich masívnejším nákupom. Podľa riaditeľa rezortu prevádzky a techniky DPB Bronislava Weigla totiž dopravný podnik nemá dosť prostriedkov na obmenu vozidlového parku ani s normálnou konštrukciou a nízkopodlažné vozidlá sú teraz o zhruba 20 percent drahšie. Pripomenul, že na obmenu vozidiel by potrebovali ročne 770 miliónov korún kapitálových zdrojov, nákup nízkopodlažných by si vyžiadal o 198 miliónov viac.
Výrazné zmeny neočakáva DPB ani v oblasti osadzovania zastávok. Dôraz bude kladený na bežné opravy, ale ich rýchlosť a počet je limitovaný finančnými zdrojmi. Podľa Weigla nepribudnú žiadne nové zastávky, ale v prípade, že firma JCDecaux prevezme do svojej starostlivosti ďalšie zastávky v centre mesta, použijú niektoré najzachovalejšie prístrešky na vylepšenie zastávok v okrajových častiach. Ako Weigl dodal, zdroje na tento rok sú limitované rovnako ako v predchádzajúcich rokoch, čo znamená, že na opravy a zasklievanie zastávok pôjde zhruba 0,6 milióna korún.
RE-BA-DPB-dotácie-vozidlový-park-zastávky
BRATISLAVA 4. marca (SITA) - V organizácii dopravy neplánuje v tomto roku Dopravný podnik Bratislava, a.s., (DPB) výraznejšie zmeny. Plánované nie je ani zvyšovanie cestovného. Najväčší objem financií použije na splátky úverov vo výške 138 miliónov korún, ostatných 115 miliónov korún kapitálovej dotácie použije na nákup a modernizáciu vozidlového parku a na sociálne stavby. Na prevádzku schválilo mestské zastupiteľstvo dopravnému podniku 262 miliónov korún.
Napriek tomu, že najnovšie trendy v mestskej hromadnej doprave vo vyspelom svete už bežne uprednostňujú nízkopodlažné vozidlá umožňujúce rýchlejší a pohodlnejší nástup a výstup cestujúcich, v Bratislave nerátajú s ich masívnejším nákupom. Podľa riaditeľa rezortu prevádzky a techniky DPB Bronislava Weigla totiž dopravný podnik nemá dosť prostriedkov na obmenu vozidlového parku ani s normálnou konštrukciou a nízkopodlažné vozidlá sú teraz o zhruba 20 percent drahšie. Pripomenul, že na obmenu vozidiel by potrebovali ročne 770 miliónov korún kapitálových zdrojov, nákup nízkopodlažných by si vyžiadal o 198 miliónov viac.
Výrazné zmeny neočakáva DPB ani v oblasti osadzovania zastávok. Dôraz bude kladený na bežné opravy, ale ich rýchlosť a počet je limitovaný finančnými zdrojmi. Podľa Weigla nepribudnú žiadne nové zastávky, ale v prípade, že firma JCDecaux prevezme do svojej starostlivosti ďalšie zastávky v centre mesta, použijú niektoré najzachovalejšie prístrešky na vylepšenie zastávok v okrajových častiach. Ako Weigl dodal, zdroje na tento rok sú limitované rovnako ako v predchádzajúcich rokoch, čo znamená, že na opravy a zasklievanie zastávok pôjde zhruba 0,6 milióna korún.
tulenique