aby som nezabudol, tie podrobnejsie technicke udaje sa tykaju iba motoru, ale d3 to uvidol kao vseobecne tech. informacie - a tych by som mozno nasiel aj viac, napr. typy diferaku, prevodovecku, brzdy, etc... vsak mozno tu niekedy budu aj tie informacie.

tulenique
si: co sa tyka toho svietenia, ked som bol v Dansku tak to tam bolo tak, ze na aute sa svetla pri zapnutom motore ani nedali vypnut. Jednoducho ked si nastartoval, tak sa ti zapalili stretavacie a kazdy to bral ako samozrejmost. Myslim ze do takehoto stadia by to malo dospiet v celej Europe. Potom sa budes moct spolahnut na to ze auto kt. nesvieti urcite stoji! Mozno este argument o zvysenej spotrebe, cital som ze firma HELLA vymyslela specialne "denne" svetla.
Moja vizia: Nastartujes, tak sa ti automaticky zapnu denne svetla, a ked sa zotmie, tak si rucne zapnes stretavacie svetla a vtedy sa ti denne svetla vypnu. Takto to bolo aj v tom clanku.
Pozri sa aj lietadla lietaju zo zaznutymi svetlami aj za vynikajucej viditelnosti, podobne vlaky jazdia so zapnutymi svetlami cely den a nevidim dovod preco by to pri autach malo byt inak.
Jednoducho si musime zvyknut ze k ukonom kt. sa robiia v aute pri zaciatku jazdy (nastartovanie, priputanie,...) sa prida este aj zapnutie svetiel. V tomto smere su idealne talianske auta...kto ich pouziva vie o com hovorim.
Ale toto ma uz s MHD pramalo spolocne, takze koncim