Reply on: aquila #55753:
Takze takto. Stavba mala stat 3,6 mld z toho polovicu dal štát a druhu isla cez EIB. Neskor sa suma navysila o 700 mil z coho 300 stat uznal ako realne navysenie DPHčky a zvysok dofinancovalo mesto.A ja som nereagoval na to, ze by stat mal prispievat na NDS (ci uz je to metro alebo elektricka) ale na to, ze tunel popod Karpaty bude financovat len mesto a zupa. Totizto mesto ani zupa na to nikdy nebudu mat a tak to urcite bude dane do verejnych prac.
Re #55757 aquila: Praveze s brokovnicou sa trafis aj v amoku. Ma slusny rozptil ty trupik.
aquila
Re #55739 Ámos: ano, lebo to bola stavba vo verejno zaujme, nieco coho sa mesto v pripade petrzalskej radialy vzdalo (kedze to nie je nosny system
a tak isto sa bude stavat severna tangenta, lebo su to verejne prace
Re #55747 Martin Fundárek: jedna sa o to ze mesto moze usetrit cca 20% nakladov (mozno aj viac) na tunelovej variante ak bude stavat zaroven so ZSR. nehovorim, ze na to dostane peniaze z EU. na zeleznicu da EU cca 85-90%. cize pri vhodnom vyjednavani s mestom sa na tomto projekte moze mesto zviezt, nic viac, nic menej.
tunely sa nemusia prekrizit, je to vec navrhu
ohladne faktu ze firma metro je tunel vacsi ako ten co by siel pod dunajom je znamy fakt
Re #55750 AAA: to ze sa postavi nejaka radiala do petrzalky s napojenim na safku z toho nerobi nosny system, ale stale len petrzalsku radialu na urovni ktorejkolvek inej radialy