Reply on: marko #50929:
Linka 59 je v systémovej sieti liniek holý nonsens. Niektoré argumenty, ktoré si sám uvedol, to podčiarkujú.1) Autobusová linka s takouto dĺžkou trasy nemôže v serióznej MHD nikdy dobre fungovať. Nehovorím, keby tam bola rýchlodráha a smer by bol v systéme liniek A-C-B obsluhovaný rýchlodráhou...
2) Autobus je doplnková doprava. Na iné účely je v MHD neefektívny a nevhodný!
3) No neviem, myslím že tam sú oveľa dôležitejšie dopravné smery, ako tento. Treba počítať vlky, ktoré to odvezie, nie naplnenosť.
4) To je jasné, avšak prosím logicky konfrontovať s bodom 5
5) Áno, VADÍ! Zbúrajme teda tú električku a nech tu chodia iba gumokoly, každá linka odvšadiaľ všade. Linka 21 je svojim charakterom prímestská linka, tam je situácia trochu inde. 34 a 83 nekomentujem, to je v nesystémovosti obsluhy Dúbravky normálnymi trakciami.
6) U linky 59 je argument, že chodí cez centrum? Divnô...
Môj názor: Tieto účelové linky sú prežitok komunizmu v doprave, ktorý treba razantne vyplieniť. Po vybodovaní nosného systému v Petržalke s rozumným intervalom na radiále a fungujúcou preferenciou bude možné tieto pozostatky načisto vymazať z análov DPB.
Ja osobne pri nosnom systéme nepodporujem rádobylinkové vedenie odvšadiaľ všade. Môžné varianty sú A-C, B-C a A-C-B. Pri variante A-C-B nech chodí nosná linka trebárs aj z Petržalky do Rače.
NN
ale samozrejme z principu je jasne ze vo verejnom prostriedku pristupnom verejnosti sa skor vyskytne nejaky zivel ako v prostriedku sukromnom pristupnom len naozaj uzkemu okruhu ludi, je to vsak scestny argument pri hovoreni o MHD, kedze z principu sa s tym stretnes v kazdom meste (mozno nie v tych kde sa nastupuje prednymi dvermi u vodica a treba jednoznacne zaplatit ci maju nejako inak osetrene overenie platenia)
je jasne ze v aute sa s tymi zivlami nestretnes, auto sa ti vsak tiez samo nepovysava (naklady), nepoumyva (naklady), neodsoferuje... proste tych argumentov proti autam je obrovske kvantum, vacsinou sa daju vsetky zhrnut do ohromnej penaznej nakladnosti v porovnani s elektricenkou, blavacka MHD je na tom myslim este dost dobre, ked si odmyslim prepchatu spicku, dostanes sa prakticky hocikde za min. naklady a zvacsa pohodlne bez toho aby si sa musel zaoberat riadenim auta si mozes citat trebars tu knihu