Reply on: m@rtin #50092:
Nečakal som hneď inkvizíciu zhora. Z manažerského hľadiska máš pravdu, ale to čo škodovke chýbalo bol hlavne marketing a dravosť na trhu. Ako dopadli podobné unifikácie v minulosti všetci vieme a zdá sa mi prinajmenšom podozrivé, že inde sa nový typ vozidla testuje dlhé roky a Slinťáky s brkami vypustili prakticky na počkanie. Vieme aj aké kvality prejavujú slinťáky v bežnej premávke a logicky vzaté, VŽDY existuje nejaké lepšie riešenie. Nehovorím, že to musí byť 21/22Tr.Každopádne NIE JE dôvod kupovať do BA práve slinťáky. U nás nejazdí ani štvrť citybusu, takže najaká unifikácia je prázdny pojem. Na základe mojich malých skúseností s CityBusom nie som presvedčený o tom, že sa jedná o ideálny autobus pre takú zvrhlú prevádzku, akou DPB nepochybne je.
...nechcem aby to vyznelo tak, že nemám rád slinťáky. Je to autobus ako každý iný. Je niečo iné napr. Praha, kde je toho plno a logicky sa nebudú nakupovať iné nové vozy. V Bratislave je ale prd a ja neverím tomu, že by sa nedali vybrať vozy, ktoré sú prevádzkovo vhodnejšie a trvanlivejšie. O technické detaily poprosím Igorka.
m@rtin
Ano 22Tr je krásný trolejbus a plně funkční, ale dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že Škoda šla špatnou cestou. Kdyby nezvolila právě tuto cestu, žádné trolejbusy by se ve Škodě už nejspíš nevyráběly. Ať je to se Citybusy jak chce, tak aby výroba trolejbusů Škoda žila dál, nebya jiná možnost než unifikace. A jestli se podívám, kolik provozovatelů v ČR má Citybusy, tak jiná varianta vlastně neexistovala. V tomto případě můžeme sentimentálně plakat nad skvělými vozy 21Tr a 22Tr, ale z pragmatického a životaschopného hlediska nešlo udělat jiný krok.