Reply on: petert #46452:
Nehovorím o rušení električky, ale ani nemám ilúzie o tom, že v súčasnom stave (resp. súčasnom + Petržalka) môže byť rýchlym nosným systémom. Rozchod nie je problém, jeho zmenou sa električky nezrýchlia.
Preferencia na križovatkách - jej účinky najmä na veľkých križovatkách by som nepreceňoval, nie je to všeliek.
Frekvencia zastávok - nevidím znižovanie počtu zastávok električky v Bratislave veľmi realisticky. Pár zastávok sa zruší, časť z nich sa po protestoch zas zavedie (keďže MHD je riadená politicky). Ak by sa električka mala prerobiť na expresný systém, potom by musela existovať doplnková doprava na zvoz k zastávkam. To by však fungovalo iba v prípade, ak nosný systém naozaj prináša viditeľný efekt - napr. metro, ktorému sa v podmienkach mesta rýchlostne nič nevyrovná, inak ľudia nebudú mať motiváciu prestupovať. Ak však "doplnkový" autobus bude porovnateľne rýchly ako električka, ľudia radšej zostanú sedieť v ňom.
S499.1023
Re #46419 ivu: Takže keď bude jedna linka jazdiť v trojminútovom intervale, tak sa autobusy dobehnú, ale keď tam bude jazdiť desať liniek v polhodinových intervaloch, tak sa nedobehnú? Občania, používajte aj vlastný mozog a neverte slepo článkom v New Time:-P.
Re #46430 trepko: Áno, Trenčín je strach a hrôza, práve teraz som musel v priebehu mesiaca dvakrát MHD v tomto meste použiť...