RE k predchadzajucemu: Bratislava je podla kriterii prilis bohata na to aby sa mohla uchadzat o eura z fondov EU. Ten projekt zel. uzla s tunelom je cisto o tranzite a celoeuropskych koridoroch (teda podobne ako rekonstrukcia trate BA-Lepoldov). To, ze to zlepsi aj vnutromestsku dopravu je teda len vedlajsi produkt.
tr3mp
Mapy sú tu:
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/maps/doc/pp17.pdf
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/maps/doc/pp23.pdf
Viac o The Trans-European Transport Networks (TEN-T) je na:
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/index_en.htm
Takýto tunel by značne zrýchlil tranzitnú dopravu na trase Viedeň - Bratislava (Filiálka) - trať 120/130. Bohužiaľ nikde v prezentáciách sa nehovorí o navrhovanej kapacite tunela, t. j. koľko expresných vlakov by tade za deň prešlo, koľko zastávkových (prímestských) a aký by bol ich interval a teda aj použiteľnosť nielen na prímestskú ale aj mestskú dopravu. Bez takýchto údajov je projekt ťažké objektívne posúdiť. Takisto som nevidel v materiáloch umiestnenie navrhovaných staníc v meste (medzi Filiálkou a Petržalkou), len predpokladám umiestnenie jednej v lokalite Pribinova - Šafárikovo nám. a druhej pri AS Mlynské Nivy.