Reply on: d3k0 #45446:
Fakt je však aj to, že ľudom vadí prestupovanie bez ohľadu na interval a čakaciu dobu. Stretol som sa s argumentom, že teraz stačilo prísť na zastávku vtedy, keď šla tá "ich" linka, nastúpiť a až do cieľovej stanice stačilo už len počúvať hudbu alebo čítať knižku. Teraz to už také ideálne nebude. Proti tomu, bohužiaľ, nemôžem nič namietať. A aj keď ja som stále presvedčený, že dopravná dostupnosť Petržalky sa po redukcii liniek vzhľadom na ich zmenené režimy zlepší, ľudia to vnímajú opačne a nemôžeš povedať, že by ich pohľad bol odtrhnutý od reality. Od tej mojej a Tvojej azda áno, od tej ich, bohužiaľ, nie.Inak si myslím, že po zmene bude celý návrh stáť a padať na tom, nakoľko budú previazané a zosúladené cestovné poriadky jednotlivých liniek v prestupných uzloch. V tomto, bohužiaľ, nemáme v Bratislave práve najlepšiu bilanciu. Úprimne dúfam, že budem príjemne prekvapený.
Ďalší problem by som videl v dostupnosti Karlovej vsi z tej oblasti Petržalky, ktorej primárna prestupová destinácia v centre bude Šafárikovo námestie. Zmena električkového vedenia predpokladá, že d-12 bude premávať len v špičke. Mimo špičky si tak cestujúci budú musieť prejsť na Jesenského, čo sa bude chcieť málokomu. Očakávať, že ľudia z oblasti Šustekovej budú chodiť a-88 pod Nový most, je pomerne zvrátené, rovnako cestujúci z oblasti Jiráskovej, Romanovej a Osuského tiež nebude práve nadšení, že musí najprv prestúpiť na a-83 alebo a-88 a až z nich na električku, či už pod Novým mostom alebo na Zochovej/Kapucínskej.
Čiastočne sa tento problém týka aj Dúbravky. Tam by sa dalo argumentovať možnosťou použiť priamo a-83, prípadne a-82 s prestupom, ale priznajme si, kde sa prskalo, že cestujúci do a z Dúbravky používajú namiesto koľajovej dopravy autobusovú?
Toto si myslím, že by ešte stálo za to doriešiť a na danom návrhu mi vadí po dlhšom zamyslení sa asi najviac. Pomerne slabé spojenie s oblasťou Malej scény by som nejako veľmi kriticky nevnímal. Kúsok ďalej bude chodiť pomerne silná a ľahko dostupná a-88, nosná a-95 je tiež čoby kameňom dohodil s prestupom na kĺbovú a-50 a aj a-78 ešte na Farského.
Re #45480 S499.1023: Minimálne spojenie Šafárikovho námestia s Karlovou vsou a Dúbravkou v nadväznosti na navrhovanú nosnú a-95 je dosť mizerné, viď vyššie.
Re #45491 Tomáš: Zmeny ma tešia, len je zaujímavé, že tie názvy nestihli zľudovieť podobne ako Technopol...
fobust
Tak miesto dvojtaktu si zozen nieco stvortaktne. Pozri, ojazdeny Matiz (do meste idealne, 800 ccm, zerie malo) mas uz za 110 tisic. Mozno aj rovnych 100.