Reply on: d3k0 #45446:
Fakt je však aj to, že ľudom vadí prestupovanie bez ohľadu na interval a čakaciu dobu. Stretol som sa s argumentom, že teraz stačilo prísť na zastávku vtedy, keď šla tá "ich" linka, nastúpiť a až do cieľovej stanice stačilo už len počúvať hudbu alebo čítať knižku. Teraz to už také ideálne nebude. Proti tomu, bohužiaľ, nemôžem nič namietať. A aj keď ja som stále presvedčený, že dopravná dostupnosť Petržalky sa po redukcii liniek vzhľadom na ich zmenené režimy zlepší, ľudia to vnímajú opačne a nemôžeš povedať, že by ich pohľad bol odtrhnutý od reality. Od tej mojej a Tvojej azda áno, od tej ich, bohužiaľ, nie.Inak si myslím, že po zmene bude celý návrh stáť a padať na tom, nakoľko budú previazané a zosúladené cestovné poriadky jednotlivých liniek v prestupných uzloch. V tomto, bohužiaľ, nemáme v Bratislave práve najlepšiu bilanciu. Úprimne dúfam, že budem príjemne prekvapený.
Ďalší problem by som videl v dostupnosti Karlovej vsi z tej oblasti Petržalky, ktorej primárna prestupová destinácia v centre bude Šafárikovo námestie. Zmena električkového vedenia predpokladá, že d-12 bude premávať len v špičke. Mimo špičky si tak cestujúci budú musieť prejsť na Jesenského, čo sa bude chcieť málokomu. Očakávať, že ľudia z oblasti Šustekovej budú chodiť a-88 pod Nový most, je pomerne zvrátené, rovnako cestujúci z oblasti Jiráskovej, Romanovej a Osuského tiež nebude práve nadšení, že musí najprv prestúpiť na a-83 alebo a-88 a až z nich na električku, či už pod Novým mostom alebo na Zochovej/Kapucínskej.
Čiastočne sa tento problém týka aj Dúbravky. Tam by sa dalo argumentovať možnosťou použiť priamo a-83, prípadne a-82 s prestupom, ale priznajme si, kde sa prskalo, že cestujúci do a z Dúbravky používajú namiesto koľajovej dopravy autobusovú?
Toto si myslím, že by ešte stálo za to doriešiť a na danom návrhu mi vadí po dlhšom zamyslení sa asi najviac. Pomerne slabé spojenie s oblasťou Malej scény by som nejako veľmi kriticky nevnímal. Kúsok ďalej bude chodiť pomerne silná a ľahko dostupná a-88, nosná a-95 je tiež čoby kameňom dohodil s prestupom na kĺbovú a-50 a aj a-78 ešte na Farského.
Re #45480 S499.1023: Minimálne spojenie Šafárikovho námestia s Karlovou vsou a Dúbravkou v nadväznosti na navrhovanú nosnú a-95 je dosť mizerné, viď vyššie.
Re #45491 Tomáš: Zmeny ma tešia, len je zaujímavé, že tie názvy nestihli zľudovieť podobne ako Technopol...
tr3mp
Prvý (menej významný) Aupark, prestup z 88 na 93/94 a z 80 na 91/191 - ale to je relatívne zanedbateľné.
Viac by podľa mňa bodla zastávka na mieste bývalej zastávky pri intrákoch EU pred rozvetvením Dolnozemskej na Pristavný most a most Košická - prestup 68->98, 98->68, 98->87.