Trochu off topic. Moj vcerajsi zazitok z TB 6280 na linke 205. Na krizovatke Zahradnicka Mileticova sa vodicovi podarilo zastavit uprostred krizovatky, tak ze zberace ostali na krizeni vedeni a nemohol sa pohnut (ostal bez prudu), takze poprosil cestujucich, aby sme ho potlacili! Nie ze by som nebol ochotny pomoct, ale toto mi pripadalo ako vodicova totalna neschopnost. To je problem pribrzdit skor, tak aby neuviazol???
Možno niekedy sám taký budeš, ak zotrváš desaťročia v tom zamestnaní...
Mal som dnes 9. Ked som koncil, prisiel som do Ruzinova, kde pred poslednou zastavkou (Astronomicka) som zapol lavu smerovku, ako znamenie pre vodicov v obratisku, ze som konciaci voz. To je bezne zauzivana prax (pre tych co nevedia). Na vystupisti sa navyse prepol panel na "Sluzobna jazda". Vodici, ktori su v obratisku vedia, ze bud to pockaju a konciaci voz pustia, alebo idu cim skor, aby konciaci voz nezdrziavali. Vacsinou sa caka a konciaci by sa nemal flakat, ale rychlo prejst obratiskom, aby nezdrzoval pripadny odjazd cakajucemu (pustajucemu) vozidlu. Je to dobry a kolegialny zvyk. Ja som dnes rovnako daval znamenie a rychlo prechadzal obratiskom. Nikto sa nehybal. Prechadzal som 9-kovou kolajou, vyhybky som mal prehodene dobre, cize na zbiehanie sa so 14-kovou kolajou. (Na 8-kovej a zalozakovej stali dve 8 vedla seba). Prechadzal som relativne rychlo - no v ramci noriem, ale neflakal som sa. Ked som uz bol skoro na zbiehajucej vyhybke s 14-kami (opakujem, uz som zabacal doprava k 14-kovej kolaji!!!) zo 14-kovej kolaje sa PRUDKO rozbehla K2S 7107 14/8 (meno vodica uz mam). NEMAL ZAPNUTE SVETLA, NIC. Bol som nuteny pouzit nudzovu brzdu a ostal som asi - neprezeniem - 50cm od jeho vozidla !
LUK