Reply on: nndro #42074:
jasne ze je, len to sa mnohym ludom nepaci zeby prisli o uzkokolajku (a v neposlednom rade su to aj peniaze)Otazka co by to stalo je dost siroka a zavisi d toho ako by sa to robilo (a taktiez kde by sa ten kilometer ktory chces vediet nachadzal). Pokial by sa robila kompletnaq rekonstrukcia zvrsku tak cena je rovnaka ako ked sa to robi na 1000ku; len prestavba existujuceho zvrsku by na niektorych usekoch bola jednoducha (posunutie kolajnic na otvorenom zvrsku); na druhej strane tym ale potom neodstranis chyby ktore sa na tratiach nachadzaju dnes.
Okrem nakladov na zmenu rozchodu trate nesmies zabudnut priratat naklady na zmenu podvozkov vozidiel.
piki
Aby sme vsak mali nadvaznost na zeleznicu (vid S-Bahn Mnichov, Berlin atd.), musime mat predovsetkym kompatibilny rozchod so zeleznicou. Zacat treba hned pri budovani novej trate do Petrzalky. Dufam, ze ju tak aj postavia a namiesto prveho clanku nosneho dopravneho systemu nebudeme mat za rovnaké, prip. drahsie peniaze iba dalsiu vetvu bratislavskej uzkokolajky.