Miro:Nie,tam to neboli vyhodené peniaze.Lenže jednako priemyselná aglomerácia s prakticky neprerušenou zástavbou a osídlením nie je liberecko,jednako Nemci na to proste majú.Tiež si nestavali mačkopsa v roku 1960.
No keď si vezmeš, že pri veľkosti libereckej električkovej siete (http://www.dpml.cz/plan.htm) začali s prestavbou v roku 1990 (http://www.dpml.cz/historie.htm) a dodnes nedokončili ani trasu linky 2 (linky 5 a 11 sa možno kvôli plánom Regiotramu ani prerábať nebudú), tak by som sa tam teda veľmi neinšpiroval.
No takto nejak si predstavujem v BA prestup medzi prímestskou železnicou (S-Bahn) a nosným systémom. Prípadne by to mohlo byť aj pod zemonu. http://www.regiotram-nisa.cz/fotopic/fv_010.jpg
No, mňa inšpirovalo to, že v minulosti sa po tejto trase otáčala normálnerozchodná viedenská električka. Ale kdesi som čítal, že kvôli rôznym systémom napájania museli tuším dvakrát meniť lokomotívu.
A čo tak meniť rozchod postupne - najprv postaviť trať v Petržalke na normálnom rozchode a v meste cez Štúrovu, Jesenského, Mostovú a Vajanského nábr. pridať tretiu koľajnicu, aby sa tu tie normálnerozchodné petržalské súpravy mohli otáčať. Na existujúcich tratiach pokračovať tak, že by sa pridala tretia koľajnica a vozidlá by sa dali prerábať postupne.
Takto by sa dal postupne meniť rozchod bez zastavenia premávky, maximálne s krátkodobými výlukami na výmenu výhybiek, ale to by sa dalo robiť aj v noci.
Uznávam, bolo by to drahšie, ale zase by sa to dalo robiť postupne, takže by to nebolo naraz tak veľa.
Čo sa tak inšpirovať v Liberci - www.dpml.cz a http://www.regiotram-nisa.cz/ce-rtn.php
Najskôr by sa mala za súčasné peniaze vytĺcť maximálna kvalita. Do počmáraných rozpadávajúcich sa vozidiel neprilákaš nových zákazníkov, ani keby si im dal cestovanie za korunu.
? Už vidím ako sa K2ka míňa pri Pezinku s Pendolinom. ?
Bože ľudia, prečo stále rozmýšlate nad tým, ako spojiť električku so železnicou. Hádam si nemyslíte, že ŽSR pustia na trať IV. či V. Helsinského koridoru naše električky. S-bahn vo Stuttgarte či Viedni nikde po trasách nosného systému nepremáva. Ako keby sme mali dopravu v meste vyriešenú a teraz nevedeli čo s peniazmi.
tak zas trojicky mozes kludne spravit aj na 1000cke, akurat si k tomu treba vybavit prislusnu vynimku na dlzku supravy kvoli tomu ze elektricku povazuju aj za cestne vozidlo... (to by bolo treba ale aj pri 1435)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vševedko samofandivý