Reply on: nndro #42074:
jasne ze je, len to sa mnohym ludom nepaci zeby prisli o uzkokolajku (a v neposlednom rade su to aj peniaze)Otazka co by to stalo je dost siroka a zavisi d toho ako by sa to robilo (a taktiez kde by sa ten kilometer ktory chces vediet nachadzal). Pokial by sa robila kompletnaq rekonstrukcia zvrsku tak cena je rovnaka ako ked sa to robi na 1000ku; len prestavba existujuceho zvrsku by na niektorych usekoch bola jednoducha (posunutie kolajnic na otvorenom zvrsku); na druhej strane tym ale potom neodstranis chyby ktore sa na tratiach nachadzaju dnes.
Okrem nakladov na zmenu rozchodu trate nesmies zabudnut priratat naklady na zmenu podvozkov vozidiel.
fobust
1. Zvysit deficit o nejakych smiesnych 450 milionov? Si si tou sumou taky isty?
2. Ja nechcem iba dostat ludi naspat do MHD, ale v prvom rade vyvazit ten obrovsky nepomer kvalita/cena, ktory tu mame.
3. Ja chapem ze v spicke su vozidla preplnene, ale v sedle maju svoje rezervy, da sa ocakavat ze by sa po znizeni cestovneho zvysilo vyuzivanie MHD najma v tomot casovom obdobi a na kratke vzdialenosti v ramci CMO. Hybnost obyvatelstva sa zvysuje a to prave aj v sedle, ked uz ludia v meste su a potrebuju sa na kratky cas prepravit na ine miesto (urad, etc.).
4. Neporovnavaj nakup potravin v Lidli, Kauflande, Tescu, Carrefoure, etc. s dorpavou. Ten, kto na to ma, ten si kupi auto a kupuje drahsie. Ten kto nema, ten ide MHD a kupuje lacnejsie vyrobky a chodi do lacnejsich predajni. Rozdiely napr. medzi Lidlom a Tescom vsak nie su take velike ako medzi platenim nehorazneho cestovneho za mizerne sluzby a nakladmi na auto. Keby bola lacnejsia MHD minimalne o polovicu, vtedy by sa na to dalo ako tak pozriet aj z tebou popisaneho hladiska.