Reply on: Vševedko #37254:
Za predpokladu, ze by sa aj za IAD platilo adekvatne, mohlo by to byt konkurencieschopne (cena "parkovacieho" pozemku v centre, znecistovanie ovzdusia, dopravne nehody a pod...). Uznavam, ze niektori "to" maju radsej lacne a nekvalitne, ini si radsej priplatia. Ak by to malo byt lacne a kvalitne, zaplatime to z nasich dani, a zaplatime k tomu este politikom za "sprostredkovanie".
Urcenie ceny predplatnych listkov je vec tarifnej politiky - Stammgasta si treba udrzat zlavami.
Treba napriklad spocitat, ci obsluha mimo spicky nie je nahodou lacnejsia, ako v spicke. Ak chceme napriklad zvysit v spicke ponukane os*km, treba nakupit nove vozidla. V sedle ich staci vytiahnut z garaze. Zakaznik si tiez radsej kupi elektricenku ak vie, ze ju moze vyuzit aj v sobotu o 23:30.
yale
Ešte raz zopakujem môj názor v skratke:
1. má význam postaviť trasu B vrátane časti v centre, minimálne po Filiálku - popri výstavbe zrealizovať synergické rozvojové stavby - námestie SNP, nová Hlavná stanica, severná tangenta, Filiálka. Trasa B by mala byť v Petržalke vedená ako plne segregovaná - najlepšie tesne pod povrchom, na "streche" trasy by sa vybudovala chýbajúca Jantárová ulica.
2. osadiť trasu patrične vhodnými novými vozidlami - nešpekulujem o tom, či Combino alebo necombino.
3. Prispôsobiť ostatnú dopravu prestupným bodom
- ŽSR Petržalka - zastávka: prestup na S-bahn (na smery ŽSR Petržalka - Rakúsko, ako aj smer letisko
- Dostojevského rad: prepojenie na AS Mlynské Nivy (shuttle bus)
- Kamenné námestie: hlavný prestupný bod na električky
- Hodžovo námestie: prestup na autobusové a trolejbusové linky
- Hlavná stanica: vlaky, S-bahn na Záhorie
- Filiálka (možný výstup na Trnavské Mýto aj Račianske mýto): električkové radiály, vlaky, S-bahn...
samozrejme to nie je ešte úplný systém, ale pokryl by dosť veľa požiadaviek...