Reply on: Jonny #31127:
1. Elektrickove trate v Bratislave su az na par nepodstatnych vynimiek na vlastnom telese alebo vo vyhradenom pruhu. Narozdiel od autobusov tak nekysnu v zapchach, musia len na danej krizovatke pockat na zelenu. (To sa da ostranit mimourovnovymi prejazdmi ci doslednou preferenciou.) Vdaka tejto skutocnosti tak bratislavske elektricky nie su o moc pomalsie, nez by bolo "klasicke" metro. Jediny ich problem vidim (okrem neudrzby vozidiel a trati) v prilis hustej zastavkovej sieti, ktora bola evidentne projektovana ako doplnkova doprava k planovanemu metru.
2. Nepredpokladam, ze by sa elektricka z Petrzalky len otocila na Safarikovom namesti a vydala sa naspat. Bude plynulo pokracovat na elektrickovu siet v meste, ved je to normalna elektricka. Petrzalska trat s najvacsou pravdepodobnostou bude postavena na metrovom rozchode tak, ako su postavene trate v centre.
3. Prirodzene by to bolo lepsie, ale nejako zacat treba a nemozes ocakavat, ze sa najdu peniaze hned na vybudovanie kompletnej siete elektrickovych liniek v Petrzalke. Osobne vsak dufam, ze neskor sa dobuduje este aspon jedna vetva a nebude zvysok Petrzalky nuteny pouzivat trolejbusy alebo autobusy.
4. Mas pocit, ze sanitky jazdia tak pomaly a ich frekvencia je tak znacna, ze by mohli realne spomalovat prechadzajuce elektricky?
5. Nove elektricky pravdepodobne nebudu omnoho dlhsie, nez sucasne supravy 2x T3. Po vyluceni individualnej dopravy zo Stareho mosta predpokladam, ze zo Sturovej ulice bude vylucena taktiez a budu nou jazdit uz len elektricky. Rovnako je otazne, ako sa upravi krizovatka na Safarikovom namesti. Ako tu uz tusim tr3mp spominal, idealne by bolo, keby sa pre automobilovu dopravu v smere od nabrezia na Dostojevskeho rad vytvoril podjazd a ta tak vobec neblokovala prechadzajuce elektricky.
Jonny
1. Ono ta rychlodraha mozno urychli prechod petrzalkou ale za mostom na Safku bude musiet opat stat len na semaforoch ako autobusi, takze v spicke ako som dakde videl tie intervali suprav ake by mali byt, sa mi vidí, ze v spicke sa nahromadi vela suprav od Safka az do Petrzalky takze vznikne opat len zapcha................
2. Nebolo by rozumnejsie, ked su tie supravy obojsmerne/teda aspon vacsina byva co som videl/ aby na sefku vliezla suprava pod krizovatkou do tunela/cca dlheho ako suprava/ tam by ludia vystupili a proste by sa vydala druhym smerom ???/Aby ju nebrzdili ziadne semafory/
3. Podla mna suprava pobere ludi len z oblasti koridoru v Petrzalke, podla mna by bolo omnoho lepsie, keby sa urobili v Petržalke z nej aspon dve vetvy aby teda pokrila aspon vacssiu cast, lebo kym sa ja k nej dostanem autobusom, tak uz budem davno v meste s autobusom cez iný most
4. Mimochodom na stranke je ten planik tej rychlodrahy ale nieje mi vobec jasne ci bude dvojkolajna alebo nie, ani sa o tom nikde nepise, a ak nie tak potom ako to bude premavat ??? Na moste predsa chcu nechat niaky prejazd pre sanitky a tak, takze to budu tie supravy vzdy cakat???O ake zrychlenie teda pojde???
5. No a posledna vec, zo schem nieje vobec jasne ako sa to v meste bude otacat, iba je pisane o zdvojkolajneni sturovej a trianglu pri Luxore.To pojde okolo divadla a spet cez Safko???Neviem si predstavit take dlhocizne supravy jazdit po meste v tych krizovatkach a prudkych oblukoch