Keď sa robila Mostová/Jesenského, tak nič po Jesenského nikam nejazdilo, bo ani nemohlo. Takže inkriminovaná zjazdová výhybka a kríž boli nepoužívané. V konečnom dôsledku takisto ako ten kusd okolo zastávky, čo nie je spravený. Že nemali stavebné povolenie alebo spracovaný projekt na celú stavbu je práve dôkazom nekoncepčnosti práce DPB. Výhybka leží úplne mimo križovatku, kríž by to zvládlo so zúžením profilu pre autá do jedného jazdného pruhu.
K rozjazdovej výhybke na štúrovej - opakujem ešte raz, je úplne jedno, či idú električky na Kam. nám. alebo na Jesenského, STÁLE PRECHÁDZAJÚ ZMIENENÚ VÝHYBKU. Takže táto výhybka obmedzuje rýchlosť na 15 km/h v obcoh smeroch. Nehovoril som o radoch, ktoré sa tvoria. Hovoril som o tom, že keby električka prešla križovatku rýchlosťou 15 km/h, trvalo by to pri plynulej jazde asi 11 sekúnd (ak počítam dĺžku súpravy 30 m a kolízny úsek 15 m, pri rýchlosti 30 km/h by to bola polovica. O ten rozdiel by mohlo napríklad byť dlhšie voľno v inom smere.
Keby to mali naprojektované vopred, tak by samozrejme nemuseli rozkopávať žiaden už hotový úsek.
Ešte niečo?
PePovi by som neveril najviac zo vsetkych, vid jeho-nase novinky ?
Re #29491 Andy: A z toho obrazku mostu teda je jasne, ze sa tam draty nemaju kam uchytit Jedine ze by na tie lampy co tam budu dali take stoziare ako su v Karlovke na draty... #vomit#
Ľuboš : máš pravdu ten semafor na šafku viac ako jednu električku nepustí a tu výhybku bude využívať iba L12 a to by bol kvôli jednej linke moc veľký luxus.
To chces povedat, ze v mieste oddelenia 209+206 a 204+212 od seba, medzi zast. Magurska a Nem. Kramare je plny trojuholnik pre trolejbusy (tzv. troljuholnik?) Eee?
Pokial viem tak sa tam robilo az do novembra, to, ze neskor pri pokracujucej vyluke nerobili aj tu cast moze tkviet aj v tom ze napr. nemali stavebne povolenie, alebo spracovany projekt... Okrem toho sa mostova musela otvorit nacas, pretoze to bola politicka zalezitost. ?
Nehovorim, ze sa musia vyhovarat, ale si napr. uvedom, ze ked chces tu cast robit, musis auta vylucit z krizovatky. 4 vtedy jazdila cez Safko, spat sa vsetko vracalo cez Jesenskeho. Ako by si to chcel rozkopat ? A hlavne kde ? Obe vyhybky boli vtedy dolezite a ak sa to malo robit poriadne, museli to urobit do hlbky. Osobne nevidim na postupe DPB nic zleho.
K vyhovorke na rychlost. Ak by pridali tych 30 metrov co sa tu spominalo, museli by rozkopat 30 metrov trasy, ktora bola nedavno robena a upravit ju, museli by na tych 30 metrov posunut tu splietku a to vsetko stoji peniaze. Tie peniaze by boli vyhodene do vzduchu, pretoze aj ked by sa tade dalo jazdit rychlo, nic by to nepomohlo, pretoze vzhladom na obluk by sa tade i tak muselo ist s mierou. Pokial viem, zo Safka ide na Jesenskeho len jedna linka - ak sa mylim, tak ma oprav. Hovoril som o tej odbocke. Co sa tyka toho, ze za normalnej premavky tam chodi viac liniek, uvedom si prosim, ze smerom na Safarikove namestie je semafor, ktory pusti maximalne jednu elektricku, takze tie rady tam zase az take velke nie su.
"nie je schopne doplnit proste rozbocenie na jednej krizovatke na uplny trojuholnik" Na ktorej križovatke? Nie je skôr problém v tom, že nie sú natiahnuté drôty Vojenská nemocnica - Patrónka?
1), 2) Ale v skutocnosti... co cakat od mesta, ktore nie je schopne doplnit proste rozbocenie na jednej krizovatke na uplny trojuholnik a preto prevadzkuje autobusovu linku (49) v celej dlzke pod drotmi... a co cakat od Drahoveho uradu, kde este dvojsilovy trolejbus ani nevideli...
3) skusil som si predstavit SOR BN12 v trolejbusovej verzii. Vyzerala by asi o chlp lepsie, ako autobusova, pretoze uhol, v ktorom odstupuju palice od strechy by trosku opticky zmiernil ten uhol, v ktorom sa ten divny povoz lame ale aj tak by to bolo hnüsné.
Ono to nie su kamery, ale opticke snimace vozidla a sluzia ako preferencia pre elektricky, teda podrzia na najblizsej svetelnej krizovatke signal "volno" o par sekund, pripadne upravia cely signalizacny plan kratkodobo tak, aby elektricka zbytocne necakala. Samorejme ze to je v skusobnej prevadzke a treba to este dolatit.
1. Uplna pravda, ja to tiez vravim. Ked uz nie tramvaj, tak plnohodnotny trolejbus.
2. Spravne!
3. No palicovy SOR, #vomit# ... Ako tak zistujem, tak Sor B9.5 bol asi najlepsi a najkrajsi autobus aky vyrobili. Ten ekoSOR a najma SOR BN12 to je humus. Priserne skarede...
fobust