S499.1023:
Pokial viem tak sa tam robilo az do novembra, to, ze neskor pri pokracujucej vyluke nerobili aj tu cast moze tkviet aj v tom ze napr. nemali stavebne povolenie, alebo spracovany projekt... Okrem toho sa mostova musela otvorit nacas, pretoze to bola politicka zalezitost. ?
Nehovorim, ze sa musia vyhovarat, ale si napr. uvedom, ze ked chces tu cast robit, musis auta vylucit z krizovatky. 4 vtedy jazdila cez Safko, spat sa vsetko vracalo cez Jesenskeho. Ako by si to chcel rozkopat ? A hlavne kde ? Obe vyhybky boli vtedy dolezite a ak sa to malo robit poriadne, museli to urobit do hlbky. Osobne nevidim na postupe DPB nic zleho.
K vyhovorke na rychlost. Ak by pridali tych 30 metrov co sa tu spominalo, museli by rozkopat 30 metrov trasy, ktora bola nedavno robena a upravit ju, museli by na tych 30 metrov posunut tu splietku a to vsetko stoji peniaze. Tie peniaze by boli vyhodene do vzduchu, pretoze aj ked by sa tade dalo jazdit rychlo, nic by to nepomohlo, pretoze vzhladom na obluk by sa tade i tak muselo ist s mierou. Pokial viem, zo Safka ide na Jesenskeho len jedna linka - ak sa mylim, tak ma oprav. Hovoril som o tej odbocke. Co sa tyka toho, ze za normalnej premavky tam chodi viac liniek, uvedom si prosim, ze smerom na Safarikove namestie je semafor, ktory pusti maximalne jednu elektricku, takze tie rady tam zase az take velke nie su.
Pokial viem tak sa tam robilo az do novembra, to, ze neskor pri pokracujucej vyluke nerobili aj tu cast moze tkviet aj v tom ze napr. nemali stavebne povolenie, alebo spracovany projekt... Okrem toho sa mostova musela otvorit nacas, pretoze to bola politicka zalezitost. ?
Nehovorim, ze sa musia vyhovarat, ale si napr. uvedom, ze ked chces tu cast robit, musis auta vylucit z krizovatky. 4 vtedy jazdila cez Safko, spat sa vsetko vracalo cez Jesenskeho. Ako by si to chcel rozkopat ? A hlavne kde ? Obe vyhybky boli vtedy dolezite a ak sa to malo robit poriadne, museli to urobit do hlbky. Osobne nevidim na postupe DPB nic zleho.
K vyhovorke na rychlost. Ak by pridali tych 30 metrov co sa tu spominalo, museli by rozkopat 30 metrov trasy, ktora bola nedavno robena a upravit ju, museli by na tych 30 metrov posunut tu splietku a to vsetko stoji peniaze. Tie peniaze by boli vyhodene do vzduchu, pretoze aj ked by sa tade dalo jazdit rychlo, nic by to nepomohlo, pretoze vzhladom na obluk by sa tade i tak muselo ist s mierou. Pokial viem, zo Safka ide na Jesenskeho len jedna linka - ak sa mylim, tak ma oprav. Hovoril som o tej odbocke. Co sa tyka toho, ze za normalnej premavky tam chodi viac liniek, uvedom si prosim, ze smerom na Safarikove namestie je semafor, ktory pusti maximalne jednu elektricku, takze tie rady tam zase az take velke nie su.
ale aj tak by to bolo hnüsné.
Ale vystihol si to - najvacsi problem je ten neexistujuci prestavnik, inak by mozno take riesenie preslo...
Papyr
1) ostrovna prevadzka je somarina. Da sa prekonat pomocou dvojsilovych vozidiel. Dvojsilova 24Tr alebo 21TrACI dokaze na neelektricky pohon nanajvys 30 km/h (-> nevhodna na prevadzku mimo vedenia a-zaroven s cestujucimi). Mozete si samozrejme vyziadat vyrobu plnohodnotneho dvojsiloveho trolejbusu napriklad u DPO, mozno by tam dokazali odstranit v Solarise tie tri sedacky vzadu vedla toho "zachoda" a narvat tam plnohodnotny dieselmotor, plnohodnotny generator a plnohodnotnu elektrovyzbroj a bude to vozidlo, ktore bude zive nielen pod drotmi. Ale to by si to niekto musel objednat, bolo by to drahsie a ktovie, ci by sa potom v BA neuplatnil tzv. kapfenbersky princip: "Duobusy likviduju trolejbusy." A vobec, myslim, ze v BA by to nepochopili a funguje to aj bez toho, a vobec, neviem si ani predstavit, ako by dokazali vasi vrchari skazit instalaciu natrolejovacich korytok
2) naklady na zadratovanie 2,5 km cesty medzi buducou trolejbusovou tratou na DD a existujucou trolejbusovou tratou na Lovinskeho ul. su nizsie ako cena za tri 12m nizkopodlazne trolejbusy akejkolvek znacky a typu. Tym padom moze ist pod droty nielen linka 33, ale aj 32 a mame vystarano.
3) Realizacia tr. trate na DD nie je az taka utopia. Mimochodom, o vyrobe trolejbusu vraj uvazuje aj SOR, takze sa moze stat, ze Tvoja vizia z poslednej vety sa moze v jednom bode svojim sposobom naplnit
16 cm je v istych situaciach aj dost, aj ked mozno nie pre kazdeho