Reply on: lubos #29531:
Keď sa robila Mostová/Jesenského, tak nič po Jesenského nikam nejazdilo, bo ani nemohlo. Takže inkriminovaná zjazdová výhybka a kríž boli nepoužívané. V konečnom dôsledku takisto ako ten kusd okolo zastávky, čo nie je spravený. Že nemali stavebné povolenie alebo spracovaný projekt na celú stavbu je práve dôkazom nekoncepčnosti práce DPB. Výhybka leží úplne mimo križovatku, kríž by to zvládlo so zúžením profilu pre autá do jedného jazdného pruhu.K rozjazdovej výhybke na štúrovej - opakujem ešte raz, je úplne jedno, či idú električky na Kam. nám. alebo na Jesenského, STÁLE PRECHÁDZAJÚ ZMIENENÚ VÝHYBKU. Takže táto výhybka obmedzuje rýchlosť na 15 km/h v obcoh smeroch. Nehovoril som o radoch, ktoré sa tvoria. Hovoril som o tom, že keby električka prešla križovatku rýchlosťou 15 km/h, trvalo by to pri plynulej jazde asi 11 sekúnd (ak počítam dĺžku súpravy 30 m a kolízny úsek 15 m, pri rýchlosti 30 km/h by to bola polovica. O ten rozdiel by mohlo napríklad byť dlhšie voľno v inom smere.
Keby to mali naprojektované vopred, tak by samozrejme nemuseli rozkopávať žiaden už hotový úsek.
Ešte niečo?
Jedine ze by na tie lampy co tam budu dali take stoziare ako su v Karlovke na draty... #vomit#
Papyr
1) ostrovna prevadzka je somarina. Da sa prekonat pomocou dvojsilovych vozidiel. Dvojsilova 24Tr alebo 21TrACI dokaze na neelektricky pohon nanajvys 30 km/h (-> nevhodna na prevadzku mimo vedenia a-zaroven s cestujucimi). Mozete si samozrejme vyziadat vyrobu plnohodnotneho dvojsiloveho trolejbusu napriklad u DPO, mozno by tam dokazali odstranit v Solarise tie tri sedacky vzadu vedla toho "zachoda" a narvat tam plnohodnotny dieselmotor, plnohodnotny generator a plnohodnotnu elektrovyzbroj a bude to vozidlo, ktore bude zive nielen pod drotmi. Ale to by si to niekto musel objednat, bolo by to drahsie a ktovie, ci by sa potom v BA neuplatnil tzv. kapfenbersky princip: "Duobusy likviduju trolejbusy." A vobec, myslim, ze v BA by to nepochopili a funguje to aj bez toho, a vobec, neviem si ani predstavit, ako by dokazali vasi vrchari skazit instalaciu natrolejovacich korytok
2) naklady na zadratovanie 2,5 km cesty medzi buducou trolejbusovou tratou na DD a existujucou trolejbusovou tratou na Lovinskeho ul. su nizsie ako cena za tri 12m nizkopodlazne trolejbusy akejkolvek znacky a typu. Tym padom moze ist pod droty nielen linka 33, ale aj 32 a mame vystarano.
3) Realizacia tr. trate na DD nie je az taka utopia. Mimochodom, o vyrobe trolejbusu vraj uvazuje aj SOR, takze sa moze stat, ze Tvoja vizia z poslednej vety sa moze v jednom bode svojim sposobom naplnit
16 cm je v istych situaciach aj dost, aj ked mozno nie pre kazdeho