Reply on: J #27177:
Ja som aktualne k zmene rozchodu nezaujal stanovisko, lebo sam celkom neviem, co si o nej myslim.Je mi jasne, ze mesto musi v sucasnosti obracat kazdu korunu. Na druhu stranu sa mi prieci myslienka stavat novu trat a kupovat nove vozidla na stavajucom rozchode, ked v buducnosti tak ci tak pocitam s konverziou. Uz len kvoli tym vozidlam je to znacne obmedzujuce -- sirka ulicky medzi podvozkami v pripade 100% NP vozidiel a podobne.
Kazdopadne v sucasnosti to vyzera tak, ze Petrzalka sa bude stavat na 1000 mm rozchode. Kedze podla clankov v tlaci planuju zaciatok skusobnej prevadzky na rok 2009 (pokial sa zacne stavat na konci roku 2005), nepredpokladam, ze by k zmene rozchodu doslo skor, ako si pisal...
J
Bude rozhodovať cena a tú musí dať najvyššiu Swechat aby si udržalo zisky
Swechat zo súťaže vylúčiť nemôžeš
v zmluve o privatizácii môžeš uviesť podmienky, že s Bratislavy sa nestane nákladné letisko,...
väčšinu tovarov dnes prepravujú lietadlá, ktoré prepravujú cestujúcich
letisko vo Swechate už znížilo ceny letiskových poplatkov kvôli Bratislave.
Ja nie som proti zmene rozchodu, ja som proti zmene pri súčasnej finančnej situácii. O zmene rozchodu sa môžme reálne začať rozprávať po 5 - 7 rokov po dovŕšení fiškálnej decentralizácie. Čiže v rokoch 2012 - 2014. Ono stále sa nevie koľko peňazí BA dostane po FD. Ale ak sa zistí, že mesto na tom bude podstatne lepšie ako sa predpokladá, keďže stále existuje nutnosť živenia slabších regiónov silnejšími, tak sa môže o tom hovoriť hneď od apríla. Ďalšou vecou je, že rozhodnutie o zmene rozchodu v Petržalke s 1000 na 1435 môžeš urobiť kým nevyhlásiš tender na nákup vozidiel a kým nezabetónuješ kolaje v centre.
Pri FD závisí hlavne od toho či mestá budú mať podiel na DPH. Ak áno, tak BA so svojou spotrebou a konzumom si na investičné projekty zarobí.