Reply on: S499.1023 #27180:
Akosi stale zabudame na jednu velmi jednoduchu moznost: Vlozit na vybranych usekoch 3 kolaj. Navrhujem vlozit ju na lavu stranu (v smere jazdy). Tym mozes k ostovceku pritlaci tramvaj na rozchode 1000 mm so sirkou 2,5 metra a rychlodrazne zeleznicne hovado na 1435 mm so sirkou 2,8 metra. Typicky priklad ako to funguje je Vogtlandbahn - Zwickau. Tam je sirka tramvaje sice 2,2 metra (KT4), ale po vlozeni tretej kolajnice na vybranom useku, kade chodi aj ten tvoj oblubeny ?? sa tam vocpe aj vozidlo so sirsou skrinou, k rovnakemu nastupnemu ostrovceku. Aky je zeleznicny profil? Hadam nie 2,5 metra. Akoze neviem si tak celkom dobre predstavit, ako by ludia zo zeleznicneho peronu nastupovali do kockopsa cez nejaku jamu. Ano, existuje vysuvny schodik, ale uzsie vozdilo = nizsia kapacita, to vies, ze? ?
galiyosha
Je mi jasne, ze mesto musi v sucasnosti obracat kazdu korunu. Na druhu stranu sa mi prieci myslienka stavat novu trat a kupovat nove vozidla na stavajucom rozchode, ked v buducnosti tak ci tak pocitam s konverziou. Uz len kvoli tym vozidlam je to znacne obmedzujuce -- sirka ulicky medzi podvozkami v pripade 100% NP vozidiel a podobne.
Kazdopadne v sucasnosti to vyzera tak, ze Petrzalka sa bude stavat na 1000 mm rozchode. Kedze podla clankov v tlaci planuju zaciatok skusobnej prevadzky na rok 2009 (pokial sa zacne stavat na konci roku 2005), nepredpokladam, ze by k zmene rozchodu doslo skor, ako si pisal...