Reply on: S499.1023 #27180:
Akosi stale zabudame na jednu velmi jednoduchu moznost: Vlozit na vybranych usekoch 3 kolaj. Navrhujem vlozit ju na lavu stranu (v smere jazdy). Tym mozes k ostovceku pritlaci tramvaj na rozchode 1000 mm so sirkou 2,5 metra a rychlodrazne zeleznicne hovado na 1435 mm so sirkou 2,8 metra. Typicky priklad ako to funguje je Vogtlandbahn - Zwickau. Tam je sirka tramvaje sice 2,2 metra (KT4), ale po vlozeni tretej kolajnice na vybranom useku, kade chodi aj ten tvoj oblubeny ?? sa tam vocpe aj vozidlo so sirsou skrinou, k rovnakemu nastupnemu ostrovceku. Aky je zeleznicny profil? Hadam nie 2,5 metra. Akoze neviem si tak celkom dobre predstavit, ako by ludia zo zeleznicneho peronu nastupovali do kockopsa cez nejaku jamu. Ano, existuje vysuvny schodik, ale uzsie vozdilo = nizsia kapacita, to vies, ze? ?
)
J
Ďalšie potrebné akcie ako obnova a výstavba kanalizačnej siete sa v BA regióne začína už tento rok a o sumov 750mil/2004 a ďalšie obrovské výdavky v nasledujúcich rokov. Len v BA má byť tento rok a len do kanalizačnej a vodovodnej siete vrazených 400mil. SK.
Odpady a verejné osvetlenie máme chvalabohu zasebou a vďaka tomu mesto ušetrí obrovské peniaze. Pretože rekonštrukciou osvetlenia sa svietivosť bodov zvýšila z 50% na 95% a spotreba el. elektriny znížila o 50%, reko spaľovne priniesla okrem ekológie aj jeden mestský generátor, ktorý poháňa teplo zo spalovne.
Uvidíme ako dopadne predaj letiska, ak ho dostane Swechat, ževraj sa potiahne Viedenská rýchlodráha až do BA na letisko,...
Dialničná siať mesta má byť dobudovaná v roku 2007 a potom treba začať s nultým okruhom, čo je však témou hlavne pre BSK.
V súčasnom stave je investícia typu zmena rozchodu maximálnou hlúposťou. Tu treba ponechať súčasný stav tratí (samozrejme s údržbou), každú reko robiť s tým že sa pripraví na 1435. A až možno o tých 20 rokov začať uvažovať nadtým, či je treba robiť investičnú akciu na zmenu rozchodu. Ak nebudú iné faktory v priebehu tých prvých 20 rokov.