Reply on: Sarko #25846:
Prečo by bolo 1000 mm vtedy neprezieravých? O nejakých mačkopsoch sa vtedy ešte nikomu ani nesnívalo, 1000 mm rozchod mal lacnejšiu výstavbu, prevádzku i údržbu, menší záber pôdy, pri vtedajších rýchlostiach to bohate stačilo atď. Len škoda že sa najneskôr pri veľkej rekonštrukcii a dostavbe karloveskej radiály (prípadne už pri výstavbe vozovne Cífer) nepristúpilo k zmene rozchodu, ale vtedy to zase nebolo možné z pseudostrategických dôvodov - blízkosť št. hr. a potenciálne využívanie el. siete rakúskymi neutrálnymi agresormi na prepravu imperialisticko-agresorských nákladných vagónov...bola to veru paranoidná doba.I.
fobust
Pri vylukach netreba zaviest take dlhe linky autobusovej dopravy. Vozidlo sa moze "otocit" aj na stavebnych vyhybkach priamo na trati. Napr. ked je vyluka iba niekde na konci Dubravky, netreba autobusovu dopravu az z Borskej, ale iba od miesta, kde sa pracuje. Nevyhodou je polovicna obsaditelnost, kedze vzdy bere cestujucich iba prvy vozen. Je to nahrada za obojstranne elektricky, ktore v bratislave nemame (teraz odhliadnuc od historickych). Nesmieme vsak zabudnut, ze jedna solo tramvaj ma obsaditelnost klbovehou smradobusu...