Reply on: Martin Fundárek #22787:
Áno, ja som ale somár. Všetky trate vedúce z Petržalskej stanice (Rajka, Kitsse, Hainburg sa rozdeľovali takmer tesne za vtedajšou stanicou (krásne to vidno na mape http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/pozsony.jpg). Trať do Hainburgu odbočovala v priestore súčasnej vlečky do Matadoru (alebo tam niekam) a išla v úrovni Bratskej ulice až k cestnému hraničnému prechodu Berg a potom paralelne s cestou do Wolfsthalu. Trať do Rajky odbočovala o pár metrov ďalej a išla cez súčasné Terno (odhadom). Dá sa to celkom dobre nájsť na mape, keď si na mape predĺžite trať z Rusoviec od jej zátačky poza Petržalku a Janíkov dvor smerom na petržalskú stanicu ...
Sarko
No nedalo mi to (asi by som ani nezaspal '-) ), tak som si vygooglil (http://rail.sk/skhist/elektr.htm), že trať má od hranice po petržalskú stanicu 2,3 km, čo je podľa mapy okolia Bratislavy približne po križovatku Kopčianska-Vranovská-Röntgenova, takže to bude predsa len tak. Znamená to, že koľajové siete v SK sú napájané 4 rôznymi napájacími sústavami:
-600 V js (električky, vrátane trate Tr. Teplá-Tr. Teplice)
-1500 V js (TEŽ)
-3000 V js (východ, stred a časť západu SK)
-15 kV/16,7 Hz (Kittsee-Petržalka)
-25 kV/50 Hz (západ, juh a časť stredu SK)