Reply on: upravovač fotiek #254362:
Treba si pozrieť na TyRúre videá z Milána. Pretože rýchle prelety zo Salzburgu či Pardubíc sú tu známe. Ale v Miláne to vyzerá ako Ohio Brass (šíra trať, výhybky a kríženia sú moderné) ale jazdí sa po tom, akoby tam drôty ani neboli.Tu napríklad: https://youtu.be/TxNG4627cLc?si=lcppFXqbUpOtLvvM
810zssk
Všeobecne by sa linky mali ukončovať tam kde sa láme prepravný prúd a veľká časť ľudí beztak má dôvod na niečo prestupovať, nie niekde v poli.
Z môjho pohľadu od Pezinka Rača a od Senca Zlaté piesky (alebo VJD keby sa dohodlo že Arriva bude počas dňa využívať vozovňu na parkovanie + sociálku). Od Rovinky by som spoje nechal po Nivy, Záhorie je otázne kvôli spominánej kapacite Patrónky.
Zároveň by som dodal že čo ma štve na slovenskom koncepte regionálnej dopravy je že každý sa pozerá na spojenie z obce do obce a nie konkrétnych lokalít, čo nie vždy dáva zmysel (obzvlášť pri väčších mestách ako je BA). Z niektorých smerov je priestor na diverzifikáciu, napr. zo Záhoria by som primárne riešil tú Patrónku, ale myslím že spojenie do Dúbravky by nebolo na zahodenie. Od Rovinky by som zas, ako som spomínal pár dní dozadu, určite skúsil ako by sa uchytila linka cez Žitný most na Trojchotár keď sa tam otvorí bus zastávka - s prestupom na L3 to už môže byť atraktívne pre celkom slušné množstvo ľudí aj do niektorých častí centra, vytvorí to nové spojenie ktoré je dnes VHD veľmi zdĺhavé a plus to odľahčí potrebu voziť veľa ľudí po "nivskej radiále" hoci vôbec nejdú tým smerom.
Plus skrátenie kilometráže liniek kombinované so šetrením na AS poplatkoch môže umožniť navýšenie vozokm tak aby sa dali vytvárať nové atraktívne spojenia - či už spomínané nové vetvy liniek do BA, alebo zahustenie intervalu na existujúcich trasách - bez toho aby to stálo viac peňazí než župa platí dnes. Win win.