Veľmi by ma zaujimalo, ako bežného každodenného užívateľa MHD v Bratislave, aký záhadný ma mestská hromadná doprava problem so zapnutím klimatizácie v autobusoch a električkách, keď je von 35 stupňov a ľudia sú natlačení v autobuse niekedy aj polhodinu. Ja chápem že tieto unikátne električky ktoré zažili ešte matku Tereziu nemaju nainštalované klimatizačné zariadenie, a nehovoriac o autobusoch v ktorych ma človek dojem ze sa mu rozsype pod nohami a miesto toho aby jazdil po ceste by mal slúžiť ako výstavný kúsok v retro zverinci, ale žijeme v 21. storočí a myslim si že je na mieste aby sa nemuseli ľudia pariť v 40 stupňovych autobusoch, natlačení hlava na hlave s minimálnym prísunom kyslíku. Keď už si dovoľujete zvyšovať ceny za pokuty z 80€ na 120€ a nehovoriac o cenách za električenky, ktoré využívajú NAJMÄ študenti, tak by ste aspoň mohli na oplatku zabezpečiť komfortnú jazdu pre občanov a nepriživovať sa len na rozdávaní pokút so škodoradostnym usmevom na tvari, ako to majú bratislavskí revízori vo zvyku.
- zrusit parkovisko a nahradit ho K+R zonou.
- namiesto zavor tam dat nejaky system, ktory nespomaluje vjazd. Napriklad kameru co precita ECV a komunikuje s automatom/mestskou appkou.
-v exponovane casy tam postavit mestapaka alebo esbeeskara, ktory to bude regulovat a v pripade naplnenia kapacity pozenie prejazd blokujuce gumokoly kade lahsie.
Predpokladám, že tranzit tam bude minimálny, lebo je to strašne kľukatá, pomalá a netraktívna trasa. Navyše celá v zóne 30. Môžeme tu písať a diskutovať koľko chceme, realita je taká, že sa zachová súčasné obratisko a bloková sľučka cez Cintorínsku a Rajskú. Čo síce z dopravného hľadiska nie je nejaké extra terno z hľadiska dopravnej obslužnosti centra mesta (je relatívne ďaleko od Laurinskej / Nám. SNP) a prestup na električky je tam aj tak až druhoradý. Väčšina ľudí, ktorí tam prídu trolejbusom, už ďalej prestupovať nemusia, presunú sa peši. Kto chce ísť ďalej, ten využije iné spoje (napr. z trolejbusov prestúpi na Autobsuovej stanici na 70 smer Most SNP, resp. na linku 42 na Hodžovo nám. a odtiaľ peši). Ja by som rád trolejbus potiahol bližšie k historickému jadru mesta, ale primárne kvôli lepšej dopravnej obslužnosti. Prestup na električky je až druhoradým benefitom. Preto ani neriešim nejaké "prestupy na hrane", aj tak by boli iba pre malú časť prestupujúcich.
Naopak si myslím, že napr. nová budova s obchodnými priestormi vyššieho štandardu by zdochýnajúcemu námestiu veľmi prospela.
Tie navrhnuté stavby rešpektujú pešie trasy a nebránia pohybu ľudí. Jediné, čo by sa muselo presunúť na nejaké iné miesto je Celomestský Centrálny Bezomovecký Meeting Point.
Obratisko trolejbusov by tam vôbec byť nemuselo, navyše bolo mimoriadne kritizované, keď som ho tam pred pár rokmi nakreslil. Obrat by kľudne mohol byť aj blokovou sľučkou Grösslingova - Štúrova - Dunajská s prestávkovaním trolejbusov na Štúrovej. Z Mlysnkých nív by trolejbusy odbočili doľava na Karadžičovu a potom doprava na Grösslingovu, na ktorej by sa možno museli zrušiť parkovancie miesta na jednej strane ulice (na opačnej strane by mohli vzniknúť šikmé parkovacie miesta, čo čiastočne zmenší zmenšenie počtu parkovacích miest - nutné overiť - DPB by mohol skúsiť prejazd vozidlomm SOR NB18 cez celú dĺžku Grösslingovej, verím, že by to prešiel). Na viacerých domoch na Grösslingovej sú ešte pôvodné ružice na zavesenie trolejového vedenia. Pred Luxorkou na Štúrovej je ideálne miesto na konečnú trolejbusov. Blízko centra, zároveň dobrý prestup na električky na všetky smery (nemusí byť na hrane).
Inak Vallo s veľkou slávou ohlásil zmenu na Dunajskej a cyklotrasu. Ale v skutočnosti je Dunajská vyasfaltovaná zas v celej šírke, ako aj bola a tá cyklotrasa bude asi oddelená zas len protitankovými zátarasmi, možno plastovými vallovinami / balisetmi a namaľovaná. Nijak inak stavebne neoddelená od vozovky pre autá. Čiže ak by sa mala Dunajská znova zobojsmerniť, tak by stačilo len odmontovať valloviny zoškrabať maľovanie, natiahnuť trolejové vedenie a hotovo.
Ak by boli parkovaniachtiví smerovaní do garáže na Dunajskú, tak by to doprave viac prospelo ako krúženie 2 - 3 krát po Kollárskej, Heydukovej, Mariánskej v zúfalej snahe nájsť miesto na ulici.
Nemocnice s. Michala aj OUSA majú nedostatok parkovacích miest pre zamestnancov aj pacientov, takže to nie je len o zbohatlíkoch, čo sa chcú všade autom vyvážať.
To obratisko nad vstupom do garáže by tam mohlo byť. Dvor by nemusel byť úplne uzavretý, ale napr. byť oddelený od obratiska presklenou stenou ako je táto ( alebo by mohol byť v spodnej časti budovy "výrez" do ktorého by otáčajúce trolejbusy vchádzali ) https://maps.app.goo.gl/8TsAjmxcr7FcR7Sh6?g_st=ac
Akurát druhý výjazd z garáže by mal byť aj smerom na Dunajskú s odbočením na Štúrovu.
Do akej miery je tá štúdia kompatibilná s dopravným riešením električiek a presunutím automobilového tranzitu do trasy Špitálska - Rajská - Dunajská - Štúrova?
Ešte ostáva vyriešiť otázku trolejbusov, ale vzhľadom k vývoju udalostí asi ostane súčasná bloková slučka Cintorínska - Rajská - Dunajská.
Ináč študentská práca je to pekná. Páči sa mi, že ten osamelý dom zakoponováva do nového bloku. Navyše ten výškový dom oproti Matnderláku pekne dotvára námestie. Lenže obávam sa, že verejnosť by bola proti tomu. Z urbanistického hľadiska sú súčasné plány slabé, celé územie ostane rozbité, ako keby vybombardované. Najväčším tŕňom v oku je pre mňa ten samostatne stojaci dom na Dunajskej. Naozaj by si zaslúžil nejaké vhodné zakomponovanie do nového bloku, ako navrhuje Henrieta. Možno kompromis, že by vznikol iba malý blok okolo toho solitéru a výšková budova v rámci neho, len je otázne, ako by to vyzeralo (nutnosť spraviť vizualizácie) a ten malý blok na mieste parkoviska a bývalách verejných záchodov by sa nerealizoval.
Inak pre Kamenné námestie a Špitálsku je už vymyslené veľmi pekné riešenie. Len chápem, že bratislavskí BANANAs by dostávali infarkty, keby sa niečo také zrealizovalo.
Mohlo by to mať pár sto parkovacích miest pre verejnosť a z predaja pozemkov by mesto zaplatilo rekonštrukcia okolia. Samozrejme zrušenie protitankových zátarasov a vrátenie pruhov na Vajanského by potom bola nevyhnutnosť.
Ak by obyvatelia mali parkovacie miesta, tak by to podľa mňa bolo spravodlivejšie a spoločenstvá vlastníkov by ich vedeli aj zodpovednejšie udržiavať. Prípadne predávať a zdieľať.
Dnes už su možné aj aplikácie, ktoré umožňujú zdieľať nadbytočné parkovanie so susedmi a pod. Takú aplikáciu majú napr. v Sky Parku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zakaznik
Mohlo by to mať pár sto parkovacích miest pre verejnosť a z predaja pozemkov by mesto zaplatilo rekonštrukcia okolia. Samozrejme zrušenie protitankových zátarasov a vrátenie pruhov na Vajanského by potom bola nevyhnutnosť.
Oceňovaná študentská práca ukazuje, ako transformovať Kamenné námestie a Námestie SNP
https://www.yimba.sk/kamenne-namestie/obrovsky-problem-bratislavy-ma-riesenie-ocenovana-studentska-praca-ukazuje-ako-transformovat-kamenne-namestie-a-namestie-snp