Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #253168:
Naopak si myslím, že napr. nová budova s obchodnými priestormi vyššieho štandardu by zdochýnajúcemu námestiu veľmi prospela.

Tie navrhnuté stavby rešpektujú pešie trasy a nebránia pohybu ľudí. Jediné, čo by sa muselo presunúť na nejaké iné miesto je Celomestský Centrálny Bezomovecký Meeting Point.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: zakaznik #253170:
Obratisko trolejbusov by tam vôbec byť nemuselo, navyše bolo mimoriadne kritizované, keď som ho tam pred pár rokmi nakreslil. Obrat by kľudne mohol byť aj blokovou sľučkou Grösslingova - Štúrova - Dunajská s prestávkovaním trolejbusov na Štúrovej. Z Mlysnkých nív by trolejbusy odbočili doľava na Karadžičovu a potom doprava na Grösslingovu, na ktorej by sa možno museli zrušiť parkovancie miesta na jednej strane ulice (na opačnej strane by mohli vzniknúť šikmé parkovacie miesta, čo čiastočne zmenší zmenšenie počtu parkovacích miest - nutné overiť - DPB by mohol skúsiť prejazd vozidlomm SOR NB18 cez celú dĺžku Grösslingovej, verím, že by to prešiel). Na viacerých domoch na Grösslingovej sú ešte pôvodné ružice na zavesenie trolejového vedenia. Pred Luxorkou na Štúrovej je ideálne miesto na konečnú trolejbusov. Blízko centra, zároveň dobrý prestup na električky na všetky smery (nemusí byť na hrane).
Reply on: zakaznik #253170:
Inak Vallo s veľkou slávou ohlásil zmenu na Dunajskej a cyklotrasu. Ale v skutočnosti je Dunajská vyasfaltovaná zas v celej šírke, ako aj bola a tá cyklotrasa bude asi oddelená zas len protitankovými zátarasmi, možno plastovými vallovinami / balisetmi a namaľovaná. Nijak inak stavebne neoddelená od vozovky pre autá. Čiže ak by sa mala Dunajská znova zobojsmerniť, tak by stačilo len odmontovať valloviny zoškrabať maľovanie, natiahnuť trolejové vedenie a hotovo.
Reply on: upravovač fotiek #253169:
Ak by boli parkovaniachtiví smerovaní do garáže na Dunajskú, tak by to doprave viac prospelo ako krúženie 2 - 3 krát po Kollárskej, Heydukovej, Mariánskej v zúfalej snahe nájsť miesto na ulici.

Nemocnice s. Michala aj OUSA majú nedostatok parkovacích miest pre zamestnancov aj pacientov, takže to nie je len o zbohatlíkoch, čo sa chcú všade autom vyvážať.

To obratisko nad vstupom do garáže by tam mohlo byť. Dvor by nemusel byť úplne uzavretý, ale napr. byť oddelený od obratiska presklenou stenou ako je táto ( alebo by mohol byť v spodnej časti budovy "výrez" do ktorého by otáčajúce trolejbusy vchádzali 🙂 )
https://maps.app.goo.gl/8TsAjmxcr7FcR7Sh6?g_st=ac

Akurát druhý výjazd z garáže by mal byť aj smerom na Dunajskú s odbočením na Štúrovu.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: zakaznik #253166:
Do akej miery je tá štúdia kompatibilná s dopravným riešením električiek a presunutím automobilového tranzitu do trasy Špitálska - Rajská - Dunajská - Štúrova?

https://www.yimba.sk/rekonstrukcia-namestia-snp/vlajkovy-projekt-dvoch-desatroci-zive-namestie-malo-byt-prioritou-realizovat-sa-bude-pridlho

(resp. https://imhd.sk/ba/galeria-media/766/Projekty/258974/N%C3%A1vrh-dopravn%C3%A9ho-rie%C5%A1enia-v-r%C3%A1mci-revitaliz%C3%A1cie-N%C3%A1m-SNP)

Ešte ostáva vyriešiť otázku trolejbusov, ale vzhľadom k vývoju udalostí asi ostane súčasná bloková slučka Cintorínska - Rajská - Dunajská.

Ináč študentská práca je to pekná. Páči sa mi, že ten osamelý dom zakoponováva do nového bloku. Navyše ten výškový dom oproti Matnderláku pekne dotvára námestie. Lenže obávam sa, že verejnosť by bola proti tomu. Z urbanistického hľadiska sú súčasné plány slabé, celé územie ostane rozbité, ako keby vybombardované. Najväčším tŕňom v oku je pre mňa ten samostatne stojaci dom na Dunajskej. Naozaj by si zaslúžil nejaké vhodné zakomponovanie do nového bloku, ako navrhuje Henrieta. Možno kompromis, že by vznikol iba malý blok okolo toho solitéru a výšková budova v rámci neho, len je otázne, ako by to vyzeralo (nutnosť spraviť vizualizácie) a ten malý blok na mieste parkoviska a bývalách verejných záchodov by sa nerealizoval.
Reply on: zakaznik #253166:
nuz, zrovna dalsia zastavba a to v miestach kde sa dnes pohybuje vcelku dost ludi kazdy den nie je asi zrovna to uplne chcene....

ono by bolo celkom fajn zneprejazdnenie spitalskej zrovna niekde v casti ako je kamenne namestie az jesenskeho (dovolit len vyjazd z dunajskej smer spitalska), len to by pytalo dat do pouzitelneho (bez protitankovych zatarasov 🙂 ) stavu mestske cestne okruhy ....
co inac ked pozeram tak aj ich znacenie sa akosi "stratilo" v ramci realizacie vallovin na nabrezi:
https://www.google.com/maps/@48.1407138,17.1144532,3a,15y,267.8h,89.31t/data=!3m7!1e1!3m5!1svscSsLsd7P5fnteSHJzQoA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D0.6867520828240998%26panoid%3DvscSsLsd7P5fnteSHJzQoA%26yaw%3D267.79694622539165!7i13312!8i6656?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

a ta ista lampa uz bez znacenia:
https://www.google.com/maps/@48.1406492,17.1142373,3a,54.7y,297.25h,97.5t/data=!3m7!1e1!3m5!1sUjPUMuf4sqQxkRfNHo-obQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-7.503439625176696%26panoid%3DUjPUMuf4sqQxkRfNHo-obQ%26yaw%3D297.2466234381567!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Reply on: bobitwo #253161:
To tiež nie je pravda. Úspora bola súhrnná za celé zmeny, nie za jedno zastavenie.
Inak pre Kamenné námestie a Špitálsku je už vymyslené veľmi pekné riešenie. Len chápem, že bratislavskí BANANAs by dostávali infarkty, keby sa niečo také zrealizovalo.

Mohlo by to mať pár sto parkovacích miest pre verejnosť a z predaja pozemkov by mesto zaplatilo rekonštrukcia okolia. Samozrejme zrušenie protitankových zátarasov a vrátenie pruhov na Vajanského by potom bola nevyhnutnosť.

Oceňovaná študentská práca ukazuje, ako transformovať Kamenné námestie a Námestie SNP
https://www.yimba.sk/kamenne-namestie/obrovsky-problem-bratislavy-ma-riesenie-ocenovana-studentska-praca-ukazuje-ako-transformovat-kamenne-namestie-a-namestie-snp
Reply on: pešiak #253163:
Ak by obyvatelia mali parkovacie miesta, tak by to podľa mňa bolo spravodlivejšie a spoločenstvá vlastníkov by ich vedeli aj zodpovednejšie udržiavať. Prípadne predávať a zdieľať.

Dnes už su možné aj aplikácie, ktoré umožňujú zdieľať nadbytočné parkovanie so susedmi a pod. Takú aplikáciu majú napr. v Sky Parku.
Reply on: pešiak #253163:
Nestačí ti kaziť vzduch v Trencsén?
Reply on: zakaznik #253157:
A to si predstav , že ešte aj teraz je kopec nemúdrych ľudí , kedy by s kúpou bytov dostali do vienka za zostatkové ceny / po odpisoch/ aj parkovacie miesta vrátane niektorých stavieb, chodníkov a ciest . Nehovoriac o tom, ako sa ľahko sa dostali obce po údajnej revolúcii k cestám , chodníkom , ktoré vôbec nevybudovali a dnes vďaka rôznym parkovným, či inými poplatkami rujnujú obyvateľov. A o tom to je. Všetko proti občanom, len aby si panstvo mamom nahonobil. 😠
Reply on: bobitwo #253161:
Stačí si porovnať jazdný čas Expresu a Rýchliku na trase BA-ZA a vidieť že to je kravina... Hoc expresy aby nemeskali stačí ísť niečo okolo 140km/h...
Reply on: S499.1023 #253159:
Bolo to vyjadrenie ZSSK, koľko času tým ušetria. Ja som to nerátal.
Reply on: bobitwo #253135:
Toto vyzerá ako veľmi zaujímavá metodika, vybrať si pred určitým bodom (podjazd pod Prievozskou) náhodný počet križovatiek (Mlynské nivy, D1), spočítať pripájajúce sa pruhy, ale neodpočítať odpájajúce sa pruhy (1x Mlynské nivy, 2x Prievozská). Ak by sme pri rovnakej metodike (neodpočítavajúc odpájajúce sa pruhy) zobrali ešte dlhší úsek, tak by sme mohli vypočítať, že do jedného pruhu v podjazde na Bajkalskej sa pripája aj 25 pruhov 🙂

"2 pruhy z Prístavného mosta smer Centrum" je tento https://maps.app.goo.gl/mc3aEE5bvfKXMU1s9 jeden pruh?

Perličkou počítania je, že údajne sa do jedného pruhu zlučuje 6-7 pruhov, ale zanedbá sa, že pred podjazdom je tak či tak zúženie len na tri pruhy: https://maps.app.goo.gl/qrnB3SeeShLRhxXp7. Ak by pred týmto zúžením vstupovalo do úseku aj 10 pruhov, tu bude stále obmedzenie na tri pruhy. Za ním pokračujú 3 pruhy (2 vpravo na Prievozskú a jeden po Bajkalskej) + 1 jeden bus pruh. Pruhov je za týmto miesto vlastne viac, keď teda chceme celú analýzu obmedziť len na počet pruhov 😉

Bus pruhy v podjazde pod Prievozskou sú (hoci sa to nezdá) najmä na zlepšenie plynulosti IAD - je omnoho jednoduchšie sa zaradiť na Bajkalskú od Prievozskej, keďže sa prednosť dáva len autobusom, ktoré jazdia zriedka. Bez nich by sa na zjazdových rampách tvorili väčšie kolóny. Takže smelo do rušenia bus pruhu 😃
Reply on: bobitwo #253158:
Nezastavovaním vlaku na jednej stanici sa skráti cestovný čas o 10 minút? Ty s tou kvantifikáciou zaobchádzaš veľmi voľne, keď potrebuješ obhájiť svoju JSP, však?
Reply on: david11 #253156:
Pamätám si pár rokov dozadu, ako sa riešilo, že IC vlaky nebudú stáť v Novom meste, či Trenčíne? Nepamätám si už presne. Ako sa spisovali petície, volali sa televízie, ako sa vyjadrovali starosta a neviem kto všetko, že tam musí stáť. ZSSK dala štatistiku, že im nastúpi/vystúpi na 1 vlak nejak 2 a niečo človeka v priemere. Takže logicky dospeli k tomu, že keď tam IC nebude stáť, tak sa skráti cesta medzi BA-KE o 10 minút, či tak nejak. Alebo obyvatelia nejakej rekreačnej dedinky na východe myslím sa sťažovali, že SAD autobus im už nebude zachádzať automaticky do obce, ale ak ideš s obce, treba volať minimálne 60 minút predtým na číslo uvedené na zastávke. Ak ideš do obce, len si jednoducho kúpiš lístok a bus tam automaticky zastaví. Obyvatelia sa sťažovali, že čo to je za bordel, ako sa dostanú obce. Argument SAD? Len v 1-2 z 10 jázd tam niekto vystupoval/nastupoval, aj to len v teplých mesiacoch. V zime bežne to bolo menej ako 1 z 20 jázd. Tým že tam nebude automaticky bus zachádzať, sa skráti doba cestovania na tej linke o 10-15 minút a ušetrí sa nejak do 10km na každej jazde. A takých príkladov nájdeš dosť po Slovensku, kde ľudí berú vidly a rozčuľujú sa.

Takže áno, ak sa oháňaš ľuďmi, čo majú cestovať tým spojom, tak by si ich mal vedieť kvantifikovať.
Reply on: Ike #253138:
Nie som za bezplatné neobmedzené využívanie auta.

Mesto dostáva v centre za parkovanie toho auta 32 euro / deň. A štát dostáva daň z paliva. Mýto je sprostosť.

Myslím, že aj rezidenti by mali platiť viac za využívanie verejného priestranstva na parkovanie a nebyť sponzorovaní ľuďmi bez auta, akurát, že to by bolo ako volebný program dosť nepopulárne. 😄

Ak by sa po revolúcii presunuli do osobného vlastníctva spolu s bytmi aj pozemky na parkovanie, tak by sme asi takéto nespravodlivosti nemali, ale teraz je už neskoro.
Reply on: bobitwo #253154:
To sa dúfam nepýtaš mňa. Nerobím na odd. počítania počtu cestujúcich v dpb. Je to jednoducho skupina ľudí, ktorá potrebuje sa priemestniť z bodu A do bodu B nosnou verejnou dopravou. Myslíš si, že je normálne upraviť nosnej linke interval na skoro trojnásobný? Prestupné väzby neriešiť?
Reply on: bistro #253144:
A cyklisti sú dotovaní z mojich dani budovaním cyklociest, rôznych obmedzení pre auta. Takže to problém nie je, aké dotovanie môjho parkovania áno? 🙂
Reply on: david11 #253153:
Ešte raz, koľko ľudí obmedzuje v nedeľu o 9:00 ČSOB maratón napríklad? Všetci sa nimi oháňajú, ale čísla nejak nevedia dodať. Lebo keď chodím tak skoro cez mesto v nedeľu, nemám pocit, že by zrovna MHD praskala vo švýkoch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.