S tím Cagliari ještě není zdaleka rozhodnuto. Momentálně jsou Škodovka i Inekon ve stejné pozici - tj. je podepsána smlouva o spolupráci s dodavatelem tramvajového systému "na klíč".
Blbé ofšem je, že Škodovka se tam vřítila jako uragán s dumpingovou cenou o 25% nižší, a až teď si pomalu uvědomuje, že za tyhle peníze se na tom dá jedině a pouze prodělat, a to dost (v řádu stovek MKč). On průser téhle zakázky je, že to co uděláte už nikdy nikde jinde nejde udat - uzoučký had z 5ti krátkých článků na rozchod 950mm a s nerezovou kastlí, aby to mohlo jezdit po pláži a zároveň využít stávající úzkorozchodku.
Prostě a jednoduše : jako reference je to krásné, ale jako kšeft je to katastrofa. A teď si vyberte
Kazdy ma rad take vozidla, ake mu v case jeho detstva jazdili k baraku. Preto mam napriklad ja rad 9Tr a v zeleznici Pershingy (163) a nemam rad Ikarusy 280 a v zeleznici Laminatky (240).
Kalap dole pred madarskymi konstruktermi, ktori dokazali vyrobit take neznicitelne a trvacne vozidlo. Ale predsa len Ikarus patri do 70. a 80. rokov rovnako ako SL11 a 9Tr, a nie do "nultych" rokov 21. storocia.
D3k0: nadherne sci-fi, strasne sa vam podarilo - hlavne ten CP linky 31, ten bol nadherny
Este sa doplnim: Trio prakticky nie, ale udajne s tym nie je ziaden problem. A kedze Astra/Vektra je elektricka v principe zhodnej koncepcie, tiez by to nemal byt ziaden problem.
Hm, tak som si prave s oneskorenim precital, ze zakazku pre Cagliari Inekonu vyfukla Skodovka a pojdu tam Vektry, nie Tria... A to som sa tesil, ze sa tie ostravske elektricky pre Talianov mozno budu testovat v BA.
Vladimír: No ja som to myslel, že na žačiatok. Vlastne namiesto 12 liniek by ich bolo 10. Stále veľa, ale predsa len menej.
Vlastne by sa tým dosť zmenilo, ale celkový systém by ostal zachovaný.
Samozrejme celkové prepracovanie linkového vedenia by bolo lepšie.
Ja som len chcel vedieť od vás či je to dobrý nápad, lebo väšinou zabudnem na niektoré zápory.
Nie tak celkom. Povodím Dunaja v názve zastávky sa nemyslí tok rieky z geografického hľadiska. Povodie Dunaja je názov inštitúcie, ktorá má na starosti správu toku Dunaja z vodohospodárskeho hľadiska. Obdobne na Slovensku existujú podniky ako Povodie Hrona a pod.
Re #25262 J: Ak ich nepoužívajú, je to poľutovaniahodné a odsúdeniahodné.
Re #25269 J: Súhlasím so znížením počtu liniek. Ale Tvoj návrh považujem skôr za kozmetickú úpravu súčasného stavu. V Karlovej Vsi máš miesto piatich liniek štyri, pritom by celkom stačili aj dve-tri. V Ružinove počet liniek rovnaký... Chcelo by to zásadnejšie riešenie.
Inak minule sme sa tu bavili o linkovom vedení a tak ma napadla jedna vec.
Prvou by bolo vybudovanie prestupného "terminálu" Blumentál a zrušenie zastávok Vazovova a Floriánske námestie pre električky.
Ďalej zrušenie L3 a L1. uvolnené vozidlá presunúť na L5 a zaviešť 6 minútoví interval. Respektíve 4 minúty potom L12 a potom znovu L5 dva krát za sebou. To isté s L5 a L11 v Rači.
Náhrada v smere z Rače prestup na 2 a 8. Tá istá náhrada aj zo smeru Dúbravka. Prestup na Blumetáli. (L1 ide v súčasnosti vždy hneď za L2, takže cestujúci by musel iba prestúpiť)
Nevýhoda je:
neexistujúci smer Hl. Stanica - Obchodná - Nám. Ľ. Štúra
možnosť malej kapacity K2/K2Siek presunutých z L3 na L5 ale to sa jedná len o asi 6 - 7 vozov. Neviem presne koľko poradí jazdí na L3.
Výhoda:
menej liniek
jednoduchosť prepravy pre cestujúceho, ktorý nečaká presne na tú svoju linku a zvyká si na prestup
lahšie vytvorenie prekladu
Mohlo by sa to doplniť tým, že L11 by bola hodená cez obchodnú a L7 s L6 by chodili cez SNP naopak.
Andy sorry, ale s tými L pred číslami sa to naozaj ľahšie píše.
Vladimír
Re #25262 J: Ak ich nepoužívajú, je to poľutovaniahodné a odsúdeniahodné.
Re #25269 J: Súhlasím so znížením počtu liniek. Ale Tvoj návrh považujem skôr za kozmetickú úpravu súčasného stavu. V Karlovej Vsi máš miesto piatich liniek štyri, pritom by celkom stačili aj dve-tri. V Ružinove počet liniek rovnaký... Chcelo by to zásadnejšie riešenie.