Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: andy27 #251193:
Raz to nastať musí takcitak pri každom moste asi v BA.😄
Reply on: gejza #251196:
Sú pekné, akurát sa nedajú používať....
Reply on: BA2301 #251195:
Tak znova, nikde nepíšem, že MHD má fungovať na trhových princípoch. Má fungovať na ekonomických princípoch. To znamená, že má byť riadená efektívne, racionálne a nemá plytvať na niečo, čo je evidentne ekonomický nezmysel - napríklad zhusťovanie liniek, ktoré sú slabo vyťažené, keď na vyťažených linkách chodia prepchaté vozidlá...
BTW: Slovensko sa nemôže porovnávať s najbohatšími krajinami Európy v oblastiach sociálnych výdavkov. Príjemný pocit z pohybu v mestách začína tým, že tam nie sú rozpadnuté chodníky a cesty. Ako napríklad dlažba pred Mostom SNP, ktorú pri jazde bicyklom používam ako pumptrack. Teda až na to, že tam nie sú ani ostrihané stromy, takže sa treba ešte aj zohnúť.
Reply on: andrejandrej #251191:
Poobede sú návštevné hodiny v nemocniciach, menia sa služby, takže tiež je veľký pohyb ľudí.
Plánujú sa 17.11. jazdy historičákov (niečo podobné spred piatich rokov)?
Ako čítam túto diskusiu o tom, či MHD má alebo nemá byť založená na trhovom princípe, tak ma napadla otázka: Prečo má Luxembursko verejnú dopravu, keď tá nič nezarába? Verejná doprava v Luxembursku je zadarmo - pre všetkých, teda nielen pre občanov a rezidentov ale aj pre turistov a iných návštevníkov. Na to na Slovensku nemáme, takže máme kompromis - cestujúci sa podieľajú na cene za dotovanú MHD.
Všimol som si už pred desaťročiami, že vo Viedni boli ceny cestovných lístkov nízke, hlavne celodenných, trojdňových, týždenných atď. Rakúšanom ide o životné prostredie - komplexne, t.j. nielen o ekológiu ale aj o príjemný pocit z pohybu po meste, vytvárajú mesto, kde ľudia radi žijú.
Doprava zdarma ale môže byť aj trhovo orientovaná. Vo švajčiarskej Ženeve dostanú všetci, ktorí sa tam ubytujú v hoteli, bezplatný cestovný lístok na celú dobu pobytu a pri ceste z letiska získajú pri výstupe z "airside" z automatu bezplatný 90 minútový lístok na cestu do toho hotela. Tie hotelové lístky sú motiváciou, aby sa návštevníci ubytovali v ženevskom kantóne a nie po okolí, ale aj o to, aby prípadne nechali auto, ak ním pricestujú, zaparkované v blízkosti hotela a používali MHD.
Reply on: andy27 #251192:
Tak práve tieto projekty ako kritický pozorovateľ a obyvateľ naopak kvitujem. A radšej vidím kvalitu ako kvantitu.
Reply on: Petto #251189:
Je to taký urban washing alebo ako to nazvať. Minieme relatívne veľa peňazí, aby sme ukázali, že niečo robíme. Som zvedavý, čo bude Magistrát robiť, až statik uzavrie Most SNP pre akúkoľvek dopravu aj peších, alebo sa rozsype nejaké dôležité vodovodné potrubie.
Reply on: Color #251183:
Z hľadiska hodnoty za peniaze je to fail. A PR efekt, kvôli ktorému to robili, to malo tiež skôr záporný. Nových voličov nezískali a odvracajú sa od nich aj pôvodní.
Prečo sú na Kramároch stále zápchy? Ranným kolónam rozumiem - všetci idú k lekárovi. Ale nechápem, prečo to tam stojí poobede.
Reply on: Color #251180:
Mne pri Vazovovej vŕta hlavou, prečo pri finálnom riešení s bratislavskou dlažbou a vyasfaltovaním boli na ostrovčeku na Mýtnej opäť použité nalepovacie obrubníky.

Už som videl, ako jeden z udrbaných nanovo opravovali.
Reply on: Ike #251185:
Tiez povazujem za Mudronovu a ihrisko na Vazovovej za velke plus. Nie je to sice miesto kde sa mozno budu deti hrat ale ako uprava verejneho priestoru je to super. Nie kazdy sa vsak rozplyva nad takymito upravami krizovatiek,ked sa zasadne neriesia problemy ako prestupny bod Blumental.
Reply on: si #251184:
Súhlasím na skoro 100 %. Jedinú úpravu tvojho návrhu by som dal presmerovanie 39 z Legionárskej na Radlinského, aby obslúžila Blumentál (čiže po Radlinského na výnimku - hoc to veľmi nepomôže priepustnosti z Vazovovej na Radlisnkého smer Račko, ale on ten štupeľ nie je priamo to odbočenie, ale križovatka RM).
Reply on: david11 #251186:
Ešte raz. To vôbec nerozporujem, aj som sledoval tie nepodarené zmeny "dole" na Vazovovej, ktoré namaľovali a napokon zrušili. Ale troll27 tu vyrevuje o ihriskách, a to sa týka križovatky Vazovovej s Mýtnou. A ten projekt je dobrý.
Reply on: Color #251183:
To s tým dosť súvisí. Pre MHD ako som písal sa na Vazovovej neurobilo absolútne nič. Iba sa zúžila križovatka a jej priepustnosť. Vybudoval sa duplicitný prechod pre chodcov 15m od riadeného. BUS pruh sa zrušil po týždni asi tiež na popud kričiacich mutti lebo nemali ako vypúštať decká z áut rovno pred vchodom do školy. V tej lokalite sa mal riešiť prioritne spackaný prestupný uzol.
Reply on: Color #251183:
Mňa by zase zaujímalo, čo je zle na Mudroňovej. Bral by som to všetkými desiatimi.
Reply on: Andrej #251182:
zobojsmernenie mytnej myslim ze nie je velmi dobry napad, ale zjednosmernit radlinskeho medzi vazovovou a racismytom (smerom von z mesta) a uplne vylucit cestnu dopravu s vynimkou MHD medzi vazovovou a fazulovou (v oboch smeroch) by vedelo pomoct aj priepustnosti vyjazdu z vazovovej na radlinskeho....
len to by mohlo doprave aj pomoct a nielen nasierat vsetkych zucastnenych, takze niecoho takeho sa v tomto volebnom obdobi magistratu urcite nedockame....
Reply on: david11 #251181:
Pýtal som sa andy27 na Vazovovu, ktorú on degraduje ako ihrisko. Nie na Blumentál.
Reply on: david11 #251181:
Chcelo by to vylucit IAD z celeho Radlinskeho a zobojsmernit Mytnu. Neviem si predstavit ako to inak spravia, ten uzol tam kolabuje denne. Dnes rano tam zvarali odbocku z Vazovovej na Radlinskeho smerom do Race. Jedna L3 tam cakala 5 minut kym mohla prejst, a samozrejme kolony na Vazovovej boli obrovske.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.