Vôbec nesúhlasím. Nič sa nedá robiť o znečistení obuvou (ak je to len na podlahe), je to štandardné opotrebovanie vozidla. Vandalizmus je neštandardný. Vôbec sa nemusel stať.
Tu sa vždy všetci zavzdušnujú o bezdomovcoch, ale ak by sme vylúčili z prepravy každého človeka ktorý sa chová asociálne na MHD tak by sme ľahko mohli vyhodiť aspoň polovicu cestujúcich. Vandalizmus vo forme tagovania, sprejovania, etc je relatívne zriedkavý, ale ľudia ktorí si dávajú nohy na sedadlá alebo znečisťujú interiér ich odpadom sú úplne všade. Prečo by sme bezdomovcov vyhodili ale u ostatných ľuďoch by sme to mali akceptovať ako rutinná vec?
Ak považuješ svoju cieľovú skupinu za problém, potom si zlý podnikateľ.
Vandalizmus je vždy spojený s cestujúcimi. Bol a bude. Podobne ako napr znečisťovanie obuvou alebo zvýšený hluk. Prevádzkovateľ s tým v rozpočte musí počítať. Ak máš 900 tisíc nástupov denne, je naivné očakávať že vozidlá budú bez údržby čisté, neopotrebované a nezničené
Napr. susedná bytovka každý mesiac pretierala grafity. Čo tým dosiahla? Jedine to, že vytvorila čisté plátno pre ďalšiu skupinu. Finančne to bolo neúnosné, teraz majú xy mesiacov staré grafity a nič nepribúda.
A neviem ktoré mesto/podnik/vlastníci bytov/nemocnice/atď. sú také bohaté, že majú raz za týždeň maľovať, resp. odstraňovať takéto výstrelky. Všetci majú silné reči ako treba šetriť na zamestnancoch, nákladoch na prevádzku, atď. a potom chcú, aby každý mal zamestnané partie čističov, ktoré budú makať 24/7.
PS: Pozrel by som si na tvoju reakciu, keby vám bytové spoločenstvo zvýšilo fond opráv o 30%, aby ste mali vždy peknú bytovku a boli dva kroky pred vandalmi. Sám tomu neveríš, že by si to akceptoval.
Pomôžu exemplárne a tvrdé tresty. Keď niekde môžu byť tresty za žuvačku na verejnosti takmer 100 000€/2 roky natvrdo, tak u nás môže byť niečo podobné v miernejšej podobe.
Ak cestujúci nie sú problém, kto je? Myslíš si že vodiči znečisťujú interiér vozidiel či čo? Včera som v jednom vlaku stretol až troch ľudí ktorí mali nohy na sedadlách. V dnešnej dobe je slušný cestujúci skôr výnimka než pravidlo.
Druhá vec je že DPB dokáže pri jeho neúdržbe zdevastovať vozidlo oveľa kvalitnejšie než hocijaký cestujúci.
A zaujímavé: ja som takéto nápisy videl v Torontskej MHD. Ale neboli takto neprofesionálne napísané na papieri, ale bola to reklamná kampaň priamo od dopravcu. A samozrejme im bola prd plátna.
Ja v tom nevidím žiaden rozpor. Nič nie je porušené.
Mimochodom, podľa "Technického a prevádzkového štandardu IDS BK", podľa bodu 3.26, v lete, ak je teplota nad +40 °C musí byť vo vozidle viac ako 50 °C. Jedine, že by to klimatizácia dokázala vychladiť pod 30 °C. Inak musí byť nad 50 °C.
"3.2.6 Tepelný komfort
Tepelný komfort zabezpečuje klimatizácia priestoru pre cestujúcich s vykurovaním (resp. samostatná
klimatizácia a samostatné kúrenie), ktorej úlohou je udržanie vnútornej teploty v rozpätí +7 až +25°C
v zimnom období a v rozpätí +17 až +30°C v letnom období (pri vonkajšej teplote nad +40°C musí byť
teplotný rozdiel najmenej 10°C)."
Za problém považujem to, čo sa deje v BA.
Raketovo stúpa počet posprejovaných budov, prístreškov, vitrín, rozvodných skríň, stĺpov, lavičiek...prejdi sa po centre, sídliskách...je to až nechutné.
A to na to nadväzuje ako vyzerá interiér vozidiel MHD, vlakov...
*vzácne* mi pripominaš jedneho veduceho a nie od autobusov,ktorý sa nič inemu nevenoval len kdo ma co vo vozidle ,lebo technickej a odbornej časti vobec nerozumel.
Od roku 2023 si môžeš značky nechať a do nejakej doby dať prepísať na nové vozidlo. Akurát bohvie, či to tak naozaj prebehlo aj tu, lebo internety sa zatiaľ netvária, že by to v posledných dňoch prebehlo cez TK/EK.
Ad Arriva: no, v meste ešte je aspoň konkurencia, ale už dlho niet týždňa, aby aspoň jeden vodič 666-ky, ktorá ide 6:53 z Cífera, Kaplnskej smer SC, nezabudol napriek včasnému znameniu normálne zastaviť v Blatnom pri škole. Včera síce zastavil aj bez pripomínania, ale zadné dvere otvoril až na výzvu(naberal nastupujúcich prednými dverami).
MHD Pezinok: vozidlo, ktoré prišlo o značky dostalo nové z iného vozidla a dnes už opäť jazdí (963 9UE -> AA-685CV), takže kríza je aspoň na chvíľu zažehnaná.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Viko