Ja si stale trvam na tom, ze tam ten cyklopruh nemal byt za ziadnych okolnosti a je to cista Vallovina. Sposobil zapchy, cyklisti dychaju krasne spaliny, stoji aj MHD, upchavaju sa krizovatky a musia investovat dalsie peniaze do niecoho (semafor), co fungovalo predtym relativne ok. A riesenie ma byt ist cez uz upchate mosty do Petrzalky...
Upokojovať dopravu slalomom bolo inovatívne riešenie pred desaťročiami a aj to na bočných uličkách. Myslím, že dnes sú už oveľa sofistikovanejšie riešenia.
A dookola sa omieľajú riešenia z pár vybraných miest v západnej Európe. Ale tisíce miest v západnej Európe pochopili, čo je nezmysel a čo nie.
Tá kľukatosť je tam práve z dôvodu, aby sa nelietalo 40+ km/h. To je imho ok. Ako problém vidím technickú realizáciu. Podobných pruhov som v zahraničí videl niekoľko a ani raz ma tam nenapadlo s autom liezť. Pri tom Bratislavskom mi tesne po otvorení neraz prebehlo hlavou, či som nemal ísť do toho cyklopruhu, keď som chcel odbočiť a zároveň pruh bol až pozývajúco široký.
Vôbec sa nečudujem, keď tam zablúdi akýkoľvek zahraničný autobus.
Ak neberiem do úvahy plynulosť cestnej dopravy, tak najväčším problémom tohto veľdiela je kľukatosť.
Keby ten cyklo pruh + jazdný pruh boli priame, t. j. nešli by štýlom, že idem rovno, potom ma vyosí ostrovček, potom späť, potom vyosenie, potom späť (toto sa opakuje komplet v celej trase), tak by nebolo toľko škodových udalostí.
Problém je nekonzistentnosť toho cyklopruhu. Raz tam môžu autobusy ísť, raz nie, šírka je dostatočná. Pokojne tá cyklotrasa mohla začínať ďalej a mať nejakú prirodzenú bariéru, ktorá zabráni vjazdu vozidiel, napr. že by začínali užšie ako je väčšina áut na trhu.
Krásna ukážka ako mesto zlyháva na tom videu hneď vo dvoch základných veciach. Po prvé babrácky zvládnutý projekt cyklopruhov, ktoré tam inak nevadia, ale pri tejto zastávke evidentne nerozmýšľali a neoverili si skutočnú situáciu aká tam vzniká a to druhé zlyhanie je práve tá situácia, keďže mesto nie je schopné vytvoriť na nábreží dostatočne kapacitné odstavné plochy pre turistické autobusy na vystupovanie a nastupovanie turistov. Pritom to riešenie tam je a celý ten odstavný zastávkový pruh o niečo predĺžiť až po križovatku s Rigeleho.
Ako som sa prechádzal na nábreží 24.12. a prechádzal aj týmto miestom tak tam stálo rovno 5 týchto zájazdových autobusov a zabrali celý priestor zastávky, takže mhd linky ani nemali možnosť sa dostať do tejto zastávky.
Ale tu si už človek za 5 rokov jehoVallovistov zvykol, že oni problémy neriešia. A keď niečo robia tak iba také čo sa dá predať ako kvalitná PR.
Takých je v tom vlaku minimum, navyše to nerieši situáciu kedy také sedadlá vôbec nie sú (väčšinu času). Regiojet tiež neobmedzuje predaj len na taký počet miest ako je predaný ďalej - akurát keď také miesta sú, umožní ti vybrať si len jedno z takýchto sedadiel. Ale to neznamená že keď sa tieto sedadlá minú, už ďalšie nekúpiš. Dokonca aj keď také sedadlá sú, dá sa toto obmedzenie veľmi jednoducho obísť.
Možno keby tam bola ešte nejaká high-tech sci-fi A.I. predikcia, na základe obsadenosti v minulosti. Že by mi to predalo aj BA TT ak by som bol prvý cestujúci, ale nedovolilo mi to vykúpiť celý vlak, aby 810 mohol ísť až do Košíc.
Predpokladám, že náš mysliteľ to myslel opačne - že kým sa nepredajú nejaké lístky Trnava - Kysak alebo aspoň Trenčín - Poprad, tak sa nebude dať kúpiť lístok Bratislava - Trnava.
Neviem, či tu nerozkopávame slameného panáka. Teraz som si dal vyhľadať lístok Bratislava - Trnava šesťstovkovým vlakom a ponúka mi to 2,55. A ak myslí Trnavský Trump IC, tak nech si priplatí.
Lenže tu sa bavíme o IC vlakoch, nie? Tie majú štyri vagóny a musí tam byť teda nejaké obmedzenie, aby sa nestalo, že lokálni cestujúci medzi BA - TT vykúpia rýchlo všetky miestenky a pre diaľkových nezostane voľné miesto. Neviem, koľko ľudí pristupuje v Trnave. Navyše, ako si predstavuješ, že by ten rezervačný systém fungoval tak, aby ponúkal len miesta, ktoré sú vybookované na zvyšnom úseku? Tri dni dopredu nemusia byť kúpené ešte žiadne lístky na úsek Trnava - Košice, znamená to, že by sa tri dni dopredu dalo rezervovať ľubovoľný počet miest na trasu BA - TT?
Inak na chvíľu mi napadlo, že či náhodou dôvodom tej šialenej ceny na BA - TT nie je, že rezervačný systém ZSSK nevie ponúkať obmedzenú ponuku voľných sedadiel v závislosti od ich (ne)obsadenia v inom úseku.
zakaznik