Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #248952:
A to už nie je investícia naviac? Na jednej strane kritizuješ, že kvôli cyklopruhom museli inštalovať až jeden nový semafór na Šafku, no tu hneď píšeš, že treba semafór pre chodcov pri Kúpeľnej. Pričom lepším riešením je práve tá šikana a ochranné ostrovčeky pre chodcov, ktorých pustia vodiči, ale musia dať prednosť prechádzajúcej električke. Takže 4-násobne vyhodené peniaze a údržba a energie za nový semafór namiesto účelných ochranných ostrovčekov.
Reply on: Klepeto #248954:
Úsekový radar je super vec, ale bráni mu skutočnosť, že nie je upravený v slovenských právnych predpisoch a MV SR predopkladá ich nasadenie cca v roku 2027
Reply on: Ike #248951:
Možno myslel úsekový radar. Kľudne nech je tam 2+2, ale rýchlosť znížená na 30 km/h a každý, ktorému to vyráta cez 30, tak pokutička v rámci objektívnej zodpovednosti rovno poštou domov. To by sme po mesiaci videli ako by tam väčšina slušne dodržiavala rýchlosť. A takých úsekových radarov na ukľudnenie pretekárskych chúťok by sa zišlo po meste viac. Mesto by si čo to zinkasovalo do rozpočtu a vodiči by sa začali spamätávať, že 30/50tka na stĺpikoch nie je iba výzdoba ulice. Ďalším takýmto adeptom na úsekový radar je Staromestská. Ale tam sa myslím už pracuje na spomalení dopravy skôr stavebným zásahom.
Reply on: MatejBA #248952:
Dopytový semafor pre chodcov je to moderné inovatívne sofistikovanejšie riešenie? Dnes je prvý apríl?
Reply on: Ike #248950:
To uz tam mohli radsej spravit dopytovy semafor pre chodcov (ktory mohol napriklad detekovat elektricky aby im nepadla cervena) ako to do***bat po celom nabrezi.
Reply on: N/A #248946:
A ktoré sú tie riešenia?
Reply on: si #248949:
Bavíme sa o stave, keď tam bolo 2+2. Ten samovražedný priechod pri Kúpeľnej sa zbezpečnil o 1000000%
Reply on: Ike #248945:
nuz, 40+ tam mozes ist tak asi o druhej v noci a vtedy tym tak ci tak asi nikoho neohrozis, v dennych casoch tam toto riesenie (celkove) zabezpecilo to, ze budes rad ak tam pojdes 15 s priskokom....
Reply on: MatejBA #248947:
Súhlasím.
Len to čo píšeš ty je o plynulosti, čo píšem ja je o bezpečnosti.
Reply on: N/A #248946:
Ja si stale trvam na tom, ze tam ten cyklopruh nemal byt za ziadnych okolnosti a je to cista Vallovina. Sposobil zapchy, cyklisti dychaju krasne spaliny, stoji aj MHD, upchavaju sa krizovatky a musia investovat dalsie peniaze do niecoho (semafor), co fungovalo predtym relativne ok. A riesenie ma byt ist cez uz upchate mosty do Petrzalky...
Reply on: Ike #248945:
Upokojovať dopravu slalomom bolo inovatívne riešenie pred desaťročiami a aj to na bočných uličkách. Myslím, že dnes sú už oveľa sofistikovanejšie riešenia.
A dookola sa omieľajú riešenia z pár vybraných miest v západnej Európe. Ale tisíce miest v západnej Európe pochopili, čo je nezmysel a čo nie.
Reply on: N/A #248944:
Tá kľukatosť je tam práve z dôvodu, aby sa nelietalo 40+ km/h. To je imho ok. Ako problém vidím technickú realizáciu. Podobných pruhov som v zahraničí videl niekoľko a ani raz ma tam nenapadlo s autom liezť. Pri tom Bratislavskom mi tesne po otvorení neraz prebehlo hlavou, či som nemal ísť do toho cyklopruhu, keď som chcel odbočiť a zároveň pruh bol až pozývajúco široký.

Vôbec sa nečudujem, keď tam zablúdi akýkoľvek zahraničný autobus.
Reply on: Klepeto #248942:
Ak neberiem do úvahy plynulosť cestnej dopravy, tak najväčším problémom tohto veľdiela je kľukatosť.

Keby ten cyklo pruh + jazdný pruh boli priame, t. j. nešli by štýlom, že idem rovno, potom ma vyosí ostrovček, potom späť, potom vyosenie, potom späť (toto sa opakuje komplet v celej trase), tak by nebolo toľko škodových udalostí.
Reply on: Klepeto #248942:
Problém je nekonzistentnosť toho cyklopruhu. Raz tam môžu autobusy ísť, raz nie, šírka je dostatočná. Pokojne tá cyklotrasa mohla začínať ďalej a mať nejakú prirodzenú bariéru, ktorá zabráni vjazdu vozidiel, napr. že by začínali užšie ako je väčšina áut na trhu.
Reply on: zakaznik #248939:
Krásna ukážka ako mesto zlyháva na tom videu hneď vo dvoch základných veciach. Po prvé babrácky zvládnutý projekt cyklopruhov, ktoré tam inak nevadia, ale pri tejto zastávke evidentne nerozmýšľali a neoverili si skutočnú situáciu aká tam vzniká a to druhé zlyhanie je práve tá situácia, keďže mesto nie je schopné vytvoriť na nábreží dostatočne kapacitné odstavné plochy pre turistické autobusy na vystupovanie a nastupovanie turistov. Pritom to riešenie tam je a celý ten odstavný zastávkový pruh o niečo predĺžiť až po križovatku s Rigeleho.
Ako som sa prechádzal na nábreží 24.12. a prechádzal aj týmto miestom tak tam stálo rovno 5 týchto zájazdových autobusov a zabrali celý priestor zastávky, takže mhd linky ani nemali možnosť sa dostať do tejto zastávky.
Ale tu si už človek za 5 rokov jehoVallovistov zvykol, že oni problémy neriešia. A keď niečo robia tak iba také čo sa dá predať ako kvalitná PR.
Reply on: zakaznik #248940:
Teraz som sa trochu stratil, že čo vlastne riešiš a aký to má vplyv na modal split.
Reply on: 810zssk #248938:
Dopravca zverejňuje zdrojový kód? Prípadne si už skúšal vykúpiť celý vlak?
Je tu jedna prosba z Dopravného podniku takto cez sviatky 😄
https://www.facebook.com/share/r/Ais5Z2YxRqCfkaGi/
Reply on: zakaznik #248935:
Vieš uviesť príklad dopravcu ktorý to takto má implementované?
Reply on: zakaznik #248928:
Takých je v tom vlaku minimum, navyše to nerieši situáciu kedy také sedadlá vôbec nie sú (väčšinu času). Regiojet tiež neobmedzuje predaj len na taký počet miest ako je predaný ďalej - akurát keď také miesta sú, umožní ti vybrať si len jedno z takýchto sedadiel. Ale to neznamená že keď sa tieto sedadlá minú, už ďalšie nekúpiš. Dokonca aj keď také sedadlá sú, dá sa toto obmedzenie veľmi jednoducho obísť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.