Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #248933:
Veď jasné, predpokladám že toto naprogramovať nie je žiadna raketová veda.
Reply on: S499.1023 #248934:
Možno keby tam bola ešte nejaká high-tech sci-fi A.I. predikcia, na základe obsadenosti v minulosti. Že by mi to predalo aj BA TT ak by som bol prvý cestujúci, ale nedovolilo mi to vykúpiť celý vlak, aby 810 mohol ísť až do Košíc.
Reply on: TomJ #248932:
Predpokladám, že náš mysliteľ to myslel opačne - že kým sa nepredajú nejaké lístky Trnava - Kysak alebo aspoň Trenčín - Poprad, tak sa nebude dať kúpiť lístok Bratislava - Trnava.
Reply on: Ike #248931:
Neviem, či tu nerozkopávame slameného panáka. Teraz som si dal vyhľadať lístok Bratislava - Trnava šesťstovkovým vlakom a ponúka mi to 2,55. A ak myslí Trnavský Trump IC, tak nech si priplatí.
Reply on: zakaznik #248930:
Lenže tu sa bavíme o IC vlakoch, nie? Tie majú štyri vagóny a musí tam byť teda nejaké obmedzenie, aby sa nestalo, že lokálni cestujúci medzi BA - TT vykúpia rýchlo všetky miestenky a pre diaľkových nezostane voľné miesto. Neviem, koľko ľudí pristupuje v Trnave. Navyše, ako si predstavuješ, že by ten rezervačný systém fungoval tak, aby ponúkal len miesta, ktoré sú vybookované na zvyšnom úseku? Tri dni dopredu nemusia byť kúpené ešte žiadne lístky na úsek Trnava - Košice, znamená to, že by sa tri dni dopredu dalo rezervovať ľubovoľný počet miest na trasu BA - TT?
Reply on: zakaznik #248930:
Nie [tvár Radoslava Procházku], tak zle to byť nemôže
Reply on: 810zssk #248925:
Inak na chvíľu mi napadlo, že či náhodou dôvodom tej šialenej ceny na BA - TT nie je, že rezervačný systém ZSSK nevie ponúkať obmedzenú ponuku voľných sedadiel v závislosti od ich (ne)obsadenia v inom úseku.

Ale chcem veriť, že nie je tomu tak. 😄
Reply on: 3pa3ck3 #248927:
Tak logicky. Podľa mňa to platí paušálne aj pre dôchodcov (nezabudnime že pokiaľ na nebavíme o 80+, tak pre dôchodcov nie je IT nič nové)
Reply on: 810zssk #248925:
Však do tej Trnavy ponúka dopravca len obmedzený počet sedadiel, logicky.
Napr. také sedadlá, ktoré sú obsadené z Trnavy či Piešťan ďalej.
Reply on: Ike #248913:
Pre mňa je dostatočná motivácia kupovať si lístky elektronicky už len to, že si to vyklikám sám a nemusím tete za okienkom vysvetľovať, že aj toto mi vie predať 🙂
Reply on: N/A #248924:
Tak logicky iný stupeň automatizácie procesov by mal byť zavedený na pošte v Dechticiach a iný na Bratislava 1.

Druhá vec je, že ako to vyzerá na pracoviskách pošty, ktoré jej zákazník nevidí. Napr. na Tomášikovej by mohli nakrúcať filmy o severokórejských pracovných táboroch.
Reply on: zakaznik #248920:
Lenže Regiojet ide z Brna a teda od BA má mrte voľných miest - dopyt ďalej na Žilinu je nižší a nezaplní sa to, tak aspoň to doplnia tou úsekovou frekvenciou. ZSSK má kapacitu dimenzovanú na tú linku do Košíc. Ak by predávali BA-TT za dve ľudí, kúpilo by si to dosť ľudí, a už by tie isté sedadlá nevedeli predať niekomu kto ide z BA ďalej. Preto ZSSK nemá záujem o prepravu ľudí z BA do TT za zmysluplnú cenu, lebo na takom cestujúcom by vo väčšinu dní prerobili.

Žiaden normálny komerčný dopravca necieli na "čo najväčšiu obsadenosť" ale na čo najväčšiu tržbu. Preto poloprázdne večerné lety BRU-VIE s priemernou cenou letenky cez 300€ lietajú dlhé roky bez problémov, kým napr. rôzne nezmysly do Košíc sa rušia jeden za druhým, lebo hoci ľudia kričia že to vždy lietalo plné, ak je to plné za 20€, moc tržby to nespraví. Rovnako IC do Košíc ťažko urobí zisk tým že niekoho odvezie do Trnavy za dve eurá a ďalej bude viesť prázdne sedadlo.
Reply on: zakaznik #248923:
Pri združených priehradkách robí všetko. Čiže nie je len balíky, ale aj vypláca dôchodky, platenie šekov, atď...reálne sa aj tak musí postaviť a ísť hľadať balík.
No minimálne v predvianočnom období by sa nejaký brigádnik na vyskladňovanie uživil.
Ale SP je typická zaspatá štátna/verejná inštitúcia. Radšej zaplatia desaťtisíce € na to, aby koučovali a motivovali zamestnancov k vyšším výkonom. Ideálne vopred známa firma.
Reply on: N/A #248922:
Správne je sa pýtať prečo. 👍🏿
Napríklad teta by mohla ísť hľadať do skladu ešte predtým, než príjemca zistí, že jeho číslo sa objavilo na vyvolávacom displeji. Dokonca by teta mohla vyhľadať aj viacero zásielok na jedno postavenie sa zo stoličky.
A napr. v Alze majú taký sci-fi mód, že vydávané zásielky/tovar vyhľadáva iná osoba a iná osoba ich odovzdáva.
Reply on: zakaznik #248921:
A čo pomôže keby sa ČK naskenoval pri vstupe? Teta to musí ísť fyzicky hľadať do skladu a hrabať sa stovkách obálok/balíkov. Na pobočkách si sektory označujú fixkou a potom si to nejakou vlastnou logikou ukladajú.
Softvérová výbava nula celých nula celých nula. 😁
Reply on: Miro #248914:
Slovenská pošta ťa tiež nechá čakať najprv na odovzdanie žltého lístka zamestnancovi a potom druhý krát na to, kým zamestnanec zásielku vyhľadá. Namiesto zoskenovania kódu zásielky už pri vstupe. Štátne firmy sú zlo a mali by sa zrušiť. 😄
Reply on: Pajo #248915:
Na expresnej vrstve sa zvykne aj cieliť co najväčšia obsadenosť. ZSSK cieli čo najnižšiu obsadenosť.

Preto Regiojet predáva trasu BA - TT za 2,0€ a ZloSpol IC za 7,0€. 😄
Reply on: Ike #248917:
Len v učebnicovej poučke chýba faktor kvality, spoľahlivosti a sila konkurencie.

Definoval si, že by ZSSK mala žiadať od cestujúceho, ale protihodnotu nie.

Železnice sú práčka €. Od čias Mikuláša až naveky.
Reply on: Ike #248913:
Síce maďarskú tarifu neberiem za učebnicový príklad (nezmyselné príplatky za vlaky "vyššej kategórie", povinné miestenky a pod.), ale presne toto majú oveľa krajšie marketingovo predané.
Neviem presne nájsť znenie, ale lístky cez automat sú tuším o 5% lacnejšie, a tie zakúpené cez aplikáciu až o 10% lacnejšie. Tento variant mi príde oveľa viac pochopený, oveľa viac motivujúci na nákup elektronicky.
Reply on: N/A #248916:
Cestovné vo verejnom záujme by malo byť výsledkom equilibria medzi znižovaním nákladov objednávateľa a zároveň by nemalo presiahnuť určitý podiel ročných výdavkov priemernej domácnosti.

Mám za to, že súčasné cestovné vzhľadom na makroekonomické ukazovatele nespĺňa ani jedno. Je nízke aj pre objednávateľa aj pre domácnosti (tie budú samozrejme vždy nespokojné).

Samozrejme, môžeme otvoriť tému sociálnych zliav a žalostnej efektivity zssk. Ale mám za to, že problém sa dá riešiť na viacerých frontoch naraz a nezávisle od seba.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.