Reply on: Sarko #24846:
Kto tvrdil, ze su rychle? Vsak odjakziva sa vlecu. Velky pocet zastavok, nekvalitne trate atd. A vodici ked maju predpisane 50 km/h, tak sa stav, ze pojdu do 40. Este horsie je to s trolejbusmi... Ked urobia novu trolejbusovu vyhybku, a daju tam 40 km/h (ano, 40, jedna taka u nas je), tak tade 70% vodicov jazdi 30, 20% 15 a 10% 35. 40 som tam nevidel ist nikdy nikoho a cez tu vyhybku chodim 2x denne.. Inak maju trolejbusy tusim 60. A jeden vodic mi hovoril, ze s trolejbusom nad 50 moc nechodi, lebo vraj im to blbo meria s odchylkou aj 20%, a ze niekedy idu po premiach aj za to, ked tych 60 v skutocnosti neprekrocil.
Sarko
No a potom nech mi chalani tvrdia, aké sú bratislavské električky rýchle... Asi som pochopil správne, ak vodič ostro vyberá zákrutu, že keď nemôže ísť po rovine viac ako 50 km/h, tak si to rovnakou rýchlosťou vyberie aj v zákrute. Proste len viac škody ako úžitku. Čo sa týka chronometráži a rýchlostí, v tomto sú si BA a KE podobné. V KE je obmedzenie max. rýchlosti tiež na 50 km/h (na rýchlodráhe 60 km/h), akurát limit prekročenia je +2 km/h. Za každý ďalší km nad limit pri kontrole karty sa strháva 50,- Sk z prémií. Na rýchlodráhe sa toleruje viac, vodiči jazdia priemerne 70-75 km/h.
V prípade náskokov Ťa fakt obdivujem. Ešte som nevidel vodiča, ktorý by pri posledných spojoch nešiel s náskokom. Pritom v KE si niektorí trúfajú na 3-4 min. náskoky aj v špičke.
Ak dobieham na spoj a vodič ma nepočká, viem to pochopiť, je to moja chyba. Ale ak vodič zavrie dvere, čaká na "voľno" a neotvorí ani po naznačení, že chceš nastúpiť, tak to považujem za vrchol drzosti, zvlášť, ak má ešte aj náskok. Našťastie takých je málo a väčšinou sú to ľudia, ktorí chcú dať najavo svoju nadradenosť (z titulu, že napr. doma ich žena drží pod papučou...