Reply on: neo #24853:
Opera je omnoho lepsia ako IE.Re #24854 J: Ale praveze napr. v kazdom hypermarkete maju vsetci rovnosaty. A co sa tyka DP, tak je to vsade samozrejmost, iba na Slovensku je to zvlastnost. Vodici za komunizmu nosili rovnosaty? Mimochodom, co je reprezentativnejsie, ked vidis napr. vodica SAD, alebo nejaku chlpatu opicu z MHD, ktora nema ani tielko?

Re #24855 J: Nebol by moc dobry napad dat to len na 201, pretoze by vznikali incidenty na inych linkach, ze vodic listok predat nechce.

J
Časom by vo vozidlách mal mať každý cestujúci svoju stoliku
Budeme sa v autobusoch menej tlačiť
Na cestujúcich v hromadnej doprave čakajú lepšie časy. Dopravný ponik chce nakúpiť autobusy, pridať spoje, skrátiť intervaly. Cieľom je, aby sa cestujúci v dopravných prostriedkoch menej tlačili. "Ľudia sa tlačia. Vozidlá trpia preťažovaním, zvyšuje sa spotreba pohonných látok, dochádza k vyššiemu opotrebovaniu pneumatík," konštatuje riaditeľ rezortu prevádzky a techniky Bronislav Weigl. Obsaditeľnosť vozidiel sa v ranných špičkách vysoko prekračuje. Zatiaľ stále viac cestujúcich stojí ako sedí. Zmenu by mohli cestujúci pocítiť už v priebehu niekoľkých rokov. Dopravný podnik plánuje nakúpiť vyše sto nízkopodlažných autobusov. Tým bude možné pridávať viaceré linky a skrátiť intervaly medzi spojmi a cestujúci sa budú menej tlačiť. Ako povedal Weigl, ideálne by bolo, keby intervaly nepresiahli dvadsať minút. V špičke by zase nemali byť väčšie než desať alebo dvanásť minút. V autobusoch by mala sedieť polovica cestujúcich, v električkách 33 percent. Weigl je presvedčený, že časom v sedlovej oprave a doprave počas víkendu bud každý cestujúci sedieť, tak ako je to v Európe. Zmeny čakajú aj vodičov. Tí by mali dostať uniformy a tiež sa budú musieť učiť cudzie jazyky.
Doplené tabuľkou obsaditeľnosť vozidiel dnes a v budúcnoti:
Električka ólo 162 - 95
El. kĺbová 220 - 135
Trolejbusy sólo 82 - 55
Tr. kĺbové 150 - 97
Autobusy sólo 94 - 63
A kĺbové. 150 - 96
(Ako fotka je SU15 s textom: "Možno práve takéto autobusy sa onedlho objavia v bratislavských uliciach." Žeby NČ vedel niečo viac ako my?)
Treba už len veriť, že sa to podarí. A je dobré vedieť, že na DPB a.s. vedia čo je potrebné pre lepšiu MHDčku. Na začiatok to stačí.