Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #248429:
Ja už o nedostatku vodičov v Európe počúvam nejaké desaťročie... 🤔 🤔 🤔
Reply on: 810zssk #248449:
A ten trh práce na pandémiu vôbec nereagoval, chceš povedať?
Reply on: Ike #248446:
Nie, neopravil som ťa že postpandemická, to by predsa bolo to isté, opravil som ťa že to s pandémiou nič nemá. Dôvodom je stav trhu práce, nie pandémia.
Reply on: irizar #248442:
Ešte som zabudol dodať, že tí saturaci a blagusaci počas pandémie neboli noví vodiči ale naopak zúfalci seniori (v kontexte zručností), ktorí boli ochotní jazdiť za menej a brali DPB ako bezpečný prístav. Pri najbližšej možnej príležitosti (by) zduchli naspäť do komerčnej a medzinárodnej.
Reply on: 810zssk #248445:
Kopa diaľkových liniek nepremávala, regionálne a mestské linky prechádzali do prázdninových až víkendových CP, tak nebolo treba toľko vodičov.
Reply on: 810zssk #248445:
Ja som povedal post-covidova doba, ty si ma opravil že post-pandemicka.

Je to to isté, príčiny si popísal presne tie, ktoré som pri svojom príspevku myslel.

Nemusíme špiniť diskusiu slovíčkarením. Post-pandemická a post-covidová doba sú v ekonomickom kontexte imho synonymá.
Reply on: Ike #248443:
What?
Reply on: irizar #248442:
DPB áno, ale bavíme sa o globálnom trhu s vodičmi. Ponuka práce sa na dva roky výrazne zúžila a a tomu sa prispôsobil dopyt.
Reply on: 810zssk #248441:
Odpovedal si si sám. Pandémia nemá nič s covidom? Ok.
Reply on: Ike #248440:
Tu by som len vypichol, ze pocas covidu mal DPB (aj ini linkovi dopravcovia)plny stav, alebo aspon blizko k nemu, a na personalnom stali sory blagussakov, saturakov a neviem este koho. Mal unikatnu sancu si tych ludi udrzat, presvedcit niektorich ze mozno tych par stoviek na vyplate menej stoji za to vidiet rodinu kazdy den a spat kazdu noc vo vlastnej posteli. Preco to dopadlo tak, ako obvykle?
Reply on: Ike #248440:
No, a odpoveď bude? S covidom to nemá nič.
Reply on: 810zssk #248438:
"Ako súvisi s post-covidovou dobou? "

- Súvisi so stavom trhu práce po pandémii, teda tým že vodiči si našli lepšie joby.

😁
Reply on: Mhr1 #248431:
Ja dávam mínusky za to keď tu niekto spamuje fórum príspevkami o sebe, lebo nevie zniesť nejakú irelevantnú mínusku na internetoch. Toto je fórum o doprave, nie tvojom egu.
Reply on: Ike #248429:
Ako súvisi s post-covidovou dobou? Akože vymrelo nejaké signifikantné množstvo vodičov, či čo?

Súvisi so stavom trhu práce po pandémii, teda tým že vodiči si našli lepšie joby. Čo je presne to o čom sa tu bavíme - podmienky ktoré ponúka väčšina dopravcov v MHD nie sú konkurencieschopné a teda ľudia si volia inú kariéru. Či už za volantom, alebo mimo neho.
Inak ráno v Jarovciach bola nehoda autobusu #4254 vodič ma asi porezaní ruku. Inak všetci asi v pohode. Stret so zverou
Reply on: Ike #248429:
Ešte raz, opakovane píšem, že voľní šoféri nikde v zásobe nie sú...
Reply on: Mhr1 #248434:
Pre začiatok rozlišujme, či ide o externého alebo interného dopravcu. Interný dopravca je taký, ktorého vlastníkom jej verejný obstarávateľ, pričom majetková účasť je minimálne taká, aby mohol tohto dopravcu ovládať minimálne takým spôsobom, ako svoje organizačné útvary.

Ďalej rozlišujme typ dopravy, či je prevádzkovaný na základe obchodnej stratégie daného dopravcu - teda prevádzkovanie dopravy napĺňa jeho obchodné záujmy - tzv. komerčná doprava, alebo doprava na komerčnej báze, alebo či ide o zabezpečenie práv občanov v zmysel dopravnej obslužnosti - dopravu objednáva objednávateľ - ide o dopravu vo verejnom záujme.

A potom sa bavme o type zmluvy, či ide o zákazku alebo koncesiu, teda, či je nákladové riziko na strane dopravcu, alebo je nákladové riziko na strane objednávateľa.

Takže nie je to len buď/alebo ale je to až trojrozmerná matica.
Reply on: forester #248416:
Prevádzkovať MHD síce súkromníci môžu, ale tiež potrebujú dotácie. MHD sa so ziskom robiť nedá. Praha má Ropid, Brno IDS JMK, niekto to musí riadiť a dotovať. Mám skúsenosti z Manchestru, kde to za Thatcherovej deregulovali a nechali na súkromníkoch. Dopadlo to katastrofálne. Ale bolo by to na hodinovú prednášku.
Na #7406 nieje nalepené predné EČV.
Reply on: MatejBA #248430:
Prečo teda tento model nefunguje v TTSK, kde sa tebou menované stalo?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.