Nebolo by vážne lepšie tú L7 poobede zrušiť a posilniť L3 na 4 minúty, aby nejazdila v popoludňajšej špičke v prázdninovom intervale? Ako to chodí plné do Petržalky zo Šafka?
V prípade realizácie Tvojho návrhu si práve spôsobil výpoveď ďalších 10 vodičov, ktorí okamžite odídu do zamestnania, kde nikomu nepadne dať im tesne pred fajrontom polhodinovú neplatenú pauzu...
Hociktorý remeselník špecialista na stavbe zarobí viac (oveľa viac) ako šofér DPB a ešte aj pri normálnej pracovnej dobe. A nemusí to byť elektrikár alebo vodár, aj montovanie izolácie čo zvládne priemerne manuálne zručný človek po jednodňovom školení.
Tých 15 miliónov je aj so započítaním odvodov zamestnávateľa? Ono je to jedno, mesto nemá 15 miliónov ročne na DPB a nič nesvedčuje, že ich v tomto volebnom období bude mať.
Zvýšenie hrubej mzdy na 2000€ by síce pomohlo zvýšiť nábor nových vodičov, ale nezastavilo by to odchod súčasných. Problém je nielen vo výške mzdy, ale aj vo fungovaní DPB. Okrem zlých medziľudských vzťahov sú nároky na odrobené hodiny a rozvrh služieb nezlučiteľné s fyzickým a psychickým zdravím. Jednoducho ten nápor málokto vydrží. Nehovoriac o tom, že takýto životný štýl nebude dlhodobo šoférovi DPB tolerovať žiaden partner.
Tým, že vedenie DPB včas nezachytilo trend hromadného odchodu do predčasného dôchodku a nespravilo opatrenia, vznikol taký nedostatok šoférov, že aj tých zostávajúch zoderú v priebehu nasledovných mesiacov, pretože nedokážu dostatočne rýchlo nabrať a zaškoliť nových. Zavádzajúce informácie o príjmoch síce prilákajú nových ľudí, ale tí po odpracovaní zmluvy a zistení reality v DPB odchádzajú zo zvýšenou kvalifikáciou robiť inde.
Zjavne si tam nikto neuvedomil neúprosnú demografiu, jednoducho na pracovný trh neprichádza toľko nových mladých ľudí a konkurenční zamestnávatelia šoférov v súkromnom sektore (v logistike) dokážu mzdy navyšovať pružnejšie.
DPB zvýši mzdu na sumu X, konkurencia na X+10%, X+20%...
Mnoho nedostatkových profesií v oblasti dopravy sa riešilo (či už na SR alebo v zahraničí) nárastom miezd (výsledná hodnota dosahovala skutočne lukratívnu úroveň). Spôsobilo to, že masa ľudí sa presúvala medzi jednotlivými zamestnávateľmi, no počet ľudí v profesii narástol iba o niekoľko percent.
A to je ešte obrovská výhoda, že stať sa vodičom (E, T, A) je relatívne jednoduché (a to vôbec neporovnám s profesiami ako pilot, rušňovodič...).
Stačí si urobiť prieskum medzi mladými (mzda vs. komfort) a zistíte, že ten rozdiel je obrovský.
Zvýšenie miezd nemusí byť mimo realitu. Ak zvýšiš všetkým zamestnancom DPB mzdu povedzme cca o tretinu, tak vodič nebude mať 1500 brutto, ale 2000, a to si myslím, že účinok na kritickú množinu váhajúcich mať môže a na to potrebuješ nejakých 15 miliónov ročne navyše. Nie sú to peniaze, ktoré by mesto našlo niekde voľne pohodené, ale nepríde mi to až tak veľa, aby to bolo nereálne, ak cieľom má byť, že MHD v meste nepôjde v najbližšom období dole vodou.
Indície však napovedajú, že mesto rezignovalo na výraznejšiu podporu MHD a ide skôr cestou realizácie marketingových aktivít atraktívnych pre povrchnú časť voličov.
Prečo vodiča naviac? Delené služby sú predsa bežne pomerne krátke, nie? Čiže rezerva na predĺženie služby by tam byť mala. Počas dňa to vozidlo točíš štandardne ako doteraz, potom večer príde na Vinohrady (kde by sa bežných okolností končilo), vyčerpá prestávku 30 minút a potom vykoná extra jazdu na Jurák kvôli výluke.
Jednoduchý dôvod – ide o delené služby a pri pôvodnom výkone do 18. hodiny a následnom dojazde do JD by im nevyšiel výkon bez prestávky, čiže potrebovali by prestávky –> o voz a vodiča naviac.
Také zvýšenie mzdy by znamenalo obrovské zvýšenie mzdových nákladov DPB a je úplne mimo realitu. Ale aj tak by príliš nepomohlo, voľní hotoví vodiči, čo môžu okamžite jazdiť, nie sú jednoducho k dispozícií.
nahly a stabilny prilev penazi by to ale vyriesil.... si myslis ze ak by DPB ponukol vodicom napriklad 4-5k eur (v hrubom) ako mesacny plat, zeby si nemohol este aj vyberat ?
akurat je dolezite najst ten "rovnovazny" bod kedy ta suma bude dostatocne vysoka k tomu aby tych vodicov bol dostatok, ale dostaocne nizka aby sa zbytocne neplytvalo prostriedkami....
Ani náhly prílev peňazí do kasy DPB by okamžite nevyriešil nedostatok vodičov. Nikde nesedia na poličke pripravení kvôli 100-200€ mesačne naskočiť do blázninca s názvom DPB. Výpadok 150 vodičov bude DPB prácne a draho nahradzovať mnohé mesiace a zatiaľ mu budú odchádzať ďalší najmä kvôli brutálnej prepracovanosti. Zrejme nezostane nič iné, len výraznejšie zredukovať prepravné výkony.
tam je inac skoda, ze sa z L7 nocovat na komisarkach nenechavaju vozy ktore robia popoludnajsiu spicku, aj ked chapem ze cez den/po skonceni rannej spicky je problem zatiahnut nadbytocne vozy do juraku....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A
Mnoho nedostatkových profesií v oblasti dopravy sa riešilo (či už na SR alebo v zahraničí) nárastom miezd (výsledná hodnota dosahovala skutočne lukratívnu úroveň). Spôsobilo to, že masa ľudí sa presúvala medzi jednotlivými zamestnávateľmi, no počet ľudí v profesii narástol iba o niekoľko percent.
A to je ešte obrovská výhoda, že stať sa vodičom (E, T, A) je relatívne jednoduché (a to vôbec neporovnám s profesiami ako pilot, rušňovodič...).
Stačí si urobiť prieskum medzi mladými (mzda vs. komfort) a zistíte, že ten rozdiel je obrovský.