Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #248320:
Na ten nezmysel na Vajanské nábreží som počul tri vysvetlenia:
1. Z Magistrátu od človeka blízkeho Vallovi: "Chceli sme otestovať, čo všetko nám prejde bez masových protestov verejnosti"
2. Od developerov: Išlo o zastierací manéver, aby sa verejná debata točila okolo cyklopruhov a nie okolo projektu Lido či navrhovaných zmien v zóne Mlynské Nivy
3. A potom je tu tretie vysvetlenie, že ide o súčasť plánu ako dostať cyklistov z Dunajského nábrežia na cestu, nech pekne jazdia vedľa áut, spolu s autobusmi a hlavne hore do kopca.

Môj osobný názor je, že platí samozrejme najhlúpejšie a najjednoduchšie tretie.
Reply on: Ike #248320:
"a nezabudlo sa na normy"

Týmto si mal začať a tým by to celé skončilo.
Reply on: andy27 #248319:
O neschopnosti by som nehovoril. Oproti predchodcom má výrazné problémy s financovaním (prosím, nepoužívať štát ako výhovorku, stačí si otvoriť finstat, porovnať si samosprávy a na prvý pohľad vidieť, že "niečo nie je v poriadku") a hlavne s najdôležitejšou koncovkou.

Ja si myslím, že to, čo sa spravilo na nábreží je vyslovene dobrý projekt. Vallo si zaslúži pochvalu za to, že ten nápad mal a hlavne za to, že mal gule. Ale celý projekt by mal úplne iné vnímanie verejnosti a zobral by akýmkoľvek oponentom vietor z plachiet keby:
a) bol realizovaný pred letom,
b) sa projektovaniu venoval trošičku dlhší čas a nerobilo sa to zbrklo a nezabudlo sa na normy,
c) keby si mesto ako objednávateľ postrážili technickú kvalitu.

Keď som bol na VŠ, tak som mal povesť medzi spolužiakmi, ale aj cvičiacimi, že robím zaujímavé, dobré a precízne prezentácie. Už sa odomňa očakávala nejaká kvalita. Stálo ma to ale veľa času a veľa pedantnosti. Ak by som postupoval podľa bodu c), na obhajobu diplomovky by som sa na pedantnosť vykašľal, hoci tam by bola najdôležitejšia.

Nejde mi do hlavy, ako sa to pri projekte, kde hejteri vyslovene čakajú na akúkoľvek drobnosť (a navyše bolo aj pred voľbami do NR SR) si mesto ako objednávateľ môže dovoliť hentakú kvalitu prác. Bol to najhorší moment, kde vyhorieť.
Reply on: Ike #248304:
Ja si myslím, že Vallo a spol preukázal dostatočne absolútnu neschopnosť riadiť koncepčne a strategicky mesto. Namiesto toho rieši prkotiny a biznis s vybranými developermi.
Reply on: Peon #248270:
K linke 23 sa mi priamo vyjadrili aj z DPB.

Vysvetľujú prečo s magistrátom odmietajú riešiť obsluhu VW2 zachádzkou linky 23 zo súčasnej trasy medzi Metrom a sídliskom J. Jonáša:

"V navrhovanom variante riešenia by cestujúci z Dúbravky na Jána Jonáša (sídlisko) boli nútení cestovať zdĺhavou zachádzkou cez zastávku Volkswagen, VW2. Toto riešenie bolo prijaté na základe rokovaní s firmou Volkswagen."

Poobednú nutnosť prestupu pri VW1 (smer Zamajerské, Stn. DNV, Vápencová, Mláka) z jedného spoja linky 23 na iný spoj linky 23 (to isté vozidlo), s čakaním na zastávke 15 minút, vysvetľujú prioritou priameho spojenia poobede v opačnom smere, teda do Dúbravky:

"Dané riešenie je zavedené pre zabezpečenie priameho spojenia Dúbravka – Stn. Devínska Nová Ves – Mláka v smere dopytu cestujúcich na Mláku v ranných hodinách, resp. z Mláky v odpoludňajších hodinách pre dovoz/odvoz zamestnancov do/zo zamestnania."

"DPB, a. s. je z dôvodu krátenia rozpočtu nútený vykonávať úsporné opatrenia vzhľadom na výpadky príjmov financií hlavného mesta Bratislava. ... Väčší rozsah dopravy by bolo možné realizovať až po prípadnom navýšení objednávky výkonov zo strany hlavného mesta Bratislava."
Reply on: zakaznik #248316:
Toto je problém nášho mesta, resp. progresivcov na Slovensku. Majú dobré mienené nápady odkukane zo zahraničia s katastrofálnou realizáciou. Vidieť to v komunale, kde našťastie majú nejakú nenulovú mieru úspešnosti, ale vidno to aj na štátnej úrovni, kde namiesto tvrdej opozičnej politiky dávajú vláde 100 dní, odvolávajú nevymenovaného ministra a riešia čo s odpadom z tekvic.

Človek si povie že rozšírenie chodníka na naroziach je ako rezeň, nedá sa to pokaziť. Ale da.
Reply on: Ike #248304:
Určite tam treba ale nechať tie ružové pseudolavičky z betónu s ostrými rohmi. Pretože ako každý uzná, to sú presne zariadenia vhodné do priestoru, kde sa zdržiavajú deti.
DPB: Linka 3: Petržalka - prerušená premávka.
triskaidekafobia

triskaidekafobia

Reply on: 810zssk #248313:
Aha... Myslel som, že CP električiek sa menili kvôli dojazdom a výjazdom v Krasňanoch...
Reply on: triskaidekafobia #248312:
Aké prázdniny sú medzi 6.11. (začiatok zmien kvôli reko Krasňan) a 15.12. (plánovaný koniec výluky ZP)? 🙂
triskaidekafobia

triskaidekafobia

Električky už nemajú prázdninové poriadky? 🙂
Reply on: 810zssk #248306:
Jasné, poňal som to hyperbolicky. Ale pochybujem, že to bolo takto infantilne prezentované (v prípade BA, sa tá dopravná redukcia dostáva úplne do úzadia v prospech "opaľovania na vozovke") 😁
Reply on: Cancer #248307:
Tak holt, pri kreslení kruhov došiel budget a na lavičky a zábradlie už nezostalo 😃
Reply on: Peon #248298:
Na začiatku od Mýtnej bol ten nebezpečný obrubník, na ktorom niekto havaroval a roz*rbal ho. Potom bol nahradený novým, ktorý menej zasahoval do cesty. No niekto na ňom opäť havaroval a utrhol ho. 🤣

Ak budú transgresívci najbližšie zas zvyšovať daň z nehnuteľností, tak aby ste vedeli, že treba do rozpočtu viac pre kapitolu "Spotrebné obrubníky a valloviny".
Reply on: 6503 #248305:
Napríklad veľké polomery oblúkov, ktoré nenútia vodičov spomaľovať. Plus vodiči idúci od Račianského mýta získali benefit v podobe lepšieho výhľadu pri dávaní prednosti pri odbočovaní vľavo. A predsa len si myslím, že ak bude tá plocha primknutá k nárožiu, bude mať lepšie využitie ako ostrovček v strede križovatky.

Tu je jeden celkom dobrý blog, prečo na Slovensku nevieme stavať bezpečné cesty - aj kvôli príliš veľkorysým normám: http://ocestnejpremavke.sk/vieme-stavat-bezpecne-cesty/
Reply on: 810zssk #248306:
To je ako tie meme čo si objednáš z Wishu a čo ti príde.
Reply on: Ike #248304:
"Nikde na svete sa to nerobí pre to, aby sa tam hrali deti, alebo opaľovali ľudia" - Ale robí, toto riešenie je úplne opajcnuté z Barcelony kde takto rušili bývalé parkovacie miesta a namiesto toho tam dali lavičky a podobne, pričom to slúži ako miesto na socializáciu miestnych obyvateľov (viac nepoviem lebo nechcem aj tu rozpútať debatu či je BA živé mesto alebo nie :D). Ale teda tam je to v oveľa hustejšej zástavbe a väčšinou trochu kvalitnejšie realizované.
Reply on: Ike #248304:
Nechapem, co bolo zle na takejto krizovatke, ale OK. Do stredu sa da dat zelen, aj strom.
Reply on: si #248303:
V tomto prípade opäť marketingové oddelenie uletelo, pretože, aspoň čo viem, na hlavu si ťukajú aj poslanci aj niektorí aktivisti. Dopravná redukcia je super nápad v tomto kontexte, najmä pre vnímanú bezpečnosť a pri výchove mládeže. Ak nemáš zbytočné veľ´ké polomery križovatiek a zbytočne veľké vlečné krivky, tak autá jazdia prirodzene pomalšie a to je dobré (ono krásny príklad je test snehovou pokrývkou, ktorá ukáže koľko priestoru autá objektívne potrebujú). Nikde na svete sa to nerobí pre to, aby sa tam hrali deti, alebo opaľovali ľudia, to je zase nepochopenie zo strany nejakého premotivovaného PR manažéra, ktorý nerozozná trolejbus od lietadla. Ďalšia vec je realizácia, pretože ak tam nejaké maľby vznikli, asi ich niekto zaplatil a asi ich treba udržiavať, čo je zbytočnosť, ktorú si nemôžeme dovoliť. No a tie balisety sú samozrejme otras, ale beriem to ako prechodné obdobie, kým sa tam nespravia normálne obrubníky, nepresunie chodník a v jeho pôvodnej geometrii vznikne napr. trávnik na schladzovanie mikroklímy.
Reply on: Viko #248302:
nic, cele to je totiz zly napad....neviem akeho masochistu by lakalo ist si sadnut na asfaltovy plac doprostred krizovatky....
nehovoriac o tom ze upchatim daneho bodu sa urcite zlepsila kvalita ovzdusia, lebo ved pomalym priskokom sa posuvajuce vozidla urcite vysmradia menej ako tie iduce plynulo.... (inac by ma aj celkom zaujimali nejake relevantne merania kvality ovzdusia v miestach kde instaluju taketo vseliake nezmysly, spomalovacie prahy a podobne blbosti a porovnanie so stavom "predtym", len mam taky dojem ze to by sa nehodilo do kramu tym co tie blbosti na magistrate navrhuju.....)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.