Stále nerozumiem, prečo je bod 3 najhlupším vysvetlením. Chodci a cyklisti potrebujú separované trasy a keďže sa na úzkej promenáde nedajú vytvoriť dva oddelené koridory (pričom peší potrebuje aj lavičky a ďalší mobiliár), tak museli cyklistov presunúť na cestu. Žiadnu konšpiráciu (na rozdiel od možností 1 a 2) tam nevidím.
Na ten nezmysel na Vajanské nábreží som počul tri vysvetlenia:
1. Z Magistrátu od človeka blízkeho Vallovi: "Chceli sme otestovať, čo všetko nám prejde bez masových protestov verejnosti"
2. Od developerov: Išlo o zastierací manéver, aby sa verejná debata točila okolo cyklopruhov a nie okolo projektu Lido či navrhovaných zmien v zóne Mlynské Nivy
3. A potom je tu tretie vysvetlenie, že ide o súčasť plánu ako dostať cyklistov z Dunajského nábrežia na cestu, nech pekne jazdia vedľa áut, spolu s autobusmi a hlavne hore do kopca.
Môj osobný názor je, že platí samozrejme najhlúpejšie a najjednoduchšie tretie.
O neschopnosti by som nehovoril. Oproti predchodcom má výrazné problémy s financovaním (prosím, nepoužívať štát ako výhovorku, stačí si otvoriť finstat, porovnať si samosprávy a na prvý pohľad vidieť, že "niečo nie je v poriadku") a hlavne s najdôležitejšou koncovkou.
Ja si myslím, že to, čo sa spravilo na nábreží je vyslovene dobrý projekt. Vallo si zaslúži pochvalu za to, že ten nápad mal a hlavne za to, že mal gule. Ale celý projekt by mal úplne iné vnímanie verejnosti a zobral by akýmkoľvek oponentom vietor z plachiet keby:
a) bol realizovaný pred letom,
b) sa projektovaniu venoval trošičku dlhší čas a nerobilo sa to zbrklo a nezabudlo sa na normy,
c) keby si mesto ako objednávateľ postrážili technickú kvalitu.
Keď som bol na VŠ, tak som mal povesť medzi spolužiakmi, ale aj cvičiacimi, že robím zaujímavé, dobré a precízne prezentácie. Už sa odomňa očakávala nejaká kvalita. Stálo ma to ale veľa času a veľa pedantnosti. Ak by som postupoval podľa bodu c), na obhajobu diplomovky by som sa na pedantnosť vykašľal, hoci tam by bola najdôležitejšia.
Nejde mi do hlavy, ako sa to pri projekte, kde hejteri vyslovene čakajú na akúkoľvek drobnosť (a navyše bolo aj pred voľbami do NR SR) si mesto ako objednávateľ môže dovoliť hentakú kvalitu prác. Bol to najhorší moment, kde vyhorieť.
Ja si myslím, že Vallo a spol preukázal dostatočne absolútnu neschopnosť riadiť koncepčne a strategicky mesto. Namiesto toho rieši prkotiny a biznis s vybranými developermi.
Vysvetľujú prečo s magistrátom odmietajú riešiť obsluhu VW2 zachádzkou linky 23 zo súčasnej trasy medzi Metrom a sídliskom J. Jonáša:
"V navrhovanom variante riešenia by cestujúci z Dúbravky na Jána Jonáša (sídlisko) boli nútení cestovať zdĺhavou zachádzkou cez zastávku Volkswagen, VW2. Toto riešenie bolo prijaté na základe rokovaní s firmou Volkswagen."
Poobednú nutnosť prestupu pri VW1 (smer Zamajerské, Stn. DNV, Vápencová, Mláka) z jedného spoja linky 23 na iný spoj linky 23 (to isté vozidlo), s čakaním na zastávke 15 minút, vysvetľujú prioritou priameho spojenia poobede v opačnom smere, teda do Dúbravky:
"Dané riešenie je zavedené pre zabezpečenie priameho spojenia Dúbravka – Stn. Devínska Nová Ves – Mláka v smere dopytu cestujúcich na Mláku v ranných hodinách, resp. z Mláky v odpoludňajších hodinách pre dovoz/odvoz zamestnancov do/zo zamestnania."
"DPB, a. s. je z dôvodu krátenia rozpočtu nútený vykonávať úsporné opatrenia vzhľadom na výpadky príjmov financií hlavného mesta Bratislava. ... Väčší rozsah dopravy by bolo možné realizovať až po prípadnom navýšení objednávky výkonov zo strany hlavného mesta Bratislava."
Toto je problém nášho mesta, resp. progresivcov na Slovensku. Majú dobré mienené nápady odkukane zo zahraničia s katastrofálnou realizáciou. Vidieť to v komunale, kde našťastie majú nejakú nenulovú mieru úspešnosti, ale vidno to aj na štátnej úrovni, kde namiesto tvrdej opozičnej politiky dávajú vláde 100 dní, odvolávajú nevymenovaného ministra a riešia čo s odpadom z tekvic.
Človek si povie že rozšírenie chodníka na naroziach je ako rezeň, nedá sa to pokaziť. Ale da.
Určite tam treba ale nechať tie ružové pseudolavičky z betónu s ostrými rohmi. Pretože ako každý uzná, to sú presne zariadenia vhodné do priestoru, kde sa zdržiavajú deti.
Jasné, poňal som to hyperbolicky. Ale pochybujem, že to bolo takto infantilne prezentované (v prípade BA, sa tá dopravná redukcia dostáva úplne do úzadia v prospech "opaľovania na vozovke")
Na začiatku od Mýtnej bol ten nebezpečný obrubník, na ktorom niekto havaroval a roz*rbal ho. Potom bol nahradený novým, ktorý menej zasahoval do cesty. No niekto na ňom opäť havaroval a utrhol ho.
Ak budú transgresívci najbližšie zas zvyšovať daň z nehnuteľností, tak aby ste vedeli, že treba do rozpočtu viac pre kapitolu "Spotrebné obrubníky a valloviny".
Napríklad veľké polomery oblúkov, ktoré nenútia vodičov spomaľovať. Plus vodiči idúci od Račianského mýta získali benefit v podobe lepšieho výhľadu pri dávaní prednosti pri odbočovaní vľavo. A predsa len si myslím, že ak bude tá plocha primknutá k nárožiu, bude mať lepšie využitie ako ostrovček v strede križovatky.
"Nikde na svete sa to nerobí pre to, aby sa tam hrali deti, alebo opaľovali ľudia" - Ale robí, toto riešenie je úplne opajcnuté z Barcelony kde takto rušili bývalé parkovacie miesta a namiesto toho tam dali lavičky a podobne, pričom to slúži ako miesto na socializáciu miestnych obyvateľov (viac nepoviem lebo nechcem aj tu rozpútať debatu či je BA živé mesto alebo nie :D). Ale teda tam je to v oveľa hustejšej zástavbe a väčšinou trochu kvalitnejšie realizované.
810zssk