Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #248212:
Odjakziva jazdili. Akurat dnes nie je elektrina, tak su smradlave busy.
Prečo jazdia dnes na 43 kraťasy?
Reply on: N/A #248205:
ak je nedostatok vodičov, tak by sa mal riešiť lepším platom. Úplne posledná vec čo potrebujeme je aby jeden autobus nahradil dve 93ky. MHD má prichádzať často, nikto nepotrebuje aby jeden veľkokapacitný autobus prišiel raz za 20-30 minút.
Reply on: stanod #248209:
O tom nebola reč 🙃
Reply on: N/A #248208:
https://youtu.be/-Zgts_XPJj0?si=cyJvMrWcAQ9TUIMz

toto si mohol dať, ako ukážku možnej komplikácie v pravouhlej zákrute 😉
Reply on: Urbanway 2423 #248207:
https://www.youtube.com/watch?v=0pnWVjyxxy8

Zaujímavé video trojčlánkového autobusu a správania sa článkov v zákrutách.
Reply on: ceres #248203:
Podľa toho, čo som sa dozvedel od vodiča, ktorý s tým jazdil sa s tým skutočne jazdí ako s 18-metrovým trolejbusom a posledný článok pekne kopíruje prvý. Jedine pri plnom rajde vybočuje zadný článok viac ako u 18-metrového trolejbusu, pri bežnej jazde nie.
Reply on: N/A #248205:
A čo nám chceš oznámiť týmito photoshopovými kreáciami?
Reply on: ceres #248203:
Dnes sú mega autobusy aj dva krát dlhšie ako tá 25 ťka a každý článok za kĺbom kopíruje ten prvý. Technologicky je to reálne v zahraničných najnovších produktov tohoto typu. Nechápem prečo to tu spochybňovať.
Len tak na okraj - vo vyhláške 30/2020 Z.z. je uvedené - citujem:
"Značky o smere jazdy neplatia pre električku a
trolejbus."
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2020/30/20220330_5227681-2.pdf

Takže ak namiesto trolejbusu pôjde na linku autobus, tak preň zrazu tieto značky platia?

Chápem, čo tým chcel zákonodarca povedať, ale už by sme si mohli zvykať, že sa pomaly stierajú rozdiely medzi trolejbusmi a autobusmi.
V praxi aj tak bude použitá značka s dodatkovou tabuľkou OKREM MHD.
Reply on: Andy #248180:
Presne preto bola v tom mojom príspevku otázka a slovo "asi", lebo fotky s dvojkĺbom z Koliby si nepamätám, nejakú oficiálnu správu tiež nie a ostatné info mi prišli ako šum. Tiež ma mátalo skôr to odbočenie na Jeséniovu než samotná otočka, ale je to vôbec ostrejšie než napríklad Gaštanová/Valašská? A vie teda niekto potvrdiť/vyvrátiť, či to má prejazdný profil v praxi v podstate zhodný s obyčajným kĺbovým?
Reply on: Pajo #248200:
Obávam sa, že doterajšie redukcie sú len predohra. 🤕
Reply on: S499.1023 #248195:
Ja som niekde kritizoval nové buspruhy?

Ja som najviac kritizoval novú vallovinu na nábreží, ktorá je hlavne cyklopruhom a tréningovým areálom pre pásové armádne vozidlá.

O Šancovej som písal, že predpokladám, že transgresívci vymyslia nejaké stupídne, pre všetkých kontraproduktívne riešenie.
Reply on: 810zssk #248199:
Výborne napísané a zhrnuté. Vnímam to úplne rovnako.

Podpora MHD v BA výlučne v slovnej rovine, ale skutky sú presný opak. Tento rok tri výrazné redukcie, ktoré obmedzili celkové najazdené vozokilometre, aj keď pri tom druhom letnom obmedzení to nechcú priznať, tam to nazývajú optimalizáciou. A hlavne toto pravidelné nenápadné odstraňovanie spojov, tu jeden pred špičkou, tam jeden po špičke, tam nejaký ukončíme v polke trasy do vozovne, ma vyslovene vytáča. Vždy a zakaždým len zmeny k horšiemu. A do toho marketing DPB si ide svoje a natáča videá na Tiktok o zrekonštruovaní zastávky na Ursínyho.
Reply on: Vladimír #248196:
Beriem to do úvahy, ale nehovorím len o redukcií výkonov a celkovo veciach náročných na financie, ale aj vyložene hlúpych rozhodnutiach ktoré DPB robí, počnúc tým ako idiotsky implementovali platby kartou (ktoré sú u nás vo využívanosti na úrovni menej než 5 percent oproti Brnu), končiac šotoakciami ako prevádzkovanie 15Tr v roku 2023 keď vozovňa je plná nových trolebusov (btw, ak niekto chce riešiť výpadok príjmov pre samosprávy, treba sa pýtať prečo mesto financuje šotoúchylky managementu DPB ktorý stále nevyrástol z čias keď bol kindermafiou) a ich vyradenie len preto že už sa nezmestia do vozovne, nie preto že by niekoho trápila kvalita služieb ktorú DPB poskytuje. A medzi týmito dvomi vecami sú desiatky iných pochybných rozhodnutí ktoré DPB za posledných 5 rokov robil.

Druhá vec je, ak sa bavíme o financiach, či by mesto nemalo nejak prejaviť že to naozaj myslí s MHD vážne. Lebo obmedzovať autá v prospech MHD keď zároveň odmietaš do MHD investovať aby bola použiteľná, kopa oblastí mesta má biednu obsluhu a ešte aj tie posledné zbytky schopných ľudí v DPB utekajú preč lebo z miezd na Olejkárskej sa pomaly nedá ani prežiť, je trochu problém. Čo mám ako Bratislavčan robiť? V jazdení autom som obmedzovaný, okej, to mi nevadí, ale jazdenie MHD je čoraz menej a menej realistickou alternatívou.
Reply on: Vladimír #248196:
ja beriem do uvahy ze pocas primatorovania tohto primatora (aj ked v predchadzajucom volebnom obdobi samosprav) doslo k najcitelnejsiemu narastu dani odvadzanych mestu a za to od magistratu je vidno len rozne castokrat aj nezmyselne ofarbickovane cesty....
Reply on: S499.1023 #248195:
preco by som ho mal zozrat ? ved len popisal realitu, v zasade nevidim problem v tom aby bolo v meste aut co najmenej, len to by chcelo aby to slo v kombinacii s pouzitelnostou verejnej dopravy.... a na to akosi ten nas najsuper primator zabuda, alebo este skor robi uplny opak - ak sa pozries na rozne obmedzovanie poskytovanych sluzieb zo strany DPB - predlzovanie intervalov, likvidacia alebo obmedzovanie rozsahu prevadzky liniek.... - tym predchadzajucim primatorom mozme vycitat pasivitu, ale aspon v zasade az tak nic nekazili, na rozdiel od tohto.... (a niektori dokonca pripravili aj nejaky ten rozvojovy projekt - vid elektricka do petrzalky - co ani zacat v silach toho sucasneho za 5 rokov nebolo.... - takze tak ako bolo spominane v nejakej diskusii pri niektorej fotke, pri tomto sposobe "vladnutia" sa po petrzalke bude tak minimalne 10 rokov diat nic..... lebo nic sa nepripravuje a cela administracia pred realizaciou trva velmi dlho....)
Reply on: 810zssk #248194:
A berieš do úvahy, že v ostatnom volebnom období došlo k najciteľnejšiemu výpadku príjmov pre samosprávy za (možno aj) dekády, pri súčasne rastúcich i nečakaných výdavkoch, a najnovšie ešte aj hromadných odchodoch personálu do predčasného dôchodku vďaka spackaným rozhodnutiam vlády?
Reply on: 810zssk #248194:
Počkaj, Zákazník a Sičko Ťa zožerú 😃.
Reply on: kohut2012 #248191:
Ja tieto nové bus pruhy vítam a celkovo oceňujem prácu magistrátu od zvolenia Valla, len to má trpkú príchuť s ohľadom na to ako na druhej strane kompletne ignorujú DPB a nechávajú ho upadať. Je to trošku schizofrenický postoj - na jednej strane budujeme infraštruktúru pre MHD, ale zároveň tú MHD vôbec nerozvíjame, dokonca v poslednej dobe až zhoršujeme.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.