ak je nedostatok vodičov, tak by sa mal riešiť lepším platom. Úplne posledná vec čo potrebujeme je aby jeden autobus nahradil dve 93ky. MHD má prichádzať často, nikto nepotrebuje aby jeden veľkokapacitný autobus prišiel raz za 20-30 minút.
Podľa toho, čo som sa dozvedel od vodiča, ktorý s tým jazdil sa s tým skutočne jazdí ako s 18-metrovým trolejbusom a posledný článok pekne kopíruje prvý. Jedine pri plnom rajde vybočuje zadný článok viac ako u 18-metrového trolejbusu, pri bežnej jazde nie.
Dnes sú mega autobusy aj dva krát dlhšie ako tá 25 ťka a každý článok za kĺbom kopíruje ten prvý. Technologicky je to reálne v zahraničných najnovších produktov tohoto typu. Nechápem prečo to tu spochybňovať.
Takže ak namiesto trolejbusu pôjde na linku autobus, tak preň zrazu tieto značky platia?
Chápem, čo tým chcel zákonodarca povedať, ale už by sme si mohli zvykať, že sa pomaly stierajú rozdiely medzi trolejbusmi a autobusmi.
V praxi aj tak bude použitá značka s dodatkovou tabuľkou OKREM MHD.
Presne preto bola v tom mojom príspevku otázka a slovo "asi", lebo fotky s dvojkĺbom z Koliby si nepamätám, nejakú oficiálnu správu tiež nie a ostatné info mi prišli ako šum. Tiež ma mátalo skôr to odbočenie na Jeséniovu než samotná otočka, ale je to vôbec ostrejšie než napríklad Gaštanová/Valašská? A vie teda niekto potvrdiť/vyvrátiť, či to má prejazdný profil v praxi v podstate zhodný s obyčajným kĺbovým?
Výborne napísané a zhrnuté. Vnímam to úplne rovnako.
Podpora MHD v BA výlučne v slovnej rovine, ale skutky sú presný opak. Tento rok tri výrazné redukcie, ktoré obmedzili celkové najazdené vozokilometre, aj keď pri tom druhom letnom obmedzení to nechcú priznať, tam to nazývajú optimalizáciou. A hlavne toto pravidelné nenápadné odstraňovanie spojov, tu jeden pred špičkou, tam jeden po špičke, tam nejaký ukončíme v polke trasy do vozovne, ma vyslovene vytáča. Vždy a zakaždým len zmeny k horšiemu. A do toho marketing DPB si ide svoje a natáča videá na Tiktok o zrekonštruovaní zastávky na Ursínyho.
Beriem to do úvahy, ale nehovorím len o redukcií výkonov a celkovo veciach náročných na financie, ale aj vyložene hlúpych rozhodnutiach ktoré DPB robí, počnúc tým ako idiotsky implementovali platby kartou (ktoré sú u nás vo využívanosti na úrovni menej než 5 percent oproti Brnu), končiac šotoakciami ako prevádzkovanie 15Tr v roku 2023 keď vozovňa je plná nových trolebusov (btw, ak niekto chce riešiť výpadok príjmov pre samosprávy, treba sa pýtať prečo mesto financuje šotoúchylky managementu DPB ktorý stále nevyrástol z čias keď bol kindermafiou) a ich vyradenie len preto že už sa nezmestia do vozovne, nie preto že by niekoho trápila kvalita služieb ktorú DPB poskytuje. A medzi týmito dvomi vecami sú desiatky iných pochybných rozhodnutí ktoré DPB za posledných 5 rokov robil.
Druhá vec je, ak sa bavíme o financiach, či by mesto nemalo nejak prejaviť že to naozaj myslí s MHD vážne. Lebo obmedzovať autá v prospech MHD keď zároveň odmietaš do MHD investovať aby bola použiteľná, kopa oblastí mesta má biednu obsluhu a ešte aj tie posledné zbytky schopných ľudí v DPB utekajú preč lebo z miezd na Olejkárskej sa pomaly nedá ani prežiť, je trochu problém. Čo mám ako Bratislavčan robiť? V jazdení autom som obmedzovaný, okej, to mi nevadí, ale jazdenie MHD je čoraz menej a menej realistickou alternatívou.
ja beriem do uvahy ze pocas primatorovania tohto primatora (aj ked v predchadzajucom volebnom obdobi samosprav) doslo k najcitelnejsiemu narastu dani odvadzanych mestu a za to od magistratu je vidno len rozne castokrat aj nezmyselne ofarbickovane cesty....
preco by som ho mal zozrat ? ved len popisal realitu, v zasade nevidim problem v tom aby bolo v meste aut co najmenej, len to by chcelo aby to slo v kombinacii s pouzitelnostou verejnej dopravy.... a na to akosi ten nas najsuper primator zabuda, alebo este skor robi uplny opak - ak sa pozries na rozne obmedzovanie poskytovanych sluzieb zo strany DPB - predlzovanie intervalov, likvidacia alebo obmedzovanie rozsahu prevadzky liniek.... - tym predchadzajucim primatorom mozme vycitat pasivitu, ale aspon v zasade az tak nic nekazili, na rozdiel od tohto.... (a niektori dokonca pripravili aj nejaky ten rozvojovy projekt - vid elektricka do petrzalky - co ani zacat v silach toho sucasneho za 5 rokov nebolo.... - takze tak ako bolo spominane v nejakej diskusii pri niektorej fotke, pri tomto sposobe "vladnutia" sa po petrzalke bude tak minimalne 10 rokov diat nic..... lebo nic sa nepripravuje a cela administracia pred realizaciou trva velmi dlho....)
A berieš do úvahy, že v ostatnom volebnom období došlo k najciteľnejšiemu výpadku príjmov pre samosprávy za (možno aj) dekády, pri súčasne rastúcich i nečakaných výdavkoch, a najnovšie ešte aj hromadných odchodoch personálu do predčasného dôchodku vďaka spackaným rozhodnutiam vlády?
Ja tieto nové bus pruhy vítam a celkovo oceňujem prácu magistrátu od zvolenia Valla, len to má trpkú príchuť s ohľadom na to ako na druhej strane kompletne ignorujú DPB a nechávajú ho upadať. Je to trošku schizofrenický postoj - na jednej strane budujeme infraštruktúru pre MHD, ale zároveň tú MHD vôbec nerozvíjame, dokonca v poslednej dobe až zhoršujeme.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ceres