Reply on: Arrivaderci #246127:
Po dokončení trate na koniec Petržalky tam budú jazdiť aj jednosmerné električky. Takže prejazd (spojka) na Štúrovej (možno lepšie až za rohom na Jesenského, v opačnom smere nič nejazdí, dalo by sa tam aj odstaviť) je síce dobrý nápad, ale len pre plánovanú výluku, keď by sa obojsmerné vozy vypravili prednostne do Petržalky. V takomto prípade, ako je maratón, by to samozrejme pomohlo. Ale otočiť sa na triangli, najmä cez víkend, by za asistencie dispečera nemal byť vôbec žiadny problém. A maratónci by bežali len po jednej polovici ulice.
Ike
"Ročne zažije MHD viac ako sto výluk, ktoré viac či menej komplikujú cestovanie. Každá takáto komplikácia môže cestujúceho odradiť od ďalšieho využitia MHD, najmä ak z dôvodu zmeny v MHD nestihne svoj plánovaný program či nadväzný spoj."
"Dlhodobo je príliš veľa výluk spôsobených bezbrehým povoľovaním akcií na električkových tratiach, hoci magistrát si musí byť vedomý, že električky sú nosným dopravným systémom a ich výluky možno prirovnať k (nepredstaviteľným) výlukám metra v iných metropolách. Bratislava má pritom dostatok priestorov, kde by bolo možné podujatia usporiadať aj bez obmedzenia MHD."
"Bratislava potrebuje zadefinovať lepšie pravidlá pri povoľovaní výluk, a to: (...) povoľovať podujatia výlučne mimo električkových tratí, resp. s umožnením obmedzeného prejazdu električiek a v prípade podujatí na trasách trolejbusov a autobusov minimalizovať dopad na linky MHD"