Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #236690:
Dobre vedieť, ja som bol v tom, že bolo 60 tak ako na cestách.
Reply on: S499.1023 #236694:
Tak, tak, aj moja 7767-68 cez 65 km/h vytiahla na ručičkovom rýchlomery bez tachografu...
Reply on: Viko #236691:
Samozrejme, však tachografy neboli, palubáky neboli, na tretine vozov rýchlomery nefungovali... Jaj, to boli časy: -D.
Zdravím vás. Z Petržalky do Rače počas špičiek odporúčam radšej 59. Bez prestupu, rýchlejšia ako električka a 59 nemáva nehody! Napríklad ráno z Lúčanky na Púchovskú sa 59 dostanem do polhodiny, ale 95 a 3 až 50 minút! To, že sú tam Karosy, Urbiná 18 a tak si nechajte ako výhovorky. To furt vám musí chodiť niečo nové a neviete si sadnúť do niečoho staršieho? Karosy sú legendy! Radšej s Urbinom 18 kratšiu, spoľahlivejšiu a komfortnejšiu cestu než v prepchatej 30T.
Reply on: Viko #236691:
Minimálne jeden (ale zrejme aj viac) dopravný príkaz bol v duchu, že upozorňujeme vodičov električiek na potrebu dodržiavania maximálnej rýchlosti 50 kmh aj na Ružinovskej.
Reply on: S499.1023 #236690:
Vážne? To potom všetci tí vodiči, ktorým som v detstve nakúkal cez dvere, prekračovali rýchlosť? 😃
Reply on: Viko #236687:
Nikdy nebola MPR pre električky v Bratislave 60.
Reply on: Viko #236687:
Mali v BA niekedy električky MPR 60? Lebo pokiaľ si pamätám, tak asi nie. Ani za totáča, hoci (hovorím z vlastnej skúsenosti zo študentských čias) na rýchlosti sa vtedy oveľa viac kašľalo, trate boli v oveľa horšom stave ale inú, vyššiu rýchlosť na značke ako 50 som nikdy nevidel.
Reply on: Andy #236676:
Sorry, ale asi nerozumiem tej logike... Kým bola MPR 60, dalo sa (vyjma technických obmedzení) jazdiť 60 všade, ale keď už je MPR 50, zrazu treba vyberať na 60ku bezkolízne úseky?
Reply on: Valec #236681:
To je pravda, ale treba si uvedomiť aj širšie vzťahy že pri vyššej Vmax električka môže stihnúť na križovatke s pevným cyklom zelenú a tam je úspora/strata pokojne aj 2 min. (Zátišie, Zváračák, TrM, RM, Americké nám. (L3), tunel a donedávna aj Molecka) a keďže sa u nás s budovaním preferencie neponáhľajú tak musíme čakať do rekonštrukcie tratí.
Reply on: Brano2633 #236684:
(myslím v Prahe)
Reply on: Urbanway 2423 #236683:
Ak sa niečo nemenilo posledných pár mesiacov (1-2) tak aj služobné jazdy/manipulačné jazdy musia ísť okolo zastávkového stĺpika/označníka do 15 km/h.
Reply on: Ma178rek #236682:
Inak existuje u nás nejaká maximálna rýchlosť prejazdu zastávkami napr. pre služobné jazdy? Čo viem tak v Prahe sa môžu zastávky na znamenie prechádzať iba 15km/h (čo je strašne málo) a služobné jazdy tuším 30km/h.
Reply on: MatejBA #236678:
keby Krčace spravia na znamenie a detto pár menej významných zastávok, konkrétne Kráľvovské údolie a aj Chatám (proste keď sú súbežné bus linky na znamenie, prečo by nemohli byť električky), v priestore zastvvky by bola rýchlosť 25km/h napríklad resp znížená aby sa dalo dať znamenie
Reply on: Jojan #236679:
Na 60 km/h sa dá rozbehnúť takmer medzi každými zastávkam na radiálach, ale správne konštatuješ že je to na pár sekúnd.

Tunel má dĺžku 792 metrov, takže pri rýchlosti 50 km/h by ho električka prešla za 57 sekúnd a pri 60 km/h za 47,5 sekundy. Teoretická úspora na tomto (bez pochyby dosť dlhom úseku) je 9,5 sekundy.
Tú hneď zníži skutočnosť, že na začiatku aj konci je potrebné ísť rýchlosťou 15 km/h na ktorú treba spomaliť resp. sa z nej rozbehnúť a tiež, že na dunajskej strane treba ísť touto rýchlosťou navyše ešte na dĺžku súpravy (kým prejde výhybkami).
Reálne tak na trase linky z jedného konca mesta na druhý zvýšením rýchlosti ušetríme možno minútu a pol pri 50 min. jazdnej dobe. Je preto na mieste otázka, či by plná preferencia na jednej križovatke neurobila rovnaký osoh.
Reply on: Jojan #236679:
Toto je dobrá pripomienka, hustota zastávok. Ja osobne by som kľudne rozšíril, alebo priam zceloplošnil zastávky na znamenie, ako majú napr. v NR. Aj v zahraničí som vždy stláčal STOP, keď som chcel vystúpiť. Krčace sú krásnym príkladom, kde by takéto niečo urýchlilo dopravu, keďže častokrát tam nikto nevystupuje/nenastupuje.
Jedna vec je trať, ktoré by aj boli, je ich viac rovinatých ale ďalšia vec je, či sa to oplatí pri hustote zastávok. Väčšinou sú natoľko blízko, že sotva sa rozbehne na 50, už ide ďalšia zastávka, takže tých 60 je naozaj možno na pár sekúnd a potom rýchlo brzdiť do zastávok. Ale mám takých adeptov na 60, napr. tunel (otázne je, koľko by to dalo dB, či by nebol veľký hluk), alebo cez most do Petržky alebo napr. úsek Horné Krčaceb - Damborského pri fungujúcej preferencii...
Reply on: Andy #236676:
Tak ono 60km/h kludne moze byt od Damborskeho po Karlovu Ves, za Molecovou po Botanicku, kebyze sa opravi trat na nabrezi tak aj tam, tunel, v Petrzalke, ak by sa zrekonstruovala/zabezpecila trat tak medzi Zatisim a Zlatymi pieskami a zopar usekov na Racianskej by tiez znieslo 60km/h 🙂

Usekov je urcite dostatok ci uz s minimalnymi alebo nejakymi upravami.
Reply on: Andy #236676:
vždy keď idem električkou do Petržalky tak sa čudujem prečo nezrýchli na 60ku keď je to vpodstate uzavretý koridor

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.