A cieľová zastávka stačí aj v prípade, že to je spoj, ktorý do nej nejde? Lebo v minulosti si pamätám, že nad tým (ešte na starých palubákoch v SL) dosť dlho maturoval a nakoniec tam nejako nacvakal koncovú zónu, do ktorej som šiel...
myslím, že bude vidieť- malo by to fungovať kvôli možnosti, že si si to pípol u DPB, ktorý pri dopravnej karte lístky netlačí. i keď ešte za éry SL som občas zažil divné pohľady vodičov regiobusov, keď som povedal, že lístok mám na karte pípnutý v MHD/na žel. stanici a teda žiadny papierový doklad o kúpe lístka pri sebe nemám.
Keď sa tu už rieši spôsob kúpy CL, tiež by som si chcel overiť jednu vec. Idem z Modry do BA, kúpim si u vodiča busu z kreditu na karte lístok do BA. V Pezinku sa ale rozhodnem prestúpiť na vlak, lebo ten je rýchlejší. Bude sprievodca vo vlaku na mojej karte vidieť ten lístok, ktorý som si kúpil v buse? Alebo mu mám ukázať papierový lístok, ktorý vytlačil strojček v buse?
Je to podobné riešenie ako (značne rozšírenejší) FAIRTIQ, t.j. cestujúci si len na telefóne "označí" začiatok a koniec cesty a systém si to už sám spáruje so spojmi ktorými cestoval, vypočíta najvýhodnejšie cestovné (vrátane denných, alebo 24-hodinových lístkov, podľa IDS) a to naúčtuje na kartu.
Celkom by niečo také potešilo aj v Bratislave (ideálne originál, teda FAIRTIQ), myslím že v tomto spôsobe odbavenia je budúcnosť.
dalo by sa nejako objasniť miestnych pomerov neznalým pri plánovaní cesty rozloženie stanovíšť zastávky Pračanská? Ja to tam už po zopár prestupoch poznám, ale za dve minúty priemerným krokom(info z plánovača cesty tu na bratislavskom imhd) medzi stanovišťami C a B by som do ohňa ruku nedal, google mapy píšu reálnejších 5. Celkovo mi tu chýba medzi mapami a schémami časť náčrty prestupných uzlov, v ktorej by som uvítal jednak hlavné prestupné uzly-HlS, Račko, Trnavské mýto, AS, Centrum, Most SNP, Pod Stanicou, Hodžovo nám. a podobne a jednak zastávky, ktoré majú niektoré stanovište(ia) značne odľahlé od ostatných, napr. OC Vajnory, Pračanská, ...
Ústavu tu rozhodne nikto nespomínal. Ak by mal kraj / obec zabezpečiť, aby sa ľuďom využívať svoje práva, tak túto povinnosť môže mať len na území SR, keďže ťažko si bude ústavné práva zabezpečovať za hranicami.
Ak by sme však chceli všetko brať doslova, tak súčasná dostupnosť z Kittsee do Bratislavy spĺňa štandardy definované v §7 Vyhlášky 5/2020 (hoc tá vyhláška nemá v Rakúsku žiadnu záväznosť).
§19 hovorí o území kraja, čo sa asi všetci zhodneme, že Niederösterreich nie je.
§43 hovorí o "záujmovom území kraja" a či je teda Niederösterreich záujmovým územím sa teda môže BSK nejakou formou rozhodnúť.
Preto by som nepísal, že akýkoľvek kraj má povinnosť zabezpečiť cezhraničnú dopravu, to aby asi zákonodarca formuloval úplne inak. Koniec koncov, ani MD SR nezabezpečuje cezhraničnú železničnú dopravu bez spoluúčasti na druhej strane hranice.
Prešov to má ošetrené tak, že každá jedna obec si tú dopravu (spolu)objednáva u DPMP.
Viete niekto, čo všetko treba hlásiť vodičovi v PAD, teda resp. čo všetko vodič zadáva na svojej obrazovke?
- Ak nahlásim cieľovú stanicu a priložím kartu, overí sa zakúpený PCL automaticky, alebo vodič musí urobiť nejaký úkon, aby si systém kartu načítal (tzn. musím mu nahlásiť, že ten PCL mám)
- A čo sa týka platby, treba spôsob platby nahlásiť? Myslím, že sa systém pokúsi úhradu prednostne vykonať z elektrinickej peňaženky. Neviem ale, ako je to v prípade, keď je PCL nahratý na platobnej karte, či sa systém sumu cestovného automaticky pokúsi získať z platobnej karty, alebo je to vodič, ktorý zadá spôsob platby na svojej obrazovke.
Ja som si zvykol hlásiť všetko (kam idem, na aké zóny mám električenku a ako budem platiť), ale neviem, či to nerobím zbytočne.
Prečo sa už v CP po kliknutí na konečnú zastávku nezobrazujú príchody spojov, ale iba "V najbližšom období nepremáva?" Mohlo sa to ponechať aspoň ako voliteľná funkcia (aj v iných sekciách), keďže to bolo celkom praktické.
No de jure § 43 písm. d). Aj keď § 19 ods. 2 spomína územie bez prívlastku. No vzhľadom na to, že ministerstvo autobusovú dopravu neobjednáva a pri obci je spomenutá explicitne obec, je to VÚC, ktorý zabezpečuje cezhraničné väzby.
Aj keď plne chápem, že v prípade BSK a dopravy z Bratislavy do Rakúska a Maďarska je to také že "čo my máme s Niederösterreichom, (my chceme mier)".
Inak zaujímalo by ma, ako to má ošetrené Prešov, v ktorom MHD obsluhuje azda všetky susedné obce (nie len Ľubotice, kde sídli DPMP )
"Takze by ma zaujimalo, ako to je v pripade, ak zije napriklad v obci za hraniciami XYZ ludi, ktori su oficialne stale obyvatelmi BSK/BA"
ak som raz oficiálne obyvateľom BSK/BA, tak reálne bývam v BSK/BA .... a ak bývam inde, tak si splním psiu povinnosť a stanem sa oficiálnym obyvateľom obce, kde reálne bývam ... berúc do úvahy tieto fakty je situácia o ktorej píšeš, vyložene hypotetická
fajn, môžu tým pádom regulovať kvantá dopravy vstupujúcej do ich oblasti ... spôsoby sú rôzne - napr. inteligentná cestná signalizácia, pravidelné kontroly zo strany dopravnej polície a hraničných orgánov ... takéto spôsoby dokážu pekne rozložiť v čase jednotlivé vlny a eliminovať nápor ...
"Celý koncept staviaš na tom, že by problematika dopravy mala byť na pleciach zdrojovej obce. Ale! Aj cieľovej obci by malo záležať na tom, akým dopravným prostriedkom sa obyvatelia zdrojovej obce dopravia."
určite sa dá s Tebou súhlasiť - keď budú príslušné orgány zdrojových obcí organizovať spojenie pre svojich obyvateľov do cieľovej obce, tak môžu svoje zámery komunikovať so zástupcami cieľovej obce ... avšak iniciatíva má ostať na strane zdrojových obcí - starajú sa predsa o svojich obyvateľov
Nuz nedavno mi tu niekto pisal, ze obce a kraje musia podla ustavy dat moznost ludom vyuzivat ich ustavne prava a zabezpecit, aby sa k nim vedeli dostat - okrem ineho napriklad zabezpecenim MHD/VHD.
Takze by ma zaujimalo, ako to je v pripade, ak zije napriklad v obci za hraniciami XYZ ludi, ktori su oficialne stale obyvatelmi BSK/BA
CePo