Reply on: Ike #245919:
§19 hovorí o území kraja, čo sa asi všetci zhodneme, že Niederösterreich nie je.§43 hovorí o "záujmovom území kraja" a či je teda Niederösterreich záujmovým územím sa teda môže BSK nejakou formou rozhodnúť.
Preto by som nepísal, že akýkoľvek kraj má povinnosť zabezpečiť cezhraničnú dopravu, to aby asi zákonodarca formuloval úplne inak. Koniec koncov, ani MD SR nezabezpečuje cezhraničnú železničnú dopravu bez spoluúčasti na druhej strane hranice.
Prešov to má ošetrené tak, že každá jedna obec si tú dopravu (spolu)objednáva u DPMP.
gejza
Pokiaľ žijú v zahraničí, nech si tam dajú trvalý pobyt.
Ak ho tam nemajú, tak jednoducho a proste pre dané obce neexistujú a zbytočne ich svojimi nelogickými potrebami zaťažujú. ja mám trvalý pobyt v Bratislave, denne sa v rámci Bratislavy pohybujem, ale neotravujem s tými nikoho v Rajke či Hainburgu.
Ak ho majú a a potrebujú cestovať do Bratislavy, nech pokojne oslovia tamojšie orgány, aby im objednali a zaplatili takýto typ prepravy.
V prípade, že na rakúskej/maďarskej/poľskej/českej/ukrajinskej alebo hoc aj mexickej strane existuje potreba zaviesť pravidelnú linku do Bratislavy, nech si ju tamojšie orgány objednajú a platia. Aktuálne však s výnimkou niekoľkých ad-hoc sezónnych víkendových spojov nevidím potrebu zavádzať pravidelné linky z Bratislavy do zahraničných obcí.