Dôvod môže byť iba jeden. Žeby už niekoho konečne napadlo (keďže cena energií pôjde hore) že je výhodnejšie vypravovať vozidlá s modernou TVprogress výzbrojou s rekuperáciou ako T6 s TV3 nemodernou výzbrojou bez rekuperácie. Dobre toto vedeli určite v Prahe, keďže sa zbavili T6 na úkor T3 s TVprogress.
Mimochodom JD ich môže vypraviť iba na 1/9, 4/25, 4/27, 4/29, 9/19, 9/21, 9/23 a ZV/ZlPi (čo je max.8 ks, z toho 7 iba ranná špička).
Ono by mohli kľudne ostať aj na JD, ale potom by bolo dobré keby aspoň cez prac. dni 4 párne poradia linky 4 dali z Krasňan do JD (ako garantované vysokopodlažné poradia-čo všetky párne poradia linky 4 aj 9 SÚ). A vodičov rozdelili podľa potreby (resp.nových dali do tej vozovne do ktorej treba). Ale toto žiaľ pánov z Oil street doteraz nenapadlo.
Ja považujem aj to že sú vôbec schopní vypraviť vlak raz za dve hodiny za malý zázrak. Nechápem ako v akomkoľvek vesmíre môže toto niekto myslieť vážne...
Schéma je vytiahnutá z čias, keď sa robila štúdia o pripojení TTSK do IDS BK a v tej dobe bolo aj v štandardnej schéme takéto linkové vedenie (t.z. čiara medzi Dunajskou Lužnou a Mostom pri Bratislave, ktorá je zas pozostatok linky 102405, ktorá jazdila ešte pred reformou v 2018 a na ktorej bol spoj, ktorý premával medzi Mostom (Studeným) a Lužnou priamo). Vedenie spojov v takomto variante sa určite neplánuje. Uvažovalo sa nad predĺžením linky 729 smerom do Miloslavova ale plány sa odložili/padli na infraštruktúre.
Tak isto tam je navyše oproti súčasnosti zachádzanie do Prieval, je tam 220 medzi Zohorom a Lozornom či 559 z Báhoňa do Budmeríc.
Trnava - Pusté bude zrejme existujúca linka SAD TT, keďže v tej schéme je už zahrnutá pilotná fáza integrácie TTSK (trať do Smoleníc a súvisiace bus linky).
Ešte pridám tú navrhovanú novú zonáciu (žiaľ väčšie rozlíšenie z toho už nedostanem). Ak by sa toto podarilo tak by to bol veľký posun vpred.
Aj keď stále sú tam niektoré tarifné paradoxy, bolo by to rozhodne výrazne lepšie ako dnes. Jediné zhoršenie vidím pre cestujúcich od Zlatých Klasov - tam je už dnes problém že treba rôzne kombinácie zón podľa toho či človek ide 730 alebo 740 jazdiacimi v preklade (hoci dnes je počet zón rovnaký), takže sa PCL kupuje ťažko. Po novom bude trasa cez Štvrtok na Ostrove robiť zónu navyše, čo ale pri zvýšenej cene zóny bude ešte väčší problém ako dnes.
Zároveň ma zaujala ta spojnica z Mostu pri Bratislave do Lužnej. Tam dnes niečo jazdí, alebo je to plánovaná nová linka?
Obdobne to funguje aj so ŠOD/ŠOTD. Zistia nedostatky, udelia pokutu. Následne ZSSK začne plakať, že budú rušiť polovicu vlakov, štát dofinancuje.
Neviem či by malo na vodičov výchovný účinok, keby dostal od policajta pokutu v sume X € za priestupok Y, potom ten vodič začal vyplakávať a štát by mu poslal sumu X € + navýšenie mzdy (dotácie).
Joyki