Reply on: N/A #243492:
1. Počet vodičov nie je fixne daný, lepšími podmienkami je možné motivovať viac ľudí aby to robili. A minimálne presun sociopatov do nákladnej dopravy a vice versa by tiež pomohol.2./3. V štandardoch sú aj isté kritériá na správanie vodiča. Iste, to že sa nedostatočne usmieva sa pokutovať nedá, ani to asi nie je žiadúce, ale napr. vulgarizmy či nedodržanie predpísaného spôsobu odbavenia áno.
N/A
Ak si trh práce vyžaduje 10 000 vodičov a skutočný stav je 8 000 vodičov, tak je to migrácia medzi dopravcami a nie riešenie.
2. "sankcia za nevypravený spoj 1000€"
A aká je sankcia za VYpravený spoj, ale s nespokojným cestujúcim? Asi žiadna.
3. Ako kvantifikovať abstraktné ukazovatele (t. j. správanie, prístup...)?
Ak spoj mešká, je odrieknutý, nedodržal trasu, radenie, atď. viem hodnoty merať (explicitne určiť), zmluvne ošetriť a vymáhať nedodržiavanie kvalitatívnych ukazovateľov.
Netvrdím, že sa stotožňujem s tým čo sa deje. Ale viem počítať a ak si prepočítam koľko rušňo/vodičov odíde do dôchodku v horizonte 5-10 rokov + zmení profesiu + nebude môcť vykonávať túto prácu (napr. kvôli zdraviu) tak mám veľké obavy.