Reply on: N/A #243496:
Keď prichádzajú na trh najslabšie populačné ročníky za posledných iks desaťročí, treba čo? Včas zareagovať. Niekto si zvolí proaktívny prístup - roky vopred motivuje potenciálnych uchádzačov - finančne, novými kombináciami študijných odborov apod; niekto vyrovnáva rozdiel dovozom zahraničných pracovníkov; niekto racionalizáciou siete... Zatiaľ čo niekto, volajme ho napríklad Slovensko, tvrdohlavo zvýši vek a sprísni byrokraciu okolo VP pár rokov pred príchodom najväčšej diery, zároveň potrebuje odviezť viac ľudí a nedajboh pripustiť, že by sa vodič chcel mať lepšie a nepracovať na hrane (alebo aj za hranou) Zákonníka práce, fyzických síl a zdravého rozumu.
N/A
Ak si trh práce vyžaduje 10 000 vodičov a skutočný stav je 8 000 vodičov, tak je to migrácia medzi dopravcami a nie riešenie.
2. "sankcia za nevypravený spoj 1000€"
A aká je sankcia za VYpravený spoj, ale s nespokojným cestujúcim? Asi žiadna.
3. Ako kvantifikovať abstraktné ukazovatele (t. j. správanie, prístup...)?
Ak spoj mešká, je odrieknutý, nedodržal trasu, radenie, atď. viem hodnoty merať (explicitne určiť), zmluvne ošetriť a vymáhať nedodržiavanie kvalitatívnych ukazovateľov.
Netvrdím, že sa stotožňujem s tým čo sa deje. Ale viem počítať a ak si prepočítam koľko rušňo/vodičov odíde do dôchodku v horizonte 5-10 rokov + zmení profesiu + nebude môcť vykonávať túto prácu (napr. kvôli zdraviu) tak mám veľké obavy.