Reply on: Ike #240550:
Určite súhlasím že rozbíjanie celej regiodopravy kvôli EC je nesprávne. A neviem ako si MDV predstavuje fungovanie IDS, najmä počas reko 110ky, ak osobáky jazdia náhodne - očakávajú snáď že podobne náhodne budú jazdiť aj regiobusy ktoré budú čakať kým dá Os prednosť 32 iným vlakom?
Jasné. Išlo mi o to, že asi ťažko nájdeš človeka cestujúceho povedzme z Bratislavy, ktorý by Ti povedal "no minule sme boli v holding patternu hodinu, nabudúce idem [autom|vlakom|autobusom*]"
Že na trase, kde je použiteľná náhrada v podobe 93, ktorá je rýchlejšia ako vlak a jazdí každých pár minút, sa ide ZSSK roztrhnúť, aby zabezpečila náhradnú dopravu. Pritom by stačilo dohodnúť sa s DPB o mimoriadnom uznávaní lístkov, napríklad.
A chápem, že pri hodinovom takte asi nie je nutné príliš dlho čakať na meškajúce iné vlaky.
barack40
Ak by mal niekto vydaný lístok povedzme Košice - Zürich, a kvôli chýbajúcej NAD by v Petržalke nestihol rjx 160, tak by pravdepodobne nárok na kompenzáciu mal. V takom prípade by do Zürichu prišiel o vlak neskôr, teda s meškaním +120 min. oproti plánu. V opačnom smere, ak by rjx 167 výraznejšie meškal a cestujúci nestihol napr. Poľanu, by meškanie v cieli cesty bolo ešte vyššie. Ale podľa mňa je takýchto cestujúcich absolútne minimum, keďže predpokladám, že väčšina ľudí si lístky delí v Bratislave.
A stále platí, že nikto zo zamestnancov ZSSK by to neplatil zo svojho. Tu proste ide o rokmi zaužívanú dogmu, že vlak vyššej kvality, a ešte k tomu medzištátny, je proste nadvlak...