Reply on: si #237870:
Tie covidové obmedzenia neviem aké teraz sú, ale za bežného stavu tieto malé nákupy trvali najviac 5 minút. Vletím dnu, zoberiem tých pár vecí čo potrebujem (v obchodoch kam chodím pravidelne viem presne kde sú) a bez čakania zaplatím na samoobslužke. Čiže s týmto problémom som nebojoval.Teraz to mám tak že priamo na "mojej" stanici metra je veľmi dobrý supermarket, tak vždy počas tých 15 minút cesty z mesta premýšlam čo dnes večer chcem, po vystúpení si to rýchlo nakúpim (opäť max 5 minút) a odnesiem "domov" pešo, čo je asi 10 min. Úplná pohoda. Odkedy som si sem dal dopraviť auto (1.11.) som ho použil len dva krát.
Viko
Kombináciu dopravných prostriedkov osobne chápem tak, že napr. ľudia z dedín, ktorí auto k životu potrebujú, sa ním ráno odvezú na P+R na stanici, v meste vystúpia a last mile absolvujú pešo/kolobežkou/MHD.
Ľudia priamo v dobrom meste by ideálne vôbec nemali auto potrebovať - každodenné dochádzanie na krátke vzdialenosti im predsa pokryje zdieľaná mobilita, nákup veľkých predmetov zabezpečí kuriér alebo hoci aj sám kupujúci na kargobajku, nájazdy na Tesco nebudú potrebné lebo paleta obchodov&služieb je poruke. Keďže sme ale desaťročia stavali (a tu tvrdohlavo naďalej staviame) rozťahané monofunkčné štvrte, kde za všetkým treba dochádzať, stali sme sa odkázanými na nejakú formu kompromisu. Myslím si, že práve dobrá ponuka rôznych foriem mobility v meste i mimo neho dokáže aspoň ľudí z centra a okolitých častí (KV, Pe sever, NM, Z Ružinova) ľudí presvedčiť, že plechová škatuľa im je navyše - keď im pokryješ drvivú väčšinu denných ciest, nebudú kupovať auto kvôli letnej dovolenke. Tí ostatní kľudne nech sčasti zostanú dochádzať autom ak sa im to lepšie oplatí, vo výsledku aj tak získame kopec vzácneho priestoru v uliciach.