Reply on: 810zssk #237850:
Zaujímavé, že trend kombinácie dopravných prostriedkov je presne ten, ktorý sa prezentuje aj počas týždňa mobility (viď ročník 2015) a je zároveň trendom v mnohých západných metropolách.Idea, že ľudia na sídliskách by auto nemali potrebovať je síce pekná, ale použiteľná len ak sa potrebuješ presúvať v rámci mesta a s minimom nákladu. Pri akomkoľvek výlete mimo mesto alebo pri väčších nákupoch už potrebuješ iný dopravný prostriedok. Pozor, nikde netvrdím, že vlastný. Musí byť akurát rýchlo a ľahko dostupný.
Toho, že ak sa mám domov vracať v noci autom musím ním ísť už ráno z domu (ak sa teda stále bavíme o vlastnom aute) som si samozrejme vedomý. Len potom neviem, prečo podľa teba v noci akceptovateľný interval 30 minút, zatiaľ čo cez deň 15 #237789), teda kde je tá zlomová hranica a prečo by som mal akceptovať pri polovici ciest v daný deň inú dobu max. čakania.
Valec
Toto je zmýšľanie 50-70. rokov (u nás 90-tych) a ak by sme to zobrali doslovne, tak MHD by zostala len pre tých, čo nemajú alebo nemôžu šoférovať auto.
Dnes máš ale niekoľko možností zabezpečenia mobility a pri voľbe konkrétneho dopravného prostriedku si vieš zohľadniť všetky plusy aj mínusy pri danej ceste. Ak idem do práce a späť v priestore, kde je ponuka verejnej dopravy vyhovujúca, tak auto nepotrebujem. Ak idem tam, kde je jej ponuka nedostatočná (či už časovou alebo priestorovou dostupnosťou), vyberiem si vhodný dopravný prostriedok podľa danej situácie. A možno aj ten taxík na cestu domov nakoniec vyjde lacnejšie, ako keby si šla autom už ráno z domu.